3 lasta, millä ikäeroilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteliäs

Vieras
Millä ikäeroilla teillä lapset?
Miten on arki sujunut ja ennenkaikkea, miten te Äidit olette jaksaneet jos erot suht pieniä?

Meidän lapsukaiset ovat ihan pian 2v ja 4v ja mielessä pyörii kovasti kolmas ?
Välillä vain tuntuu, että väsyttää nämä jo olemassa olevatkin, niin kuinkahan tuota jaksaisi kolmannen kanssa?

Jos kesällä alkaisimme yrittämään, niin komas syntyisi keväällä/ loppukeväästä/ alkukesästä.
Olisi mielestäni mukava aika, kaikki olisi syntyneet vuoden alkupuolella.
Lapsethan olisi tuolloin jo 3 ja 5 vuotiaita kun vauva syntyisi.

Alunperin olemme miettineet, että jos esikoinen menisi kouluun niin silloin saisi vauva syntyä mutta nyt mielessä alkanut kaihertamaan, että josko tuota aikaisemmin sittenkin..?

Meillä oli neljä kersaa ennenkö vanhin täytti viisi vuotta. Rankkaahan tämä välillä on, mutta siinä noita menee neljä ku kaksikin ja omapahan on valintamme!!

Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
mulla on esikoinen 9vuotta,kakkonen 3v ja kuopus 8kk :heart: hyvin tää arki tässä on sujunut.mutta toisaalta jos lisää siunaantuisi niin tekisin isommalla ikäerolla

Teillä tuo esikoinen jo niin iso,että on varmasti ollut jo hyvänä apuna sinulle :)

Esikoisen ja toisen välillä on 1v5kk ja toisen ja kolmannen välillä 3v8kk, esikoisen ja kuopuksen välissä reilu 5v.

Hyvin on pärjätty ja nyt on mukavaa kun isommat on jo "Isoja" ja kuopus "pieni" :heart:

Muusta en tiedä, joten tämä on hyvä näin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
mulla on esikoinen 9vuotta,kakkonen 3v ja kuopus 8kk :heart: hyvin tää arki tässä on sujunut.mutta toisaalta jos lisää siunaantuisi niin tekisin isommalla ikäerolla

Teillä tuo esikoinen jo niin iso,että on varmasti ollut jo hyvänä apuna sinulle :)

on ollut tosi paljon apuna )

Kakkonen oli 1v6kk kun kolmas ja neljäs syntyivät , esikoinen 6v. Kausittain enemmän väsymystä. Rikkonaiset yöt tuntuu mulla heti jaksamisessa. Selkee päivärytmi auttaa ja se, että ottaa omaa aikaa ihan yksin viikottain edes hetken.

Meillä kolme ekaa on syntyny kolmen vuoden sisään. Ekan ja tokan ikäero 1v8kk, tokan ja kolmannen 1v4kk. Hyvin sitä jaksaa, vaikka toki toisinaan on rankkojakin hetkiä.

Yhteistyössä