Mua ärsyttää meidän naapurit ihan suunnattomasti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kettuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Liisa";24471996]Se, että te käyttäydytte kuin olisitte hyviäkin perhetuttuja, mutta kuitenkin kaipaat omaa tilaa. Se, että annat periksi, leivot muffineita (hyvä asia, jos pidät siitä, mutta huono asia, jos se saa sut katkeraksi). Se, että teet itsestäsi marttyyrin, kun katselet naapurin lasten perään. Ja ne lapset on kyllä vaativia, jos liimautuvat sinuun ulkona. Ja kyllä, jos eivät omaa mitään käyttäytymistapoja. Kuinka monen 2 v osaa köyttäytyä aikuisen toivomalla tavalla? Mutta ei yksistään sinun asenteessa ole vikaa, vaan MYÖS NAAPURIEN!!! He pitävät teitä aivan selvästi kaveriperheenä, jolta voi odottaa jeesaamisisa milloin mihinkin asiaan.

Miksi sinun pitää sietää tuota? Muuttakaa pois. Tai sitten nostatte kissan pöydälle ja keskustelette asioista. Huom: sulla kuitenkin pieni lapsi, et sinä oikeutetusti näe etkä huomaa millaista on elää 2v ja 4v:n kanssa. Sulle tulee se eteen myöhemmin. Ei sun tartte tajuta, mutta se naapurin äiti saattaa tajuta kyllä sun fiiliksiä, saattaa olla väsynyt äippä siellä seinän takana.[/QUOTE]

Tuohon on pakko kommentoida ! Sillä ei ole mitään väliä onko ap 1 vai useampi lapsi . Kyllä jokaisen vanhemman kuuluisi itse huolehtia lapsistaan (etenkin 2 ja 4v:sta) Ei sen ikäiset pihalla saisi kahdestaan edes olla. Ja ap ei ole velvollinen huolehtimaan lapsista , vaikka naapurin äiti olisi kuinka väsynyt !

Ja aloittaja vaan puolustelee ja selittelee. Tuttu juttu: et saa mitään aikaiseksi! Tuo homma jatkuu ja jatkuu vaan. Miksi teit aiheesta keskustelun kun et kuitenkaan ala tehdä asialle mitään?

Siihen teidän asuntoon oli varmasti paljon muitakin kiinostuneita hakijoita, eikö totta? Te ette ehkä olisi olleet mitenkään ne "parhaat" vuokralaiset? Perheessä esim. työttömyyttä tai luottotiedottomuutta?

Niin tuttu kuvio!

Alkuperäinen kirjoittaja kolikon kääntöpuoli;24471991:
No tuntuu äiti antavan aika paljon luottoa nuolle lapsille, tuskin sentäs VAATII sinua katsomaan niiden perään. Olisivat pihalla päinsä ilman sinuakin.. Ja kyllä tuon ikäiset on ärsyttäviä, tuskin niiden äiti on käskenyt teitä ärsyttämään. osaavat sen varmaan muutenkin. Voit sanoa itse äidille jotta olisi kiva kun lapset ei nuon paljoa kävisi sillä haluatte omaakin rauhaa. Ei ne lapset tajua / muista tuollaista. Jos olisit ollut heti alkuun lapsille tyly niin he eivät teille nokkaansa tukkisi, oma vika.
Ja mitä tulee tuohon muffinssien leipomiseen ja leikkimökin maalamiseen, olet todeenäköisesti kehuskellut osaamisellasi tai auttamis halullasi, ei kukaan tollaista pyydä naapuria tekemään. Oot ite varmasti puheillasi edes auttanut / antanut ymmärtää jotta oot kiinnostunut tehtävistä jolloin naapuri on sinulta kysynyt apua. Kohtuu hinta, ette te sentäs mikään maalaus/leipomo firma kumminkaan oo.

Leipomisessa joo tarjosin apuani, mutta mulla meni niihin leivontamateriaaleihinkin 15e. Leikkimökistä ei kyllä itse tarjottu apua, vaan olivat ihan ite miheltäni sitä pyytäneet. Ja susta reilu 2e tuntipalkka on ihan ok vai? :D

En ole sanonut että äitinsä ois käskenyt heidät meitä ärsyttämään, tai että äitinsä ois vaatinut meitä katsomaan niiden perään. Kerroin vaan miltä musta tuollainen tuntuu, ja kyllä jos oisivat mun lapsia niin pitäisin huolta etteivät käyytäydy naapuria kohtaan noin häiritsevästi, ja opettaisin että koirat ei ole pehmoleluja, vaan niiden pitää antaa touhuta myös omiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kissankiertämä;24472069:
Siihen teidän asuntoon oli varmasti paljon muitakin kiinostuneita hakijoita, eikö totta? Te ette ehkä olisi olleet mitenkään ne "parhaat" vuokralaiset? Perheessä esim. työttömyyttä tai luottotiedottomuutta?

Niin tuttu kuvio!

ja nuo em seikat liittyy MITEN siihen että ap:n tulisi kestää naapurin kersojen ilmaisena vahtina olemista ja jatkuvaa kotirauhan rikkomista?

