ärsyttää naapurit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Naapurissa on lapset 3v ja 5v. Aina kun olen poikani (kohta 2v) kanssa pihalla, näiden naapurin lasten vanhemmat laittaa lapsensa ulos keskenään. Ja mun pitää sitten niille pitää seuraa.. tehdä hiekkakakkuja, antaa vauhtia kiikussa, selvitellä kinasteluja yms yms.

Raivostuttavaa.. ja sitten jos me lähdetään sisällä niin näiden lasten vanhemmista tulee toinen pihalle vahtimaan lapsia. Eli ne käyttää mua ilmasena lapsenvahtina. Jos haluan oman lapseni kanssa ulkoilla ja leikkiä niin ei se tarkoita että mua kiinnostaisi koko naapuriston lasten kanssa touhuta. Kivahan se on että meidän pojalle on leikkikavereita mutta saisivat ite vahtia lapsensa.. Tympii touhu niin että mennään yleensä kauemmaksi puistoon pojan kanssa.

Oonko nipo?

Alkuperäinen kirjoittaja juu-uh:
älä anna vauhtia, älä selvitä tappeluja äläkä tee hiekkakakkuja onko se sen vaikeempaa???

Niinpä.

Mä olen kamala ämmä, ja olen joskus sanonut että "mene pyytämään omaa äitiäsi avuksi" kun olisi pitänyt antaa TAAS vauhtia samalle muksulle, jonka ilmaisena lapsenvahtina olin toiminut (vastoin tahtoani) jo ties miten monta päivää.

älä anna vauhtia, älä selvitä tappeluja äläkä tee hiekkakakkuja onko se sen vaikeempaa???

No en minä niille lapsille halua olla ilkeä.. Vai pitäiskö mun sanoa että "hei, mä en oo teidän äiti, menkää leikkii oman äitinne kanssa"? Kun oman poikani kanssa teen noita juttuja niin tuntuu typerältä kieltäytyä niiden toisten lasten pyynnöistä. Vaik monesti kyllä käykin niin että oma lapseni istuu yksin hiekkalaatikon nurkassa kun äitillä menee kaikki aika naapurin lasten seurassa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Niinpä.

Mä olen kamala ämmä, ja olen joskus sanonut että "mene pyytämään omaa äitiäsi avuksi" kun olisi pitänyt antaa TAAS vauhtia samalle muksulle, jonka ilmaisena lapsenvahtina olin toiminut (vastoin tahtoani) jo ties miten monta päivää.

No sepä se onkin että en osaa olla tuollainen "kamala ämmä".. Hitto.. Huomenna ryhdyn sellaiseksi.......

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niinpä.

No sepä se onkin että en osaa olla tuollainen "kamala ämmä".. Hitto.. Huomenna ryhdyn sellaiseksi.......

Kannattaa opetella :D

Ja erittäin kauniisti mä tälle lapselle sen sanoin....en tiuskinut, tms.

No et oo nipo. Mä en ymmärrä ollenkaan tollasta toimintaa. Kai se nyt kysyä pitäisi? Meillä on kanssa tässä pihalla usein sellainen 5-v lapsi ja tuntuu, että sitäkin joutuu joskus vahtimaan.. Vaikka hän kyllä on siellä ulkona yksin silloinkin kun me ei olla siellä, mutta joo, ymmärrän ap:n ongelman. Mun mielestä voit ihan hyvin sanoa lapsille, että hakevat oman vanhempansa kiikuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niinpä.

No eihän siinä mitään kamalaa ole. Sanot lapselle, että hei, pyydä äiti tai isä avuksi.

Itsekkin sanon että menee pyytämään vanhempia. Ihan jo silläkin ajatellen, kuka on vastuussa jos lapsi tippuu keinusta jota kiikutan ja katkoo luunsa. Tai oma lapsi jää huomiotta, kun isommat naapurin muksut vievät ajan.

