G: Työmatka ja siihen kuluva aika?

[QUOTE="Xxxx";24479571]Miksi tuommonen matka autolla?[/QUOTE]

Enkös mä just selittänyt sen? Siksi, kun mulla on työkavereita, jotka tarttee kyytiä. Ne menisvät taksilla ilman minua (tästä on mulle turha itkeä, se on täällä ihan normitapa), joten me voitetaan kaikki, kun he maksavat mulle dieselistä pikkuisen. Viimeistään parin viikon kuluttua vaihdan kuitenkin fillariin, kun kyytiläisiä ei enää ole koko autollista tai alan tehdä aikaisempaa vuoroa kuin he.
 
"vieras"
Enkös mä just selittänyt sen? Siksi, kun mulla on työkavereita, jotka tarttee kyytiä. Ne menisvät taksilla ilman minua (tästä on mulle turha itkeä, se on täällä ihan normitapa), joten me voitetaan kaikki, kun he maksavat mulle dieselistä pikkuisen. Viimeistään parin viikon kuluttua vaihdan kuitenkin fillariin, kun kyytiläisiä ei enää ole koko autollista tai alan tehdä aikaisempaa vuoroa kuin he.
Silti. Onko sun työkaverit jotenkin invalideja? Vai koukitko sinä heidät jostain yli 5 km:n päästä vai miten? Minuakin tämä vähän ihmetyttää. Ja miten ne sitten kulkee kun vaihdat vuoroa ja kulkupeliä?
 
[QUOTE="vieras";24479617]Silti. Onko sun työkaverit jotenkin invalideja? Vai koukitko sinä heidät jostain yli 5 km:n päästä vai miten? Minuakin tämä vähän ihmetyttää. Ja miten ne sitten kulkee kun vaihdat vuoroa ja kulkupeliä?[/QUOTE]

Eivät ole invalideja, enkä kouki heitä kaukaa. Tässähän on lähinnä sellainen kulttuurillinen ero, että heidän mielestään on täysin normaalia kulkea taksilla töihin, jos matkaa on yli 1km. Käsittääkseni he käyvät kaupassakin toisinaan taksilla.

Siinä vaiheessa kun vaihdan vuoroa, on yksi näistä muuttanut ja yhdellä on oma auto. Loput 2 joko etsivät meiltä duunista sopivat kimppakyytiläiset taksiin (ei pitäisi olla vaikeaa, meillä tulee 90% ihmisistä taksilla) tai jakavat kahdestaan taksimaksun. Se ei ole minun ongelmani. Olen sanonut, että kyydillä pääsee niin kauan, kun autolla kuljen ja samassa vuorossa ollaan.
 
Eivät ole invalideja, enkä kouki heitä kaukaa. Tässähän on lähinnä sellainen kulttuurillinen ero, että heidän mielestään on täysin normaalia kulkea taksilla töihin, jos matkaa on yli 1km. Käsittääkseni he käyvät kaupassakin toisinaan taksilla.

Siinä vaiheessa kun vaihdan vuoroa, on yksi näistä muuttanut ja yhdellä on oma auto. Loput 2 joko etsivät meiltä duunista sopivat kimppakyytiläiset taksiin (ei pitäisi olla vaikeaa, meillä tulee 90% ihmisistä taksilla) tai jakavat kahdestaan taksimaksun. Se ei ole minun ongelmani. Olen sanonut, että kyydillä pääsee niin kauan, kun autolla kuljen ja samassa vuorossa ollaan.
Saako vähän udella vielä? Oletan (ja muistelen), ettet asu Suomessa. Miten näitten, joita noukit kyytiisi, aikataulut pitävät? Ovatko valmiina, kun kurvaat pihaan? MOnen hakeminen varhain aamulla voi olla painajaista, jos joukossa on sellaisia, jotka ovat ihan kohta valmiit...:confused:
 
Huom harmaana
Siis KUINKA laiskoja ihmiset nykyään on?
Häh? Pitäisikö tuo 2,5 kilometrin matka kävellä vai mitä ihmettä tarkoitat? Oletko ajatellut että siihen menee sitten varmaan myös enemmän aikaa, jota lapsiperheen äidillä ei yleensä liikaa ole. Varmaan kannattaa uhrata kävelyn iloon 40 min ja pitää se aika kauemmin lapsia vaikkapa päiväkodissa...? Kyllä ihmiset osaavat sitten olla hölmöjä, ei voi muuta todeta.
 
fff
Häh? Pitäisikö tuo 2,5 kilometrin matka kävellä vai mitä ihmettä tarkoitat? Oletko ajatellut että siihen menee sitten varmaan myös enemmän aikaa, jota lapsiperheen äidillä ei yleensä liikaa ole. Varmaan kannattaa uhrata kävelyn iloon 40 min ja pitää se aika kauemmin lapsia vaikkapa päiväkodissa...? Kyllä ihmiset osaavat sitten olla hölmöjä, ei voi muuta todeta.
pyörällä menisi alle 5 min.
 
