Jess! Saatin niin hyvä asumistuki että!!!!

• Viestiketjun aloittaja lunta tupaan
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Minä jotenkin toivon, että sellaisilla, jotka ei suvaitse muunlaisia elämäntilanteita kuin omansa, elämä heittäisi joskus häränpyllyä ja joutuisi tovin kävelemään toisen kengissä ja miettimään vähän elämänarvojaan ja sitä, milloin kannattaa tuomita ja milloin pitää suunsa kiinni :)

Suomessa kun vaa on tällainen sosiaaliturva, että verovaroista tuetaan sairaanhoitoa jne ja myös yksilöä. Veroja maksaa jokainen, ja harva varmaan maksaa palkastaan suhteessa samaa veroa (20) kun jostain pienestä sosiaalietuudesta.

Elämä on valintoja, mutta kaikkiin ei voi itse vaikuttaa. Silloin on otettava vaikka se asumistuki vastaan ja oltava onnellinen että tosiaan ei lapsineen joudu sillan alle.

"Kika"
Hah:D
Itse iloitse myös isosta asumistuesta. 123e jää itselle maksettavaa:)
Olen opiskeleva yksinhuoltaja, töissä aina sillon tällön kun ehtii ja töitä on. Enköhän mä ehdi vielä niitä veroja maksamaan enemmänkin kunhan valmistun ;)

"äiti"
[QUOTE="vieras";24434262]Meneppä äiti vähän itsees nyt...aika törkeetä tekstiä. Toivottavasti sun ei tartte koskaan tietää miltä tuntuu olla pieni tuloinen ja vähävarainen.[/QUOTE]

olen minä joskus ollutkin, mutta ei tarvitse tehdä lapsia enempää kuin pystyy itse elättämään.

"Loviisa"
[QUOTE="äiti";24434272]Miksi olet noin monta lasta tehnyt jos et pysty itse niitä elättämään?ehkäisykin on keksitty.[/QUOTE]

Oletko todellakin noin tyhmä? Et tajua sellaista, että elämäntilanteet voi muuttua!

"äiti"
Minä jotenkin toivon, että sellaisilla, jotka ei suvaitse muunlaisia elämäntilanteita kuin omansa, elämä heittäisi joskus häränpyllyä ja joutuisi tovin kävelemään toisen kengissä ja miettimään vähän elämänarvojaan ja sitä, milloin kannattaa tuomita ja milloin pitää suunsa kiinni :)

Suomessa kun vaa on tällainen sosiaaliturva, että verovaroista tuetaan sairaanhoitoa jne ja myös yksilöä. Veroja maksaa jokainen, ja harva varmaan maksaa palkastaan suhteessa samaa veroa (20) kun jostain pienestä sosiaalietuudesta.

Elämä on valintoja, mutta kaikkiin ei voi itse vaikuttaa. Silloin on otettava vaikka se asumistuki vastaan ja oltava onnellinen että tosiaan ei lapsineen joudu sillan alle.
Niin ja suomen sosiaaliturva on liian hyvä. Toimeentulotukea ja asumistukea saisi reilusti pienentää.

"vieras"
Ja taas näitä... mene töihin ja maksa itse omat vuokrasi, niin normaalit ihmiset tekee.
Olet kai tietoinen riskeistä joita sinulle voi tulla leikkauksesi myötä jalkaan?
Hermot viottua niin että et ehkä kävele enään ja sinun työelämäsi päättyy siihen?
Kun elämän karma tuppaa olemaan sellainen että kuka huutelee ja ilkkuu toista niin....Ei kaikki ole huvikseen työttömänä ja yhteiskunnan rahoilla.
T.Leuikkauksesta hermovamman käteen saanut ( vuosi sairaslomaa takana ja kuntoutusta ainakin toiset pari vuotta edessä ja työkuntoon tuleminen erittäin epävarmaa ).

"vieras"
Sinä nimimerkillä ÄITI, joka täällä latelet asiattomuuksia. Muista sitten, jos joskus itselläsi koittaa huonot ajat, jäät vaikka työttömäksi tai sairastut ja olet työkyvytön tms. Muista sitten olla hakematta tukia ja majottaudu vaikka sillan alle pahvilaatikkoon.