Niin tuttu kuvio!

Joo, minäkin uskon, että tällaista voi olla taustalla.

Niin tuttu kuvio!

Juu oli muitakin kiinnostuneita, mutta on meillä kyllä luottoyiedot kunnossa ja mies on hyväpalkkaisessa duunissa. itse olen hoitovapaalla, mutta ei me silti ihan köyhiä olla. En tiedä miksi juuri meidät valittiin tähän asumaan, mutta nyt alkaa jotenkin tuntumaan että varmaan siks kun ollaan nuoria.

Tuohon on pakko kommentoida ! Sillä ei ole mitään väliä onko ap 1 vai useampi lapsi . Kyllä jokaisen vanhemman kuuluisi itse huolehtia lapsistaan (etenkin 2 ja 4v:sta) Ei sen ikäiset pihalla saisi kahdestaan edes olla. Ja ap ei ole velvollinen huolehtimaan lapsista , vaikka naapurin äiti olisi kuinka väsynyt !

En millään muotoa tarkoittanutkaan sitä, että ap olisi velvollinen huolehtimaan lapsista..ilmaisin huonosti. Vaan väsynyt naapurin äiti saattaa ajatella niin, että tuolla on vain yksi lapsi, kyllä hän ehtii ja jaksaa vielä katsoa samalla meidänkin 2v ja 4 v perään. Mutta niin ei saa tehdä, hoidatta muilla, tietenkään!!

[QUOTE="Huoh";24472034]Ja aloittaja vaan puolustelee ja selittelee. Tuttu juttu: et saa mitään aikaiseksi! Tuo homma jatkuu ja jatkuu vaan. Miksi teit aiheesta keskustelun kun et kuitenkaan ala tehdä asialle mitään?[/QUOTE]

En mä tiedä. Mä olen muutenkin arka ja liian kiltti ihminen, en mä kehtaa mennä valittamaan jonku lapsista. Aloitin keskustelun koska mua ärsytti ihan suunnattomasti ja oli pakko purkaa jonnekin.

En mä tiedä. Mä olen muutenkin arka ja liian kiltti ihminen, en mä kehtaa mennä valittamaan jonku lapsista. Aloitin keskustelun koska mua ärsytti ihan suunnattomasti ja oli pakko purkaa jonnekin.
Väärä osoite. Valita niille, ketä asia koskettaa. Aikuisena on pakko lakata miellyttämästä kaikkia ja valittaa sitten takanapäin. Se on epärehellistä ja kieroa, eikä kilttiä ja hyväntahtoista.

Miksi ihmeessä sä niille nyt rupesit jotain muffinsseja väkertämään?

Ja kyllä sä voit aivan hyvin sanoa niille lapsille, että menkää omalle pihallenne leikkimään, tämä on meidän piha.

Meillä myös naapurin muksut harrastaa tuota,että pimpotetaan ensin ovikelloa 1-5 kertaa ja jos ei tulla avaamaan, tullaan takapihalle ikkuiden taakse kuikkeloimaan.
Siispä olen alkanut avaamaan oven vaikka mikä olisi, mutta ei auta sanoa että meillä syödään nyt,olen suihkussa,tahdomme olla rauahssa tms. koska lapset ovat vartin päästä uudestaan oven takana.

mulla on samankaltaisia kokemuksia ja mä en enää ikinä vuokraa yksityiseltä asuntoa. asutaan kaupungin vuokratalossa niin kauan kuin oma löytyy. on paljon helpompaa elää kun vuokranantaja on yleinen taho ja kun kaikki asukkaat on vuokralaisia ja näin ollen samalla viivalla. kaikkein kettumaisinta oli asua vuokralaisena omistuskerrostalossa, sielä oikeesti pidettiin toisen luokan kansalaisena vaan sen takia että ei omistettu sitä osaketta jossa asuttiin. Suosittelen ap:llekin, eihän ne julkiset kämpät välttämättä oo yhtä hyvätasoisia mutta niissä saa ainakin elää rauhassa kun valitsee asunnon kunnolliselta asuinalueelta. meillä ainakin näissä kaupungin taloissa asuu työssäkäyviä äitejä ja isiä lastensa kanssa, ei oo juoppoja eikä mitää häiriköitä. tosi ihana on asua.

Niin, no. Ehkä mun pitää sitten heille sanoa ja kattoa millaiseksi sitten käytös muuttuu. Sehän ei ole ollenkaan sanottua että se siitä sanomisesta parempaan suuntaan muuttuis. Mun mielestä vaan on jotenkin typerää mennä molittamaan asiasta joka pitäs olla ihan itsestäänselvyys.

Mikä on pahin juttu mikä voi tapahtua jos menet sanomaan asiasta? Heittävät teidät pihalle? Pääsisittepä ainakin niistä eroon ;) Jos heittäytyvät vielä hankalammmiksi niin tiedätte alkaa etsiä uutta kämppää.. Ei oo kyllä kiva tilanne, toivottavasti juttelemalla selviää.

