Pitkä viikonloppu miehen kanssa Euroopassa, romanttinen kohde?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä

Vieras
Missään Tukholmaa lukuunottamatta en ole käynyt, mikä olisi sopiva kohde tuoreelle parille? Shoppailu ei kiinnosta, mutta jotain nähtävyyksiä katseltaisiin mieluusti. Rooma?

Kiitos vinkeistä :)

Lissabon, Barcelona, Venetsia, lontoo ja Oslo on ollut meidän suosikkeja, kaikissa jotain kivaa ja hyvää, ainakin enemmän kun pahaa x)

Moskovaan, Roomaan, Milanoon ja Frankfurttiin mua ei saa takasin kuin työmatkoille, ja silloinkin lennän hippulat vinkuen mahdollisimman pian takaisin.

Romanttinen kohde voi olla vaikka Suhmura. ;)
Mutta ehkä parempaan fiilikseen pääsette esim. Krakovassa, Riiassa tai niinkin lähellä kuin Pärnussa (Ammende Villa -hotelli on yksi maailman romanttisimmaksi valittu ja ranta on hieno paikka kuherteluun).
Jos meinaatte romanttisella laadukasta hotellia jne, Roomassa ym. saatte maksaa itsenne kipeiksi.

täällä ollaan lähdössä amsterdamiin, ei nyt romanttisuuden takia, mutta on jossain infoiskuissa lukenut, että sitä pidetään romanttisena kohteena. noh, kohta se nähdään:)

[QUOTE="aapee";24450487]Muuten hyvä mutta siippa on Kuopiosta, ehkä ei siis siellä tätä ko. vkl vietetä :D[/QUOTE]

Lappi olisi ollut meillä seuraavana vuorossa, jos ei oltaisi tuonne Kuopioon lähdetty.

Mun suosikkimaa on Italia. Sen rikas historia, arkkitehtuuri ja ilmapiiri on minusta ehdoton ykkönen.
http://whc.unesco.org/en/statesparties/it

Kaupungeista ehdoton suosikki on Venetsia. Se poikkeaa niin paljon kaikista muista. Ei autoja, ei katuja, vain kanaaleja ja niillä liikkuvia veneitä. Romattisia kävelyretkiä kapeilla kujilla ja aterioita ulkoilmaravintoloissa. Loma ei siitä parane. Venetsian historia on rikas ja nähtävyyksiä paljon. Lähiympäristössäkin on maailmanluokan kohteita. Lue lämmittelyksi Donna Leonen dekkareita.

Roomassa tärkeimmät kohteet on kätevästi keskustassa ja kävelymatkan päässä toisistaan. Jos muoti kiinnostaa, niin siellä sitä löytyy.

Napoli on aika ankea, mutta lähistöllä oleva Pompeiji on uskomaton elämys, eikä Caprillakaan pistäytymistä tarvitse katua.

Riippuu varmaan siitä mitä haluatte tehdä. Jonkun mielestä romanttista on katsella kivoja maisemia ja toisen taas syödä hyvin. Jotkut tykkää klubata.

Oon superouto ihminen, mutta mun mielestä Pariisi on kaikkea muuta kuin romanttinen. Elämäni romanttisin matka oli toissaviikolla Lounais-Saksassa risteillen Rheinin vartta <3

Praha, Lontoo ja Istanbul on kivoja. Tosin jos vaan viikonloppu aikaa niin Istanbulin unohtaisin heti. Sinne on parempi menna vahan pidemmaksi aikaa, Lontoo on myos tosi iso ja paljon kaikkea siella. Praha olisi noista siina mielessa parhain niin ehtisi nakemaan enemman kaupunkia. Lontoossa ja Istanbulissa voi tulla vaan paha mieli, kun niin paljon jaa nakematta.

Mä tykkään Prahassa nimenomaan siitä, että sen keskustan ja nähtävyydet jaksaa kävellä läpi, eikä tarvi kököttää niin paljon metrossa. Lontoossa on toki romanttisia paikkoja, mutta siellä saa niihin kulkemisiin menemään paljon aikaa.

Minttu: Olen ollutkin Budapestissä vaan muutaman päivän, mutta tuntui että se kaupunki on vähän hajallaan. :)

Venetsia on aivan ihana! Ja sen ehtii nähdä mukavasti muutamassakin päivässä. Siellä voi myös pistäytyä Muranossa ja viettää rantaelämää Lidon saarella. Veronaankin on junalla lyhyt matka.

Yhteistyössä