"äiti"
[QUOTE="Loviisa";24434307]Oletko todellakin noin tyhmä? Et tajua sellaista, että elämäntilanteet voi muuttua![/QUOTE]

Pienelläkin pystyy tulemaan toimeen jos vain haluaa ja aina voi elämäntilanteisiin varautua. Esim. jos vaikka vain toinen on töissä niin säästää sitten pahan päivän varalle.

"red"
[QUOTE="äiti";24434293]olen minä joskus ollutkin, mutta ei tarvitse tehdä lapsia enempää kuin pystyy itse elättämään.[/QUOTE]

Olen kyllä aivan samaa mieltä.
Onhan se hienoa, että valtio myöntää väliaikaispua, mutta sellaiseksi sen tulisi jäädäkin. Toivottavasti ap:lla on siis tulevaisuudensuunnitelmat sellaisia, ettei tarvitse Kelaan turvautua. :)
Kaikilla on oikeus asuntoon kuitenkin, eikä yhteiskuntakaan saa jättää ketään ulkopuolelle. Jokaisen täytyy silti yksilötasolla kantaa oma kortensa kekoon, väliaikaisapuun tulee suhtautua niin, että se on vain väliaikaista.

[QUOTE="äiti";24434293]olen minä joskus ollutkin, mutta ei tarvitse tehdä lapsia enempää kuin pystyy itse elättämään.[/QUOTE]

Onkohan äitillä hiekkaa nyt väärässä kengässä.
Itse varmaan äitinä tiedät, ettei se (minimi)äp-raha tai kht ole mitään maata järisyttävää. Silloin on tultava vaan pienellä toimeen. Vai oletko laittanu lapset jo heti äitiysloman loppuessa hoitoon? Kuuslapsisella perheellä on oletettavasti oltava isompi asuntokin, joka maksaakin taas enemmän. Sitä ei työssäkäyvä isä pystykkään maksamaan palkastaan. Tai varmaan pystyykin, mutta on elämiseen jäätävä rahaa. Onneksi on asumistuki olemassa, ja sen saa sitä tarvitsevat. Hetkenhän vaan lapset on pieniä, ja hetken sitä kotona heidän kanssa ollaan ja tuilla eletään.

"äiti"
[QUOTE="vieras";24434317]Sinä nimimerkillä ÄITI, joka täällä latelet asiattomuuksia. Muista sitten, jos joskus itselläsi koittaa huonot ajat, jäät vaikka työttömäksi tai sairastut ja olet työkyvytön tms. Muista sitten olla hakematta tukia ja majottaudu vaikka sillan alle pahvilaatikkoon.[/QUOTE]

Kyllä muistan koska olen parhaillaan työtön mutta en ota mitään työmarkkinatukea. Tulemme muutenkin toimeen. Emme hae asumistukea tms.

[QUOTE="äiti";24434343]Kyllä muistan koska olen parhaillaan työtön mutta en ota mitään työmarkkinatukea. Tulemme muutenkin toimeen. Emme hae asumistukea tms.[/QUOTE]

Onneksi olkoon! Mitali tulee postissa =)

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="äiti";24434323]Pienelläkin pystyy tulemaan toimeen jos vain haluaa ja aina voi elämäntilanteisiin varautua. Esim. jos vaikka vain toinen on töissä niin säästää sitten pahan päivän varalle.[/QUOTE]

Unohdin että lasikuplassa elävillä on aina siellä perheessä kaksi työssäkäyvää aikuista, tai ainakin siis kaksi aikuista, joista toinen töissä.
Menenkö kivitettäväksi nyt vai vasta aamulla, kun oon yh, mieti, en sitäkään miestä saanu pidettyä?:D

"vieras"

Mistäs sinä sitten rahasi silloin hait, kun olet noin jyrkästi tukia vastaan....sinähän et niitä varmaan sitten ottanut vastaan? Elitkö miehesi siivellä?

