Mieheni ei oikein nyt älyä tätä hommaa.. Pitäisi kai mennä jakamaan persettä että sitä rahaa jostain saisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja o_O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meidän tilanne! Olen n.8kk yrittänyt saada miehen tajuamaan, että hoitaa ja pitää perusasiat kunnossa. ELi maksaa laskut ja vuokrat ja osallistuu ruokakuluihin. Sen sijaan vuokria on nyt rästissä useammalta kuulta, vuokrasopimuksemme on irtisanottu asian takia. MInä en ole mikään elatusvelvollinen miestäni kohtaan vuokran suhteen. muut oolen maksanut minkä olen pystynyt ja minun luotollakin eletty jos on ollut oma maksukyky tosi tiukilla. Kyllä hän toukokuussa alkoi jotain tajuamaan, mutta ei juurikaan ole näkynyt panostusta.. Sähkölaskutkin tulevat edelleen perinnästä kun hän ei ole kertaakaan niitä vuorollaan hoitanut.. Kaikki kodin hankinnat olen tehnyt minä.. Itse elätän vielä lasta pienistä tuloistani ym ym... Nyt lupasi skarpata. on koko kesän ryypäännyt rahansa menemään kun minä olen ollut muualla töissä. kavereilleen naureskelee että voitko tuoda maitoa kun ei oo eukko kotona nii jääkaapista ei löydy mitää... Ja nyt pitäs uskoo että se skarppaa ihan tosissaan. On sillä hermo pari viikkoa jo kestänyt mun nalkutusta kuunnella. Ei ole lähteny ryyppäämään, aikoo saada vuokrarästit nyt maksettua ympäripyöreillä päivillä ja hankkii asunnon..

Mut mulla keittää silti....!

täh!?
Mulla lukee kelan sivuilla vaan että maksetaan elokuulta 110e 5.9 mut ei lue syyskuusta mitään että tuolloin rahaa siitä tulisi

Mä saan ainakin elokuulta puolen kuun tuen joka maksetaan 5.9. Tuon lisäksi samana päivänä tulee aivan normaalisti syyskuun opintotuki. Opintotuki maksetaan aina 4. päivä jos on arkipäivä muuten seuraavana pankkipäivänä.

Jos olet syyskuussa opiskelija, niin kyllä sulle silloin kuuluu syyskuun opintotuki. Mulla ainakin löytyy kelan sivuilta molemmat maksut. Koita nyt vielä katsoa uudestaan jos on jäänyt jotakin huomaamatta.

Sinuna mä ehkä yrittäisin saada töitä, liittyisin työttömyyskassaan ja ehkä lopettaisin työt sitten kun työssäoloehto täyttyy. Sen jälkeen opiskelisin ansiosidonnaisella. Ja näin aion ehkä tehdäkin joskus äitiysloman jälkeen.

Sen vielä ymmärtäisin, että vaatii puolet maksamaan vuokrasta, vaikka sitten lainalla. Olisi vielä kohtuuden rajoissa. Mutta että kieltää ottamasta lainaa. Miksi? Ehkä se ei vain halua, että opiskelet? Ota sitä lainaa, jos vain 600 otat, niin äkkiä se on maksettu.

[QUOTE="vieras";24489304]Sen vielä ymmärtäisin, että vaatii puolet maksamaan vuokrasta, vaikka sitten lainalla. Olisi vielä kohtuuden rajoissa. Mutta että kieltää ottamasta lainaa. Miksi? Ehkä se ei vain halua, että opiskelet? Ota sitä lainaa, jos vain 600 otat, niin äkkiä se on maksettu.[/QUOTE]

No minä en todellakaan ymmärrä edes puolen vuokran maksun vaatimista, sillä ilman miestä ap saisi asumistukea. Reilu peli olisi, että ap maksaa sen osuuden vuokrasta, mikä hänelle jäisi asumistuen jälkeen maksettavaa. Tämän jälkeen mies maksaisi loput.

Näin minä toimin silloisen poikaystäväni kanssa, joka ei saanut minun tulojeni takia asumistukea. Jos varakkaamman puolison takia ei saa asumistukea, niin kyllä silloin sen varakkaamman myös pitää maksaa enemmän vuokrasta kun puolet!

On kyllä niiiiiiin vaikea tajuta, miten tuollaisiin tilanteisiin oikein joudutaan? Eikö tasapainoinen parisuhde tarkoita sitä, että haluaa pitää myös huolta toisesta aina kun voi. Tuetaan vuoroin toisia sen mukaan kumpi sitä tarvitsee. Tulee väistämättä mieleen, että näissä missä ukot ei maksa perheen kuluja, joko ei ole todella yhdessä keskusteltu asioita selväksi ENNEN kuin on päätetty toisen opiskelemaan lähtemisestä tai kotiin kotihoidontuella jäämisestä. Jos taas on sovittu ja molemmista tilanne mahdollistaa pienillä tuloilla elämisen, rikkoo toinen sopimusta ja olis kyllä kovasti keskustelun ja ylipäätään harkinnan paikka, onko molemmat sitoutuneita suhteeseen ja tilanteeseen. Ja itse äitinä ihmettelen, että nämä äidit jää vain odottelemaan perintätoimiston kautta tulevia laskuja yms. Haluaisin itse ainakin pitää katon lapsen päänyllä ja tarvittavat ruuat ja vaatteet hankittuna, joten yh:na voisi olla parempi elää siinä vaiheessa. Ehkä ne miehet siinä vaiheessa heräisi todellisuuteen, kun tosiaan alkaisi etsiä itselleen ja lapselle uutta kotia. Tai jos eivät herää, eivät ehkä ole aikoihin olleet edes koko suhteessa mukana.

[QUOTE="minä";24489354]No minä en todellakaan ymmärrä edes puolen vuokran maksun vaatimista, sillä ilman miestä ap saisi asumistukea. Reilu peli olisi, että ap maksaa sen osuuden vuokrasta, mikä hänelle jäisi asumistuen jälkeen maksettavaa. Tämän jälkeen mies maksaisi loput.

Näin minä toimin silloisen poikaystäväni kanssa, joka ei saanut minun tulojeni takia asumistukea. Jos varakkaamman puolison takia ei saa asumistukea, niin kyllä silloin sen varakkaamman myös pitää maksaa enemmän vuokrasta kun puolet![/QUOTE]

Toi oli oikeen hyvä pointti! Ja pitäis sen puolison myös tajuta se, että yksin joutuisi maksamaan koko vuokran. Jos ei tajua, niin voi sanoa että kokeilee sitten yksinasumista.

Yhteistyössä