Nimitteleekö miehesi sinua? Lasten kuullen tai muuten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bud
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei nimittele, minä valitettavasti nimittelen häntä suuttuessani. Pahimmillaan kehottaa minua häipymään tai pitämään suuni kiinni. Juu, ja loukkaannun noistakin :/

Ei nimittele. Meillä on molemmilla tiukka linja sen kanssa että lapsen edessä ei toista haukuta, nimitellä tms. Eikä riidellä, toki kinastellaan, se nyt on ihan normaalia elämää mutta suuremmat riidat selvitellään keskenämme. Tähän saakka on ainaskin toiminut.

Paitsi sillä tavalla, kun me muutenkin "nimitellään" toisiamme, ja myös lapsiamme. Mutta se ei ole nimittelyä vaan lempinimittelyä. Me kaikki kutsutaan toisiamme apinoiksi, ötököiksi, marakateiksi.

Mä en muista kertaakaan tän 6,5v. aikana, että mies olisi nimitellyt mua. Ei koskaan ole tai en muista. Ylipäätään se ei ole puhunut mulle rumasti ikinä. Pari kertaa on haistatellut tosi vihaisena, mutta ei se herkästi korota edes ääntään mulle. Itse kyllä on tullu haukuttua. :(

Eli siis KÄSKIT puhumaan lapselle nätimmin. Viestiäkin voi monella tapaa, niin sanavalinnoilla, äänenpainolla kuin kehonkielelläkin. Se ilmiselvästi herätti miehessäsi vastareaktion ja KÄSKI sinua myös. Ehkä teillä ollut myös hieman jännittynyt ts. negatiivisesti varautunut ilmapiiri.

Terv. Mies

Ai ehkä? No tottakai mä hieman kimpaannuin ja käskin miestä, kun lapsesta oli kyse.

ex-mies ei oikeastaan pahemmin haukkunut tai nimitellyt, mutta ne kerrat kuin teki, niin teki ne suoraan lapsille, eli edes vain lasten kuullen, tyyliin "äiti on tommonen paska!". Eli sanoi nämä sanat suoraan lapsille. Ja tämä on yksi niitä pahimpia asioita, joita en anteeksi voinut antaa.

Ei nimittele. Lapsen läsnäollessa toki kinastellaan, mutta kinastelun muuttuessa riitelyksi heitetään toisiamme vaan pahoilla katseilla ja tapellaan asiat auki kun pienet korvat eivät ole kuulemassa.

jo vain, iiihan jatkuvasti. Jos olen jostain eri mieltä, sanoo et ei ämmät näistä tajua.. Tänään viimeksi sanoi päävikaiseksi jne.. Ok ansaitsin kai tuon kun sanoin että hankkisi vihdoin kunnon töitä..

ex-mies ei oikeastaan pahemmin haukkunut tai nimitellyt, mutta ne kerrat kuin teki, niin teki ne suoraan lapsille, eli edes vain lasten kuullen, tyyliin "äiti on tommonen paska!". Eli sanoi nämä sanat suoraan lapsille. Ja tämä on yksi niitä pahimpia asioita, joita en anteeksi voinut antaa.

Kuulostaa ihan mun isältä. Siks en ikinä omalta mieheltä tuommosta hyväksyis.

Ai ehkä? No tottakai mä hieman kimpaannuin ja käskin miestä, kun lapsesta oli kyse.

Sääli lapsiasi. Joutuvat elämään varpaisillaan räjähdysherkässä ilmapiirissä. Toivottavasti heillä on joku turvallinen aikuinen lähipiirissään, että saisivat edes jonkinlaista normaalin elämän mallia, kun kotona sitä eivät nähtävästi saa. :(

Yhteistyössä