Peesaan edellisiä, sanot nätisti, ettet nyt voi antaa vauhtia, kun vahdit omaa lastasi, mene pyytämään omaa äitiä tai isiä antamaan vauhtia. Jos et halua passata heitä, niin älä passaa, he ovat nyt oppineet, että sä vahdit ja autat heitä.

Meillä on naapurissa 5 v poika joka on tavallisen vilkas menijä. Mä olen kieltänyt omaa 4 vuotiasta tyttöäni menemään tämän pojan kotipihalle koska siellä ei ole ketään vahtimassa. Niinpä tämä poika on meillä päivittäin ja kyllä siinä vahdittavaa riittää. Mä saan koko aikaa komentaa ettei heittele kiviä, kiipeä luvattomiin paikkoihin jne. Harmi juttu sinänsä että oma tyttö leikkii nätisti hiekkalaatikolla, työntelee nukenvaunujaan jne, mutta naapurin poika on tosi arvaamaton. Ja tämän pojan äitiä ei näe koskaan ulkona. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kypsä:
Peesaan edellisiä, sanot nätisti, ettet nyt voi antaa vauhtia, kun vahdit omaa lastasi, mene pyytämään omaa äitiä tai isiä antamaan vauhtia. Jos et halua passata heitä, niin älä passaa, he ovat nyt oppineet, että sä vahdit ja autat heitä.

no sepä se... alkuun aattelinkin että voinhan minä auttaa heitä kun siinä kerta olen mutta ei vaan joka hemmetin päivä jaksais. Onhan se vähän hassua et omalla pihalla ei viiti olla kun "pelkää" et millon ne naapurin muksut taas ilmestyy :D Mut joo, huomisesta lähtien en palvele heitä enää yhtään.

Häivyt vaan samantien kun ovi aukeaa ja ne lapset on tulossa ulos. :D Luulis viestin menevän perille. Tai huikkaat niille vanhemmille, että nyt taitaakin olla mun vuoro mennä sisään istuksimaan! :D

Meidän pihalla on ihan sama! Paitsi, että vanhempi näistä naapurin penskoista työntyy sisällekin. 4 v. tyttö. Jos tuon oman sisään välipalalle, niin tämä tulee ovenrakoon maukumaan, että mulla on nälkä, jano. Kylmästi pitää sanoa, että menepäs kotiisi ja kysy äidiltä mehua tai vettä jos on jano. Työnnän sen ulos ja laitan oven kiinni, ja oven takaa kuuluu, mutta äiti ei anna, äitipä huutaa mulle. Takiainen... Kotiin en viitsi olla koko ajan taluttamassa, kun ei se kuitenkaan mene sisälle ovenraosta, ja äitinsä ei tule ovelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuplat05:
Kun naapurin lapset ilmestyvät jälleen pihalle, niin lähde lapsesi kanssa pienelle kävelylle. Kun palaat takaisin omalle pihalle, on naapurit ilmestyneet vahtimaan omiaan tai palanneet sisälle. :whistle:

Tää onkin hyvä idea :) Niksipirkkaan vois vaikka laittaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän pihalla on ihan sama! Paitsi, että vanhempi näistä naapurin penskoista työntyy sisällekin. 4 v. tyttö. Jos tuon oman sisään välipalalle, niin tämä tulee ovenrakoon maukumaan, että mulla on nälkä, jano. Kylmästi pitää sanoa, että menepäs kotiisi ja kysy äidiltä mehua tai vettä jos on jano. Työnnän sen ulos ja laitan oven kiinni, ja oven takaa kuuluu, mutta äiti ei anna, äitipä huutaa mulle. Takiainen... Kotiin en viitsi olla koko ajan taluttamassa, kun ei se kuitenkaan mene sisälle ovenraosta, ja äitinsä ei tule ovelle.

Joo.. saa nähdä milloin tuollainen alkaa. Vanhempi lapsista jo kyselee aina että voiko tulla meille kylään...

Yhteistyössä