Te joilla useampi lapsi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nojaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24434770]Reilun tunnin ikäerolla. Ei oltu suunniteltu.[/QUOTE]

En tiennyt, että voi kulua näinkin kauan, ennen kuin toinen kaksosista syntyy? :O Oliko jotain komplikaatiota vai onko tuo ihan "normaalia"? Haluatko kertoa synnytyskokemuksesi? :)

1. ja 2. välillä ikäero 3v 7kk
2. ja 3. välillä ikäero 3v 9kk
3. ja 4. välillä ikäero 1v 1kk
Ja ihan tarkoituksella joka vauvakuumeessa jätetty ehkäisy pois, eli suunniteltu juttu. :D

Lapset syntyneet

-84
-85
-87
-89
-93
-94
-97
-05
-07

Ja sanoisin että parhaiten on arjessa toiminut sellainen vajaan kahden vuoden ikäero.
Tosin pelkästään ikäeron perusteella ei lapsia ole voinut "suunnitella"; joskus ei nappaa sillion kun toivoisi, joskus elämässä muita tekijöitä, jotka kannustavat odottamaan pidempään ennen kuin alkaa uutta lasta yrittämään jne.

Meillä on kaksi lasta. Ikäeroa 3,5 vuotta. Suunnitellusti. Olisi ehkä saanut olla enemmänkin tuota ikäeroa, mutta onneksi esikoinen oli jo aika omatoiminen vauvan syntyessä. Niin ja sai olla pienikin tarpeeksi kauan.

Lapset ovat syntyneet 96, 99, 08 ja 10.
Itse olen tykännyt eniten ensimäisen ja toisen lapsen lähes neljän vuoden ikäerosta. Alle kahden vuoden ikäeron olen kokenut hyvin raskaaksi.

En tiennyt, että voi kulua näinkin kauan, ennen kuin toinen kaksosista syntyy? :O Oliko jotain komplikaatiota vai onko tuo ihan "normaalia"? Haluatko kertoa synnytyskokemuksesi? :)

Ei tuossa synnytyksessä mitään erityistä ollut. Tai ei mulle ainakaan sanottu mitään. Ei vaan supistellut ensimmäisen vauvan synnyttyä ja siinä sitten odoteltiin ja sain oksitosiinia. Tunnin kohdalla alkoivat lääkärit ja kätilöt puhumaan, että yleensä n. tuntia pidetään rajana, että jos toinen ei ala syntymään, joudutaan sektioon. No, mulla onneksi sitten sen verran alkoi supistelemaan, että sain toisenkin ponnistettua ulos. Ikäeroa lapsille tarkalleen 1h 11 min.

1.- 2. 2v 10kk suunniteltu
2.- 3. 1v 2vko ei suunniteltu
3.- 4. 1v 1,5kk ei suunniteltu

Kolmannen kohdalla selvis et olen raskaana kun viikkoja oli 18+, neljännestä vasta sit ku viikkoja oli jo 20+.

Minkälaisilla ikäeroilla teidän lapset on syntyneet, ja oliko ikäero/erot kuinka suuniteltuja? =)

meillä 6 lasta 10 vuodessa....neljä nuorinta syntyneet neljän vuoden sisään.nyt lapset 10v,8v(pian 9v),4v,2v8kk,1v4kk ja 2,5kk
pienillä ikäeroilla on haluttu lapset ja näin on saatu ;). reilun vuoden ikäero on meillä ollut helpompi kuin tuo lähes 2v ero(mikä kahdella vanhimmalla on).