Saako vähän udella vielä? Oletan (ja muistelen), ettet asu Suomessa. Miten näitten, joita noukit kyytiisi, aikataulut pitävät? Ovatko valmiina, kun kurvaat pihaan? MOnen hakeminen varhain aamulla voi olla painajaista, jos joukossa on sellaisia, jotka ovat ihan kohta valmiit...:confused:
Saa udella :D
Asun Irlannissa. Mun kyytiläisiin kuuluu 1 ranskalainen, 1 ruotsalainen, 1 perulainen ja 1 espanjalainen. 3 ensimmäistä asuvat kimpassa ja espanjalainen haetaan erikseen. Toistaiseksi ainakin aikataulut on toimineet tosi hyvin. Mutta se onkin sitten tosiaan sellainen juttu, että jos jotakuta toistuvasti täytyisi odotella, niin en mä kyllä sitten odottelisi.. :D

*muoks* Ja nyt mun pitää mennä, etten myöhästy ite :D
 
Viimeksi muokattu:
Huom harmaana
pyörällä menisi alle 5 min.
Jep, mutta oletettavasti ko. henkilö asuu jossain Helsingin keskustassa päin, jos ratikalla pääsee töihin. Ja täällä ei perinteisesti ole kovin mukava keskustassa ajaa fillarilla työmatkaa eikä pyörää uskalla oikein jättääkään minne tahansa. Eri asia jossain landella ajaa fillarilla töihin kuin Hgin keskustassa liikenteen seassa.

Ja miksei sitä ratikkaa saisi käyttää jos se kerran osuu reitille...? Ei ymmärrä.
 
"hih"
Jep, mutta oletettavasti ko. henkilö asuu jossain Helsingin keskustassa päin, jos ratikalla pääsee töihin. Ja täällä ei perinteisesti ole kovin mukava keskustassa ajaa fillarilla työmatkaa eikä pyörää uskalla oikein jättääkään minne tahansa. Eri asia jossain landella ajaa fillarilla töihin kuin Hgin keskustassa liikenteen seassa.

Ja miksei sitä ratikkaa saisi käyttää jos se kerran osuu reitille...? Ei ymmärrä.
No jopas on helsinki paska paikka jos siellä ei uskalla/voi edes pyörällä ajaa :D onneksi ollaan sitten "landepöndejä"
 
plm
No on jollain ongelmat kun täytyy alkaa ilkeileen toisten valinnoista.
Landella voi olla vaikea ymmärtää että jos käyt töissä Treen tai Helsingin keskustassa, pyörä lähtee helposti varkaiden matkaan jos jätät sen päiväksi liikkeen eteen. Näin kävi Treella yhdelle tutulle.
 
Huom harmaana
[QUOTE="hih";24479749]No jopas on helsinki paska paikka jos siellä ei uskalla/voi edes pyörällä ajaa :D onneksi ollaan sitten "landepöndejä"[/QUOTE]

Uskaltaa ja voi mutta ei siinä mitään erityisen kivaa ole, keskustassa ajamisessa siis. Ja se on niin hidasta puuhaa liikennevalojen ja ihmisten ja muun liikenteen takia että itse menisin kyllä ennemmin ratikalla tai kävelisin. Kuljen itse osan työmatkaa fillarilla, mutta asunkin ns. landella ja olen vaan keskustassa töissä.
 
"heh"
[QUOTE="hih";24479749]No jopas on helsinki paska paikka jos siellä ei uskalla/voi edes pyörällä ajaa :D onneksi ollaan sitten "landepöndejä"[/QUOTE]

Onpas taas asiallista keskustelua...
 
Huom harmaana
No on jollain ongelmat kun täytyy alkaa ilkeileen toisten valinnoista.
Landella voi olla vaikea ymmärtää että jos käyt töissä Treen tai Helsingin keskustassa, pyörä lähtee helposti varkaiden matkaan jos jätät sen päiväksi liikkeen eteen. Näin kävi Treella yhdelle tutulle.
Samaa mieltä. On se kumma jos ei enää julkisia liikennevälineitäkään saa käyttää, jos niillä pääsee töihin kätevästi. Oman auton käytön kritisoinnin vielä tajuan, jos julkisillakin pääsisi kätevästi. Mutta että ratikkaakaan ei saa käyttää, jos sillä säästää aikaa, vaan pitää kävellä tai riskeerata turvallisuutensa fillaroimalla vaikkapa ajotiellä. Voi tätä palstaa.
 
:rolleyes:
Matka 4 km, autolla kuljen. Aikaa menee 20-25 minuuttia. Matkalla vien lapset kahteen eri hoitopaikkaan.
Jos pääsen ilman lasten vientiä aikaa menee vajaa 5 min.
Siis KUINKA laiskoja ihmiset nykyään on?
Laiskapa hyvinkin. Suurin syy autolla kulkemiseen lienee kuitenkin se, että tarvitsen autoa työpäivän aikana siirtymiseen paikasta toiseen. Kiehtova ajatus kulkea esim 100 km polkupyörällä työpäivän aikana, tehden kuitenkin varsinaista työtäkin...
 

Yhteistyössä