Alkuperäinen kirjoittaja kolikon kääntöpuoli;24471991:
Ja mitä tulee tuohon muffinssien leipomiseen ja leikkimökin maalamiseen, olet todeenäköisesti kehuskellut osaamisellasi tai auttamis halullasi, ei kukaan tollaista pyydä naapuria tekemään. Oot ite varmasti puheillasi edes auttanut / antanut ymmärtää jotta oot kiinnostunut tehtävistä jolloin naapuri on sinulta kysynyt apua. Kohtuu hinta, ette te sentäs mikään maalaus/leipomo firma kumminkaan oo.

Vai kohtuuhinta?? :laugh:

Ja paskat.

no on teillä kyllä hieman hankalat naapurit. Älä tee palveluksia, jos ette etukäteen sovi kunnon korvauksesta. sellaistahan se on kun on yhteinen piha, niin vieraatkin lapset kiehnää melkein kyljessä. näin on myös meillä kun asutaan rivitaloyhtiössä. Lapset tulee kyselemään, minne meette, mistä tuutte. Saako teidän lapset tulla ulos. eli ei juuri mitään yksityisyyttä mutta ei ihan noin härskiäkään. lapset on lapsia, eikä minua haittaa vaikka tulevatkin kyselemään.

No jos on asunut kämpässä vasta kolme viikkoa, tottakai haluaa olla ystävällinen naapurilleen, koska haluaa pysyä väleissä, mutta RAJANSA KAIKELLA!

Kyllä itsekkin ärsyynnyn siitä jos naapurin lapset pimpottelee jatkuasti ovikelloa varsinkin silloin kun oma lapsi nukkuu. Silloin on jo pakko sanoa, että meillä nukutaan, älä koko ajan pimpottele. Jos sama meininki jatkuu, huomautan kyllä naapuriani, että teidän lapset on meidän ovikellolla, voitko sanoa, että vähentävät silloin jos kerron, ettei se ole sopivaa.
Apua mekin tarjotaan naapureillemme, mutta olemme apua myös saaneet takaisin.

Pikkuhiljaa vain ottamaan hajurakoa naapureihin, ettei tästä kaikesta tulisi tapaa :(
Ette ole kauaa asuneet siinä, lapsia kiinnostaa kovasti uudet naapurit ja teidän seura varsinkin kun tottuvat siihen että olette aina saatavilla tai teidän kanssa voi oleilla.

Minusta aloittaja ei ole tiukkapipo, tuntuuhan hän kuitenkin viettävän paljon aikaa naapurin kanssa, mutta ymmärrän hyvin että se YKSITYISYYS ja RAUHA omassa kodissa on korvaamatonta!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;24472433:
No jos on asunut kämpässä vasta kolme viikkoa, tottakai haluaa olla ystävällinen naapurilleen, koska haluaa pysyä väleissä, mutta RAJANSA KAIKELLA!

Kyllä itsekkin ärsyynnyn siitä jos naapurin lapset pimpottelee jatkuasti ovikelloa varsinkin silloin kun oma lapsi nukkuu. Silloin on jo pakko sanoa, että meillä nukutaan, älä koko ajan pimpottele. Jos sama meininki jatkuu, huomautan kyllä naapuriani, että teidän lapset on meidän ovikellolla, voitko sanoa, että vähentävät silloin jos kerron, ettei se ole sopivaa.
Apua mekin tarjotaan naapureillemme, mutta olemme apua myös saaneet takaisin.

Pikkuhiljaa vain ottamaan hajurakoa naapureihin, ettei tästä kaikesta tulisi tapaa :(
Ette ole kauaa asuneet siinä, lapsia kiinnostaa kovasti uudet naapurit ja teidän seura varsinkin kun tottuvat siihen että olette aina saatavilla tai teidän kanssa voi oleilla.

Minusta aloittaja ei ole tiukkapipo, tuntuuhan hän kuitenkin viettävän paljon aikaa naapurin kanssa, mutta ymmärrän hyvin että se YKSITYISYYS ja RAUHA omassa kodissa on korvaamatonta!!!

Kiitos, joku edes ymmärtää. Mulle on ihan ok että lapset juttelee ja leikkii meidän kanssa tossa pihalla, tottakai, mutta mullakin on välillä päiviä jolloin oon epäsosiaalinen ja haluisin olla rauhassa. Ja sen lisäks musta on ihan itsestäänselvää että jos ihminen menee omaan kotiinsa sisälle, niin siellä edes sais olla rauhassa. Me kuitenkin ollaan tuossa pihalla kaikki muut ajat paitsi sillon kun nukutaan, syödään, tai käydään jossain asioilla.

Meillä on omakotitalo. Mä en vaan ajatellut että vuokrasuhteeseen kuuluu myös noi lapset. Ja tosiaan kolme viikkoa ollaan nyt ehditty tässä asua, ja mua tavallaan jo kaduttaa.

Ei lapset kuulu vuokrasuhteeseen, eikä muutkaan ylimääräiset hommat. Ala vain vetää rajoja tiukasti. Jos vuokranantaja ei sitä ymmärrä, niin parempi onkin etsia toinen asunto. Nythän he käyttävät teitä vain hyväksi.

Vuokralaisilla on oikeus yksityisyyteen.

Yhteistyössä