olipas tarkka opettaja

Tähän voisin jo minäkin sanoa että lol.
Mä sanoisin sille opettajalle, että mun lapsi saa käyttää just niin likasia vaatteita kun se haluaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä sanoisin sille opettajalle, että mun lapsi saa käyttää just niin likasia vaatteita kun se haluaa.

Elämänarvot hukassa maybe?

Ei se kyllä ihan näinkään ole. Opettajan tehtävä on tarjota lapsille myös siisteys- ja hygieniakasvatusta.

Mutta tosiaan, jos tilanne on tämä mitä kerrottu, niin hieman erikoiselta kuulostaa (siis että todellakin vain pieni tahra puserossa).

Ei se kyllä ihan näinkään ole. Opettajan tehtävä on tarjota lapsille myös siisteys- ja hygieniakasvatusta.

Mutta tosiaan, jos tilanne on tämä mitä kerrottu, niin hieman erikoiselta kuulostaa (siis että todellakin vain pieni tahra puserossa).

tottakai siisteyskasvatus kuuluu osana koulussakin. mutta mulla on kokemusta lasten koulunkäynnistä nyt liki 20 vuoden ajalta, ja koskaan ei ole tällaista sattunut, että pienen tahran takia on pitänyt vaihtaa paita. ja ei kymppi vuotiaalla ole kyllä vaihtovaatteitakaan enää mukana. on joskus aikaisemminkin sattunut, mutta silloin on ollut kyse sen verran suuresta vahingosta, että on ollu pakko vaihtaa paita tai jopa housut, kuten silloin kun joku oli vahingossa kaatanut maitopurkin tytön housuille

[QUOTE="vieras";24436451]Siis kenellä?[/QUOTE]

No sillä opella, huhhuh.
Onko vastavalmistunut? Ehkei tajua vaan, et lapset on lapsia eikä mitään pikkuaikuisia. Tänään meidän neiti pelmahti ovesta paita puuroisena ja naaman ympärillä maitoviikset ja kengät kurassa. Puuro oli kuulemma ollut vaan NIIIIIIN hyvää et ne sit vähän pomppuili ja maidonjuontikisa me otettiin "minnan" kanssa ja sit kun me mentiin välkälle niin mä, minna ja kati kahlattiin kuralätäköissä... (Eikä kyseessä minna ja kati oikeesti)
Muutt...Ethän sä äiti suutu?
En suuttunut, se on lapsi vielä, joka syö hyvää puuroa, latkii maitoa kilpaa ja vetäää lätäkkörallia. Onnellinen lapsi.

Jos meillä töissä joku likaa ruokalassa paitansa, sitä tapahtuu tosielämässä aikuisellekin, niin luuletteko että ne vaihtovaatteet ovat mukana? Kyllä siinä "kirotaan" likaista paitaa, mutta se päällä ollaan loppupäivä kun ensin on yritetty hieman pyyhkiä tahraa pois.

Mun mielestä menee vähän jo ylimitoitetuksi käytös opettajalta jos tällaisen takia laitetaan vaatetta vaihtoon- siisteys- ja hygieniakasvatus on vähän toinen juttu.

No voi sentään. Ja näitä lapsia on koulut puolillaan, joilla todellakin on se lempipaita aina päällä, niin likaisena kuin lapsi itse haluaa ja pesussa käy max kerran kuussa. Kun tullaan murrosiän liepeille, alkaa ongelmana olla jo hajukin.

Enpä ole arvannut, että se on joillekin vanhemmille ihan perusarvo.

No sillä opella, huhhuh.
Onko vastavalmistunut? Ehkei tajua vaan, et lapset on lapsia eikä mitään pikkuaikuisia. Tänään meidän neiti pelmahti ovesta paita puuroisena ja naaman ympärillä maitoviikset ja kengät kurassa. Puuro oli kuulemma ollut vaan NIIIIIIN hyvää et ne sit vähän pomppuili ja maidonjuontikisa me otettiin "minnan" kanssa ja sit kun me mentiin välkälle niin mä, minna ja kati kahlattiin kuralätäköissä... (Eikä kyseessä minna ja kati oikeesti)
Muutt...Ethän sä äiti suutu?
En suuttunut, se on lapsi vielä, joka syö hyvää puuroa, latkii maitoa kilpaa ja vetäää lätäkkörallia. Onnellinen lapsi.

no opettaja on kyllä ihan vastavalmistunut. ollut tässä koulussa nyt vuoden ja ekaa vuotta mun lapsella opettajana

[QUOTE="vieras";24436548]No mahtoiko tuossa mitään vahinkoa nyt kuitenkaan tapahtua. Kyllä minulle ainakin kelpaisi puhdas paita, jos sotkisin omani jossakin.[/QUOTE]

no ehkä se on konsti saada vaatteita, jotka on koululla näytelmiä varten ja hätätapauksia varten ilmaiseksi pestyä, kun laittaa jonkun päälle paidan, niin kyllä se koululle pestynä palautetaan, oli se likaantunut lapsen käytössä tai ei. koneeseen mä ainakin koulun paidän laitoin, että saa viedä huomenna sen koululle takaisin

...siiss.....

öh....yritän ymmärtää sun viestiä mutta en sitten millään tajua.

En mä ainakaan antais oman lapseni pitää likasia vaatteita vaikka kuinka itse haluais, en varsinkaan koulussa.....

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24436368:
poika oli tipauttanut jotain päälleen koulussa paidan eteen siis, ja siihen oli jäänyt tahra. ope oli vaihdattaut pojalle koulun t-paidan päälle, kun se ei kuulema kestä katsoa likaista paitaa.

Kuka sanoi ettei "opettaja kestä nähdä likaista paitaa"? Minusta opettaja on kivan kuuloinen :).

...siiss.....

öh....yritän ymmärtää sun viestiä mutta en sitten millään tajua.

En mä ainakaan antais oman lapseni pitää likasia vaatteita vaikka kuinka itse haluais, en varsinkaan koulussa.....

no mä kyllä laitan aamulla lapselle aina puhtaat vaatteet. että siitä tässä ei ollut kyse, vaan siitä, että paitaan oli kesken koulu päivän tullut tahra, jonka just ja just huomasi

En antaisi oman lapsenikaan pitää likaisia vaatteita koulussa. Kotona saa pitää, kunhan ei lähdetä mihinkään ihmisten ilmoille.

Ja ehkä se olisi siisteyskasvatuksen paikka, ja aloitankin sen heti, jos saan lähettää kaikki neidin likaiset vaatteet Riepu sulle pyykättäväksi!

[QUOTE="mä";24436623]Kuka sanoi ettei "opettaja kestä nähdä likaista paitaa"? Minusta opettaja on kivan kuuloinen :).[/QUOTE]

poika oli nolostunut kun ope oli vaatinut vaihtamaan paidan kesken kaiken ja poika sanoi opettajan sanoneen näin, että vaihda tuosta tuo paita päällesi, kun hän ei kestä katsoa likaista paitaa. ja tämä oli kyllä mainittu myös reissuvihkossa

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24436492:
kymppi vuotiaalla ole kyllä vaihtovaatteitakaan enää mukana. on joskus aikaisemminkin sattunut, mutta silloin on ollut kyse sen verran suuresta vahingosta, että on ollu pakko vaihtaa paita tai jopa housut, kuten silloin kun joku oli vahingossa kaatanut maitopurkin tytön housuille

Sinä taidat todellakin olla iso äiti. Kymppivuotias on yhdys sana. Kyllä kymppi vuotiaan poika lapsen tulee totu tella huolehtimaan vaatetuksestaan eikä sotkea.

Yhteistyössä