Onko teillä kaikilla vakuutus lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Jodlaava Matikkakoira
  • Ensimmäinen viesti
Jodlaava Matikkakoira
Olen nyt jutellut muutaman vanhemman kanssa ja saanut ihmekatseita ja kysymyksiä kun on tullut ilmi ettei minun lapsillani ole vakuutusta, siis sairausvakuutusta. Noh, ei kyllä mitään muutakaan.
Mutta siis ensinnäkin olen aikas pienituloinen ja jo ne vuosimaksut ovat aika hulppeita +
sitten se jos menee lekuriin, niin joutuu heti maksamaan sen käyntimaksun ja täytyy sanoa ettei mulla juuri koskaan ole tilillä 60-80€ + rahaa lääkkeisiin, noh palkkapäivänä ehkä.
Ja silloin nuo lapsukaiset harvemmin sattuvat sairastamaan :)
Lisäksi olen saanut ihan hyvää palvelua terveyskeskuksista ja luotan, ja haluan luottaa yhteiskunnan tuottamiin palveluihin.
Toinen lapsista on ollut kahteen otteeseen sairaalassa tiputuksessa pari päivää, ja toisella leikattu kitarisat+ putkitettu korvat. Ja hyvin on menny, ja hyvin on toimittu ym...
Mietinkin, että onko se nykyään harvinaisuus, että kipeän lapsen kanssa mentäisiin terkkariin eikä suoraan yksityiselle?
On kauhea jo ajatuksena, että tavalliset ihmiset ajettaisiin saamaan palvelua vain yksityisiltä.
Mutta toisaalta pitäisikö enemmän vaatia niiltä omilta päättäjiltään, ja arvovalintoja tehdä siinä suhteessa kun äänestellään.
Alkaa olla kovin jenkkimeininkiä, jos kaikki pienet kuumeetki täytyy käydä yksityisellä puolella näyttämässä.
Ihmettelen vaan!

No ei ole meilläkään enää pojalla sairaskuluvakuutusta, tk toimii ja mielummin maksan suoraan sen yksityisen ite jos tarve vaatii kun yli 300€ vuodessa vakuutusyhtiölle..Tapaturmavakuutus sen sijaan on, sille tuli huimat 17€/vuodessa hintaa.. :p

Ja itseasiassa, täällä ei edes pääse yksityiselle välttämättä samana päivänä, toisin kuin taas tk/sairaalaan pääsee, eikä pyhinä ja ilta-aikoina ole yksityisia auki.

Viimeksi muokattu:
riispuuro
kolme lasta eikä kellää ole ollutkaan sairasvakuutusta.

Meillä se lähin yksityinen on tuolla 60km päässä. Joka ikinen kerta ollaan terveyskeskukseen päästy samanpäivän aikana jos lapsella hätä ollut, joskus jopa parintunnin sisään soitosta.

Hyvää palvelua ollaan saatu ja lapset on hoidettu asianmukaisesti.

Eli vakuutus tuntuisi todella turhalta.

noei
Ei ole. Neljällä ensimmäisellä oli joitakin vuosia, mutta irtisanottiin ne turhina. Käytettiin joka tapauksessa julkisia palveluita paitsi silmälääkärissä on lapsia käytetty yksityisellä. Mutta eihän tuo paljoa maksa, jos kerran vuodessa käy silmälääkärissä. Viidennelle ei vakuutusta otettukaan. Oikein hyvin on pärjätty ilman sairauskuluvakuutuksia jo reilusti yli 10 vuotta. Lapset on hoidettu hyvin julkisella puolella.

"mie"
Meillä on vakuutukset, mutta vähän isommilla omavastuilla, niin eipä ole niin kalliit vuosimaksut. Ja sen takia isommalla omavastuulla, että jos tosiaan tulee jotain ISOA ja KALLISTA, niin sitten voidaan käyttää vakuutusta. Tavalliset lääkärikäynnit nyt voidaan maksaa joko yksityiselle tai mennä sinne terkkariinkin, ihan miten milloinkin parhaiten onnistuu.

tiiteni harmaana
Meillä on vakuutukset ja isommalla (5v) on maksanut kyllä itsensä takaisin korvakierteiden hoidossa putkituksineen ja kitarisan poistoineen. Seuraavaksi astmatutkimukset. Atopinen ihokin hällä on ja rasvat saadaan vakuutuksen piikkkiin myös. Niitä kuluukin litratolkulla vuodessa. Nuorempi on vasta 2kk, joten ei olla vielä tarvittu käyttää vakuutusta. Molemmille otettu vakuutus ennen syntymää.

ghh
Ekalla oli vakuutus, mutta irtisanottiin se turhana. Kahteen ekaan vuoteen ei tarttenu lääkärillä käydä ja sen jälkeen satunnaiset käynnit on hyvin hoituneet kunnalla. Kahdelle seuraavalle ei vakuutusta edes otettu. Yleensä lääkärikäynnit on jotain korvatulehduksia mitkä hoituu hyvin terveyskeskuksessakin. Jos jotain isompaa sattuisi tulemaan, on meilla se varaa maksaa. Eli otamme sitten riskin ja maksamme itse kuin että maksaisimme isoja vakuutusmaksuja. Kun se todennäköisyys että jotain isoa tulee on kuitenkin aika pieni.

vv
Ekalla oli ja muutaman kerran käytettiin uhman aikaan yksityisellä kun olisi tuntikaupalla tarvinnut jonottaa tk:ssa, lopetettiin se sitten kun kun perusterve lapsi kuitenkin kyseessä.
Tokalle otettiin kans muttei sitä koskaan tarvittu joten lopetettiin se nyt lapsen ollessa 3v.
Kolmannelle ei varmaan edes oteta.
Hukkaan heitettyä rahaahan se on jos on perusterve lapsi kyseessä, joku oma vakuutukseei kattaa esim. perheen matkoilla sattuneet tapaturmat ja kotivakuutus taas jotain..

Viimeksi muokattu:
Ei ole kummallakaan ja harmittaa aivan mielettömästi!! Ollaan käyty niin paljon lääkäreissä ja jos oltais voitu käydä yksityisellä niin olis ollut huomattavasti helpompaa ja oltais saatu oikeaa hoitoa nopeammin.

Eipä auta enää katua :/

noei
No mun mielestä omaisuutta ja ihmisiä ei voi verrata. Ihmiset hoidetaan julkisella puolela, oli heillä rahaa tai ei, tai vakuutusta tai ei. Autoista ja taloista on jokainen itse vastuussa. No, liikennevakuutushan on pakollinen.

Ollaan otettu vakuutukset molemmille lapsille jo ennen syntymää. Esikoisen osalta vakuutusta ei tarvinnut käyttää melkein ekaan kolmeen vuoteen, sen jälkeen leikattiin kielijänne yksityisellä ja tämä kuittasi kaikki siihen mennessä maksetut vakuutusmaksut ja vielä useamman vuoden maksut päälle. Kuopuksella puolestaan todettiin vauvana refluksi, hoidettu osittain yksityisellä, osittain julkisella puolella. Mun mielestä vakuutus tuo lisäturvaa ja siitä turvasta maksan mielelläni muutaman satasen vuodessa.

tavallinen äiti
Tapaturmavakuutukset löytyy.
Meillä pääsee tk:een lasten kanssa vaikkei aikoja muuten löytyisikään, joten ei olla esim. yksityisen lääkärin palveluja tarvittu ikinä.

Yhteistyössä