Miten eroon naapurin koirista

infinity
Koirarakkaana ihmisenä ymmärrän hyvin, ettei kaikkia kiinnosta "tutustua" naapurin pahatapaiseen koiraan, rodusta viis! Tuo tutustuminen on hyödyllistä jos naapurit ovat paljon tekemisissä ja tulevat keskenään toimeen, mutta koiraa pelkäävän ei kannata mennä lähelle eläintä. Eläin nimittäin aistii sen ja saattaa reagoida ihan miten vaan; suuttumalla, karkaamalla, hyppimällä, riehumalla jne.! Ja entäs jos aloittaja olisikin vakavasti allerginen? Veljeni on, eikä hän lukuisten sairaalareissujen jälkeen uskalla edes ulkona kävellä koiran vierestä- kurkku turpoaa umpeen heti.

Poliiseille neuvoisin kertomaan myös sen että pelkäät lasten puolesta, voisi tehostaa sanomaa. Naapurille veisin kirjeen, jossa pyytäisin tekemään asioille jotain ja varoittaisin samalla että jossei näin tapahdu ja asennevamma jatkuu, kärsii sitten itse seurauksista.

koiranomistaja
Täällä on ihan uskomattomia kommetteja. Ei kenenkään tarvitse sietää naapurin aggressiivista rakkia omalla pihallaan, piste. Meillä on kaksi koiraa ja aidatulla pihalla saavat olla vapaana. Ei tulis mieleenkään päästää niitä naapuriin räksyttämään. Musta olis tosi noloa, jos ne karkailisivat sillä tavalla ja aiheuttaisivat ongelmia muille. Vika olisi silloin ehdottomasti minussa, ei naapurissa. Ei kenenkään tarvii tykätä vieraasta koirasta omalla pihallaan tai ei ylipäätään missään muuallakaan ja se pitää koiranomistajien huomioida.

Ap, puutarhaletkulla jääkylmää vettä suoraan päin naamaa, niin eiköhän koira häivy. Jokin koliseva saattaa myös pelästyttää aran koiran. Esim juomatölkki täyteen kiviä ja sillä viskot koiraa. Tarkoitus ei ole osua koiraan, vaan saada kauhea räminä aikaiseksi. Dobberille en menis karjumaan ja tönimään sitä pois. Jollekin muulle rodulle ehkä voisi tehdä näin, mut ei aggressiivisesti käyttäytyvälle dobberille.

meillä kans ongelmakoiria omistajineen naapurissa. tekivät kyllä itse aidan, mut ei se aita heidän koirian pitele. haukkuvat kaikkea ja kaikkia niin omistajat kuin koiratkin:( vika on aina kaikissa muissa muttei heidän koirissa, sen ovat sanoneet jo monesti. mä olen päättänyt että ens kerran kun löydän taas nuo koirat tonkimasta kasviaallani tai pas-komasta pihaltani, otan ne kiinni ja vien lähimpään löytöeläintaloon.. lunastakoot ne ne sitte sieltä :kieh: noista koirista voin kyl sanoo et vika ei suinkaan olis koirissa vaan omistajissaan jotka luulevat olevansa maailman napa!

Meillä on kettis, joka ulkoilee juoksulangassa,(pääsee tottakai myös päivittäin lenkkeilemäänkin, mutta viihtyy ulkona sopivalla kelillä vaikka koko päivän)kun ei pihassa pysy irrallaan. Jonkun kerran on onnistunut karkaamaan, mutta meillä on naapureitten kanssa sopimius että antavat kunnolla lähöt jos pihaan tulee. Esim puukalikan heittää perään, ei tietysti koiraan vaan lähelle jotta säikähtää. Mutta kyllähän koirat pitää olla omistajan hallinnassa irrallaan olessaankin! Näin sanoo jo lakikin! Aivan uskomatonta käytöstä naapurilta, ettei vaivaudu pitämään koiraansa asiallisesti kytkettynä! Meilläkään koira ei oo äkänen mutta ei se tarvii ku kerran naksahtaa niin voi tulla pahaakin jälkeä...
Meijän naapurissa oli koira, joka hyökkäs aina tielle kun siitä meni ohi, myös auton perään. Kävi äitiini ja pikku-siskooni kiinni kun pyörällä menivät ohi. Naapurille ilmotettiin asiasta ja että koiran vois olla viisaampi olla kiinni. Ei vaikutusta asiaan. Sit kävi toisen naapurimme poikaan kiinni ja se soitti poliisit. Lopettivat sen heti. Sit tää naapuri äkäili kauan aikaa, kun ei voinut tulla puhumaan asiasta. No nyt on uusi koira joka myös hyökkii tielle. Mun autoa väistää kun soitatan torvea aikastalailla kovaa jos nään sen tiellä.Tosi ärsyttävää tommonen!

Liinuska74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 12:04 Hipkukka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 11:52 Tiedän sinusta melkein kaiken kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 09:47 vieras kirjoitti:
Villiintyneen kissan saa metsästyslain perusteella tappaa, mutta muita eläimiä ei. Jos tapat toisen koira, on se rikos, josta joudut vastuuseen.
Lueppa tuo Liinuskan laittama lakiteksti!

Jos koira on toistuvasti toisen kielletyllä alueella tai koira repii kiinni ottamaansa hirvieläintä, edellä mainittu viranomainen tai maanomistaja saa tappaa koiran, jollei saa sitä kiinni.
Mutta tällöinkin eläin on lopetattava asianmukaisesti eläinsuojelulakia noudattaen. Myrkyttäminen ei ole asianmukainen lopetustapa.
Tietenkin näin! Lähinnä mä ainakin halusin korostaa tuota kiinniottamista, en niinkään tappamista, vaikka se mustatuksi tulikin.

"..."
Itse laittaisin rotanmyrkkyä tontin rajalle.
Mutta jos haluat olla lainkuuliaisempi, niin laita vain rotanmyrkystä kertova kyltti rajalle. Luulisi koiran omistajan huolehtivan, ettei piski tule enää sinne roikkumaan.

Yhteistyössä