[QUOTE="äiti";24434308]Niin ja suomen sosiaaliturva on liian hyvä. Toimeentulotukea ja asumistukea saisi reilusti pienentää.[/QUOTE]

:LOL: ootko ite joskus eläny noilla tuilla ja siinäkin tilanteessa pitänyt tukia liian hyvinä? mä oon eläny ja voin sanoa että niillä ei todellakaan juhlita niillä rahoilla, se on kituuttamista päivästä toiseen. ja ruoan yms hinnat kasvaa kokoajan, ja tuet ei nouse että siinä sulle liian hyvät tuet. nälässäkö ihmisiä pitäs sitten pitää? nyt pääs meillä vihdoin mies pitkän työttömyysjakson jälkeen töihin ja toivon todella että meiän ei tarvii palata sossun luukulle enää koskaan. niin ja tosiaan kaikki ei niitä töitä saa, vaikka kuinka hakis. että ei oo ihan jokaisen oma valinta noiden tukien varassa eläminen vaikka sun kaltases niin ajatteekin.

"Tutu"
Jos on aina vähän keräillyt tukia ja puskenut lapsia maailmaan ja pyörinyt sossussa ja kelassa vuorotellen niin voi olla vaikeaa käsittää että meitä teidän elämisen maksajia voi hiukan joskus vituttaa.

"red"
Onkohan äitillä hiekkaa nyt väärässä kengässä.
Itse varmaan äitinä tiedät, ettei se (minimi)äp-raha tai kht ole mitään maata järisyttävää. Silloin on tultava vaan pienellä toimeen. Vai oletko laittanu lapset jo heti äitiysloman loppuessa hoitoon? Kuuslapsisella perheellä on oletettavasti oltava isompi asuntokin, joka maksaakin taas enemmän. Sitä ei työssäkäyvä isä pystykkään maksamaan palkastaan. Tai varmaan pystyykin, mutta on elämiseen jäätävä rahaa. Onneksi on asumistuki olemassa, ja sen saa sitä tarvitsevat. Hetkenhän vaan lapset on pieniä, ja hetken sitä kotona heidän kanssa ollaan ja tuilla eletään.
Jos jokaisen lapsen kanssa oot kotona, on se helposti sellaset 10 vuotta kuuden lapsen kanssa.
Jos on kuusi lasta, on aika oletettavaa, että todellakin laitat lapset hoitoon heti äitiysloman päätyttyä. Ellei isä todellakin voi kustantaa koko perheen menoja. Asumistuki on ihan mukava lisä, mutta minusta on hullua, että joku muu kuin asukas maksaisi kuluista yli puolet.
Tottakai elämäntilanteet muuttuu, mutta kulurakenteiden pitäisi sitten olla sellaiset, että ne ainakin jotain muutosta kestävät (kyllä kyllä, kaikkea sattuu enkä tarkoita sitä, etteikö jokaiselle voisi ikäviä muutoksia tulla). Kuusi lasta ja iso asunto on aina valintakysymys kuitenkin.

Enkä tarkoita nyt vain ap:n tilannetta, kun en sitä tunne. Väliaikaistuet ovat hyvä juttu ja toimivt toivottavasti apuna eteenpäin.

"Loviisa"
[QUOTE="äiti";24434343]Kyllä muistan koska olen parhaillaan työtön mutta en ota mitään työmarkkinatukea. Tulemme muutenkin toimeen. Emme hae asumistukea tms.[/QUOTE]

Kai sitten olette jättäneet ottamatta myös lapsilisän? Käytätte yksityistä puolta sairaanhoidossa ettekä haet maksuista korvauksia mistään? Lapsenne on yksityisessä päivähoidossa ettekä hae Kelasta siihen tukea? Koulun lapset totta kai käyvät myös yksityisesti? Käytätte vain yksityisiä teitä? Ette ole itse opiskeluaikana nostaneet mitään tukia ja opetatte lapsenne samaan? Olette vapaaehtoisesti maksaneet lukukausimaksua opiskelupaikkoihinne? Olette maksaneet kouluruoasta vaikka se olisikin ollut maksutonta?

"vieras"

Ilmeisesti miehelläsi suht hyvä palkka,joten et noita saisikaan.Mutta oletko kysynyt miehesi mielepidettä asiasta kun joutuu yksinään elättää koko perheen.Mitäs jos miehesi lähtee lätkimään ja olet edelleen työtön?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä