vituttaa mies nyt ihan kympillä. koirasta vaan kysymys, mut silti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
tai ei VAAN koirasta. mä olen haaveillut koirasta pitkään. lapsuudenkodissani oli aina eläimiä, ja on yhä. miehen koti taas ei ole yhtään sellainen lemmikki-innokas. mies on mulle jo kauan puhunut että saan koiran jos kerran haluan ja kyllä hänkin siitä varmaan tykkää, mut tänään alkoi sit perua puheitaan kun olisi pentue, josta meille koira varata. eli on vaan pitänyt mut sönkötyksellään tyytyväisenä, ei aikomustakaan että oikeasti olisi ollut tosissaan.

tiedän että maailmassa on pahempiakin asioita, mutta mulla on tosi paha mieli. enkä voi koiraa sillain ottaa, että toinen ei halua. kiva kun se ottaa munkin tunteet huomioon. tai keskustelis sit edes, jos ite on oikeesti eri mieltä. tää on kusetusta!

sori mun vuodatus, ei vaan viitti lapsen kuullen miehelle kilahdella.

no tekis kyllä mieli tehdä vaan noin ja hakea, mut jotenkin ei oikein tunnu oikealta. vituttaa vaan kun se vääntää aina, oli asia mikä hyvänsä. ei oikeasti osaa päättää kerrassaan mitään. paitsi jos on kyse sen omista harrastuksista, sit kyllä löytyy keskustelunaiheita ja intoa vaikka muille jakaa :( pelkään että jos vaan otan koiran, se kostautuu sit aina jos on erimielisyyttä. "toi sun koira"-tyylisiä syytöksiä tms..

Väliäkö sillä on, jos on aiemmin ollut puolesta. Asia on nyt käsillä ja sitä joutuu miettimään tosissaan ja mies ei ilmeisesti ole valmis ottamaan koiraa. Sä voit nyt valita, haluatko perheesi vai itsekkäästi koiran.

Niinpä varaisin ja toisin kotia. Ja olen tehnytkin. Koska mieskään ei ilahtunut kun käytin ehkäisyä ja hänella vauvakuume. Potut pottuina vai miten se suomeks menee?

[QUOTE="mä";24478019]Väliäkö sillä on, jos on aiemmin ollut puolesta. Asia on nyt käsillä ja sitä joutuu miettimään tosissaan ja mies ei ilmeisesti ole valmis ottamaan koiraa. Sä voit nyt valita, haluatko perheesi vai itsekkäästi koiran.[/QUOTE]

no ei mun tässä vissiin kuitenkaan tarviis perheen ja koiran välillä valita, mut en kyllä haluais tehdä toisen tahtoa vastaankaan.. :D

Voihan p***a! Tosi ikävä juttu. Olisiko kuitenkin mahdollista ettei miehesi ymmärrä minkälaista on omistaa koira? Ilman kokemusta lemmikeistä saattaa hän nähdä eläimistä ainoastaan ne negatiiviset puolet (kuluja vaivaa jne.)
Tietenkin koiran tulee olla perhenjäsen ja kaikkien haluama mutta eikös yleensä kuitenkin joku ota siitä sovitusti ensisijaisesti vastuun?
Meilä ainakin koiramme on minun ja näin ollen kannan niistä suurimman vastuun (ruokin, pesen ja hoidan turkin,pidän huolta rokotuksista ym.) vaikkakin ovatkin koko perheen lemmikkejä. Kenties em. sopimus toimisi teiläkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalle ja Nökö;24478045:
Voihan p***a! Tosi ikävä juttu. Olisiko kuitenkin mahdollista ettei miehesi ymmärrä minkälaista on omistaa koira? Ilman kokemusta lemmikeistä saattaa hän nähdä eläimistä ainoastaan ne negatiiviset puolet (kuluja vaivaa jne.)
Tietenkin koiran tulee olla perhenjäsen ja kaikkien haluama mutta eikös yleensä kuitenkin joku ota siitä sovitusti ensisijaisesti vastuun?
Meilä ainakin koiramme on minun ja näin ollen kannan niistä suurimman vastuun (ruokin, pesen ja hoidan turkin,pidän huolta rokotuksista ym.) vaikkakin ovatkin koko perheen lemmikkejä. Kenties em. sopimus toimisi teiläkin?

no toi just meillä mun mielestä on ongelmana. mies alkoi hokea ettei tiedä millaista se koiran omistaminen on, pelkää joutuvansa liemeen. hokee vaan että miten ne sotkee, vie rahaa, pakottaa pakkasella ulos ja läähättävät. eli ei käsitä sitä, mitä se koiran omistaminen todellisuudessa on. vaikka onhan se tuotakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja samma här osv.;24478030:
Niinpä varaisin ja toisin kotia. Ja olen tehnytkin. Koska mieskään ei ilahtunut kun käytin ehkäisyä ja hänella vauvakuume. Potut pottuina vai miten se suomeks menee?
Pitkää ikää teidänkin liitolle, kostonkierre tulee varmasti kestämään ja joka päivä on ihanaa herätä uuteen aamuun ilkeyksiä suunnitellen. <3

No se on kyllä p**seestä, että antaa toisen suunnitella ja tehdä jo valmistelujakin ja sitten vaan lunta tupaan. Voisitteko te nyt puhua asian selväksi. Tollasta ei vaan tehdä. Jos ei koiraa millään halua, niin se täytyy voida tehdä alusta lähtien selväksi. Ei mitään definitely maybe -meininkiä.

kiitos teille lohduttavista viesteistänne :)
täytyy koittaa puhua. se vaan on tollainen saakelin veivaaja joka asiassa, siis mun mies meinaan. meillä ei ois varmaan tätä taloakaan vielä ellen ois potkinu perseelle. koira vaan kun ei kiinnosta yhtään, en tiiä auttaako jankuttaa... :(

[QUOTE="vieras ap";24478195]kiitos teille lohduttavista viesteistänne :)
täytyy koittaa puhua. se vaan on tollainen saakelin veivaaja joka asiassa, siis mun mies meinaan. meillä ei ois varmaan tätä taloakaan vielä ellen ois potkinu perseelle. koira vaan kun ei kiinnosta yhtään, en tiiä auttaako jankuttaa... :([/QUOTE]

suosittelen et annat asian olla hetken aikaa.. Jankutus vaa pahentaa tilannetta ja saa miehen tuntemaan olonsa painostetuksi. Ota asia vaikka 3kk päästä uudestaan esille.

Hakisko teistä noin moni oikeesti koiran piittaamatta siitä miten toinen sanoo???!! Oon aika järkyttyny..

Koira ku ei oo mikää lyhytaikainen, eikä halpa lemmikki niin kyllä sen hankinta täytyy olla kaikille ok.

Ihan samaa mietin....

Mä saisin ainakin aivan kauheen hepulin jos mies toisi tänne MEIDÄN YHTEISEEN kotiin jonkun käärmeen tai liskon tai HÄMÄHÄKIN :x siksi kun SE HALUAA sellaisen lemmikin. Mitä väliä mun mielipiteistä.... :headwall:

Ala sä veivaa samallalailla sille tärkeistä jutuista ja peru sit viime hetkellä kun se on kerennyt jo innostua. Esimerkiksi vaikka sen harrastusmenot ja seksi.

Asiahan olis ihan eri, jos mies olis jo heti tehnyt selkärankaisesti selväksi, että hän ei tahdo koiraa. Epäreilua ensin luvata ja sit perua.

[QUOTE="vieras";24479229]Ja vielä lapsellisempaa on alkaa pelaamaan jotain parisuhteen valtapeliä. No silloin sen koiran ainakin saa, tosin ensin tulee todennäköisesti ero.[/QUOTE]

Eli parisuhteessa vaan miehellä on oikeus käyttäytyä paskasti, jos nainen tekee samoin tai milläänlailla pistää hanttiin eikä vaan alistu "pojat on poikia"-meiningillä, se onkin heti jotain valtapelin pelaamista? Eiks toi mies pelaa valtapeliä jo nyt?

Ja miks mies jättäis ap:tä sen vuoksi että ap käyttäytyy yhtä raivostuttavasti kuin mies itse? Luulis että sen mielestä semmoinen käytös on ihan ok, kun itsekin rakkaintaan kohtaan sitä harjoittaa.

[QUOTE="vieras";24479232]Eli parisuhteessa vaan miehellä on oikeus käyttäytyä paskasti, jos nainen tekee samoin tai milläänlailla pistää hanttiin eikä vaan alistu "pojat on poikia"-meiningillä, se onkin heti jotain valtapelin pelaamista? Eiks toi mies pelaa valtapeliä jo nyt? Ja miks mies jättäis ap:tä sen vuoksi että ap käyttäytyy yhtä raivostuttavasti kuin mies itse? Luulis että sen mielestä semmoinen käytös on ihan ok, kun itsekin rakkaintaan kohtaan sitä harjoittaa.[/QUOTE]
Höpö höpö. Lisäksi me tiedetään asiasta vain toisen osapuolen näkemys, ei esimerkiksi sitä, miksi mies ei koiraa nyt halua. Joo, mutku ap sano sitä ja tätä. Niin, me ei edelleenkään tiedetä miksei ap:n mies koiraa halua.
Totta kai suhteellaan voi lähteä pelleilemään, jos haluaa jotain niin paljon, että se on asetettava muiden samassa taloudessa elävien mielipiteiden edelle. Käytöstä tapaa varsin usein teini-ikäisten ja sitä nuorempien keskuudessa, joiden maailmaan mahtuu vain yksi mielipide - heidän omansa.

[QUOTE="vieras";24479232]Eli parisuhteessa vaan miehellä on oikeus käyttäytyä paskasti, jos nainen tekee samoin tai milläänlailla pistää hanttiin eikä vaan alistu "pojat on poikia"-meiningillä, se onkin heti jotain valtapelin pelaamista? Eiks toi mies pelaa valtapeliä jo nyt?

Ja miks mies jättäis ap:tä sen vuoksi että ap käyttäytyy yhtä raivostuttavasti kuin mies itse? Luulis että sen mielestä semmoinen käytös on ihan ok, kun itsekin rakkaintaan kohtaan sitä harjoittaa.[/QUOTE]

En näe mitään pelin pelaamista ap:n miehen käytöksessä. Koirasta on puhuttu ja siihen koiran ottamiseen on saatettu suhtautua jopa myöntyvästi niin kauan kun se on ollut vain ajatustasolla jossain kaukana tulevaisuudessa..... mies on alkanut ajattelemaan asiaa oikeasti VASTA kun hänelle on kerrottu, että nyt on pesue josta voi hakea koiranpennun.

Kurja juttu tietenkin siltikin. En silti missään nimessä kannata ajatusta että vaan tuodaan koira kotiin, kun kerran siitä on ollut joskus puhetta....

Yhteistyössä