M
mitä ihmettä!?
Vieras
Lapsi aloitti nyt 3,5 -vuotiaana hoidossa tällä viikolla. Lapsi on päivittäin ollut hoidossa näin ekalla viikolla vain nelisen tuntia, jotta saa pehmeän laskun siihen. Tähän asti lapsi on ollut kotihoidossa.
Ongelmaksi on muodostunut se, että kun haen lapsen hoidosta, hän välttelee minua, juoksee karkuun ja alkaa itkemään. Ei kuulemma halua lähteä, vaan haluaa jäädä vielä leikkimään. Oloni on kauhea. Olen ilmeisesti täysin epäonnistunut äitinä ja meillä kaikesta yrittämästäni huolimatta ns.: "Turvaton-välttelevä suhde. Tällainen suhde syntyy, jos vanhempi ei pidä ihmissuhteita tärkeänä ja väheksyy lapsen tunnekokemuksia. Lapsi käyttäytyy niin, että hän ei protestoi, kun vanhempi lähtee. Hän tutkii paikkoja ja suhtautuu vieraaseen ystävällisesti. Kun vanhempi palaa, lapsi ei kiinnitä siihen huomiota." (www.nettineuvo. fi)
Ja minä kun ihan oikeasti luulin, että mulla ja lapsella on hyvä suhde, kun ollaan aina esim. sylitelty paljon, jne. :/
Pitkä sepustus, mutta sanokaa nyt pliis joku, että tuollainen äidin välttely on normaalia...
Ongelmaksi on muodostunut se, että kun haen lapsen hoidosta, hän välttelee minua, juoksee karkuun ja alkaa itkemään. Ei kuulemma halua lähteä, vaan haluaa jäädä vielä leikkimään. Oloni on kauhea. Olen ilmeisesti täysin epäonnistunut äitinä ja meillä kaikesta yrittämästäni huolimatta ns.: "Turvaton-välttelevä suhde. Tällainen suhde syntyy, jos vanhempi ei pidä ihmissuhteita tärkeänä ja väheksyy lapsen tunnekokemuksia. Lapsi käyttäytyy niin, että hän ei protestoi, kun vanhempi lähtee. Hän tutkii paikkoja ja suhtautuu vieraaseen ystävällisesti. Kun vanhempi palaa, lapsi ei kiinnitä siihen huomiota." (www.nettineuvo. fi)
Ja minä kun ihan oikeasti luulin, että mulla ja lapsella on hyvä suhde, kun ollaan aina esim. sylitelty paljon, jne. :/
Pitkä sepustus, mutta sanokaa nyt pliis joku, että tuollainen äidin välttely on normaalia...