en mä tiedä erotaanko liian helposti. koska tosiaan, en tiedä mitä kullakin siellä taustalla on, enkä samassa talossa elä, tai heidän pään sisällä.
mutta sitä mieltä olen kyllä, että harva ymmärtää käyttää ja kokeilla kaikki ne keinot mitä on. tässäkin kun lueteltiin ihan päteväksi syyksi erota esim se, että on onneton. no onhan se pätevä syy, mutta ikävä kyllä aika moni on sitten onneton loppujen lopuksi seuraavassakin liitossa tai suhteessa. sitten ehkä mennään sinne terapiaan tms. väkivalta, alkoholismi, vaikea masennus jolle toinen ei tee mitään ja toinen siitä pahasti kärsii... uskottomuus, ainakin toistuva.. syitä jotka ymmärtää heti eron syyksi..
mutta syyt kuten erilleen kasvaminen, se että ollaan onnettomia, surettaa, masentaa, ei oikein huvita enää, ei ole enää kipinää. niille voisi varmaan usein tehdä jotain. ainakin kannattaisi yrittää, koska ne samat asiat tulee vastaan myöhemminkin, elämä ei ole aina kivaa. itse olen tällä hetkellä aika onneton ja surullinen... olen tehnyt paljon kompromisseja ja valintoja tehdäkseni mieheni onnelliseksi ja jotenkin viime vuosina vasta herännyt siihen, etten ole pitänyt omia puoliani. olen tukenut häntä löytämään oman juttunsa, uransa, onnen... itse pakerran edelleen juttuja, joita en haluaisi :/ mulla seisoi jo eropaperit pöydällä pitkään, asuntokin oli hommattu. mutta sitten päätettiin vielä yrittää ja ulkopuolisen avulla löydettiin keino jutella siitä, mitä mä voisin tehdä toisin jotta osaisin itse pyytää asioita joita haluan ja toisaalta miten mun mies voisi tukea mua löytämään esimerkiksi mieluisamman uran... ja rohkaisemaan mua. toki katkeruus ja kiukku tulee varmaan päivittäin mieleen, mutta kun toinenkin haluaa nyt yrittää ja yhdessä löytää ratkaisuja ja paikan meidän perheelle missä kaikki viihdyttäisiin, niin yritetään nyt vielä