Ulosotosta tietävät, apua ton laskurin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!

Vieras
Siis, laskurin mukaan; palkka 1600e suojaosuus per päivä (1 aikuinen, 2 lasta) 35,92e palkasta pidätettävä määrä 348,27e/kk. Eli tämän mukaan mulle jää palkastani käteen 1251,73e/kk
Mutta! mua hämää se, että suojaosuus per kk on Velallinen
+2 elatuksen varassa: 1 077,60 €

jääkö mulle 1077,60e/kk vai 1251,73e/kk ?!?

Suojaosuus tarkoittaa sitä määrää joka sinulle on jäätävä. Eli tässä tapauksessa tuo 35,92*30= 1.077.60. Ja tämän ylittävästä osasta pidätetään 1/3 osa.

Eli jos nettopalkkasi on esim. 1.600 niin laskukaava: 1.600-1.077,60= 477,60 josta pidätetään tuo 1/3 osa eli 159,20 jolloin saat käteen 1.440,80.

Onko tuo palkasta pidätettävä määrä (348,27) se kuukausittainen maksimimäärä? Sitä ei kuitenkaan voida pidättää koska nettotulosi ovat siihen liian pienet

Eli laskurikaan ei anna oikeaa vastausta? Jo on hankalaksi tehty tämäkin. Siis oikeestiko multa voidaankin ottaa vain 159e/kk ? ohoh. Pakko selvittää näitä etukäteen.

en ole matemaatikko, mutta voit ehkä maksaa ylimääräisiä eriä, jos se on järkevää.
Että siisi lyhenisi velka paremmin.
Jos lyhenee jo tuolla satasella, niin aina parempi..

(sori ei mitään apua kommenteistani tänne ketjuun,,,)
luulen että se on tuo suojaosuuden jälkeen menisi se 1/3 osa, ei noita laskureita varmaan pysty iihan 100 prosenttisesti sitten tekemäänkään,
mutta suuntaa-antava ainakin...

itsellä ei (vielä) uo-kokemuksia.

juu. Tässä vaan erokin kolkuttaa ovella ja joudun tod näk maksamaan kohta vuokraa asuntolainan/koron lisäksi niin että alkuun menee ainakin minimit ulosotolle. Kunhan asunto saadaan myytyä, toivon mukaan saa edes vähäsen voittoa, ettei tarttis kauaa olla uon asiakas :/

kyllä kaikki hyvin järjestyy jossain kohtaa kuitenkin...

ei alussa varmaan voi ajatellakaan, kuin minimiä, mutta onhan se kyllä kovasti ymmärrettävää, että itse haluaisi pois kaikki mahd. nopeasti.
joskus kai uo-virkailijat neuvovat olemaan maksamatta ollenkaan, jos on liian pieni erä - kun sekin raha menee silloin ihan hukkaan. Että käskevät odottamaan, että tilanne tasaantuisi.

Kyllä se voi olla itsellänikin edessä.

Mutta sinulla on muutenkin siinä raskas tilanne ohessa.
Voimia -- ja valoa on siellä edessäpäin ihan varmasti

[QUOTE="ahaa";24465209]juu. Tässä vaan erokin kolkuttaa ovella ja joudun tod näk maksamaan kohta vuokraa asuntolainan/koron lisäksi niin että alkuun menee ainakin minimit ulosotolle. Kunhan asunto saadaan myytyä, toivon mukaan saa edes vähäsen voittoa, ettei tarttis kauaa olla uon asiakas :/[/QUOTE]

Minimissää ne joutuu ottaa ton 348e..

Aikuisen eli minun suojaosuus on isompi kun lasten. Mulla lapsia on 3, mutta jos yksi heistä jää isän kanssa virallisesti asumaan, niin silloin kai uo katsoo että mulla on vain 2 elätettävää? lapsethan tulee olemaan jotakuinkin viikko-viikko "systeemilä", en tiedä. Toki minä haluan kaikki 3 virallisesti itselleni ja tod näk näin käy, mutta, pessimisti ei pety.... tiedän et mies taistelee lapsista hamaan loppuun asti :( en kyllä luovuta.

Aikuisen eli minun suojaosuus on isompi kun lasten. Mulla lapsia on 3, mutta jos yksi heistä jää isän kanssa virallisesti asumaan, niin silloin kai uo katsoo että mulla on vain 2 elätettävää? lapsethan tulee olemaan jotakuinkin viikko-viikko "systeemilä", en tiedä. Toki minä haluan kaikki 3 virallisesti itselleni ja tod näk näin käy, mutta, pessimisti ei pety.... tiedän et mies taistelee lapsista hamaan loppuun asti :( en kyllä luovuta.

se taitaa vissiin olla niin et jos laps asuu kuukaudesta puolet tai enemmän sulla niin hänet lasketaan sun suojaosuuteen, mutta jos kk enimmän asuu isänsä kanssa niin silloin katsotaan isän olevan elatusvelvollinen, mutta tääki saattaa riippua voudin näkökannasta.

Elatuksen varaan ei lasketa muutakuin sinä ja sun ALAIKÄISET huollettavat. Siihen ei lasketa puolisoa mukaan ( jollette ole saaneet sovituksi niin että jos sun mies on tuloton tms, et se lasketaan huollettavien joukkoon. )

no mulla on merkitty mies tulottomaks mun tietoihin, just sen takia, että menisi pienten tulojen takia mahd. vähän uo:hon.. ilman miestä suojaosuudessa niin mullakin menisi melkein 600 €/kk sinne.. en tiedä sitten jos miehen ottais pois ja maksais enemmän niin saisiko sossusta rahaa.. mutta tällä tyylillä emme saa ja minusta on hyvä ettemme ole sossun asiakkaita.. mutta toisaalta velka pienenee hitaammin..

paljonko sie maksat uolle?

Mulla on vaihteleva palkka joten se pitää laskea joka kk. Mulla on voudin kanssa oma maksusopimus joten mä maksan itse ( ei mene palkanlaskijalle tietoa ). Esim. viime kuus meni 415e palkasta + 409e lomarahaa.. ( 1/3) mutta kuitista katsoin niin pian on taas yks iso lasku maksettu. Maksan mielelläni et saan sen tyhjäks

no mulla on merkitty mies tulottomaks mun tietoihin, just sen takia, että menisi pienten tulojen takia mahd. vähän uo:hon.. ilman miestä suojaosuudessa niin mullakin menisi melkein 600 €/kk sinne.. en tiedä sitten jos miehen ottais pois ja maksais enemmän niin saisiko sossusta rahaa.. mutta tällä tyylillä emme saa ja minusta on hyvä ettemme ole sossun asiakkaita.. mutta toisaalta velka pienenee hitaammin..

Siks sulla on pienempi suojaosuus. Puolisoa ei oteta huomioon jos on omia tuloja. Kannattaa varmistaa soskasta et miten ne ottaa huomioon uo-maksut ennenkuin poistat miehen listoilta.

Yhteistyössä