rehellisiä vastauksia.. kuinka usein teidän miehet juo alkoholia? kuinka paljon kerrallaan?

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
TÄh
Juuri näin, maailmani on juuri noin mustavalkoinen! Suomalaisen päihteidenkäytön tietäen vain ihmettelen miten palstalle ovat päätyneet vaan kaikkien raittiiden miesten vaimot tai miksi vain sellaiset vastailevat näihin ketjuihin.
Mun mielestäni täällä monen mies juo PALJON. Meillä ei juo lasten isä, en minä eikä minun miehenikään - KOSKAAN YHTÄÄN MITÄÄN.

?!!?
[QUOTE="vieras";24425894]Itse olen mieheni valinnut, miksi ottaisin känniääliön?[/QUOTE]

Melko mustavalkoinen tapa tuokin ajatella, että kaikki jotka juovat joskus itsensä känniin ovat känniääliöitä. Ehkä Suomessa päihteidenkäytön ongelma onkin juuri tämän tyyppinen mustavalkoinen ajattelutapa. Se on joko tai...joko ei mitään tai aamusta iltaan ryyppäämistä, joko ei raivoraitis mies tai känniääliö...

"siiri"
Juuri näin, maailmani on juuri noin mustavalkoinen! Suomalaisen päihteidenkäytön tietäen vain ihmettelen miten palstalle ovat päätyneet vaan kaikkien raittiiden miesten vaimot tai miksi vain sellaiset vastailevat näihin ketjuihin.
No ei tässäkään ketjussa läheskään kaikkien miehet ollut raittiita, aika harvan mies taisi itse asiassa tätä olla. Mutta sun mielestä jos mies juo vain esim.muutaman oluen viikossa, onko hän silloin raitis?

?!!?
[QUOTE="siiri";24425932]No ei tässäkään ketjussa läheskään kaikkien miehet ollut raittiita, aika harvan mies taisi itse asiassa tätä olla. Mutta sun mielestä jos mies juo vain esim.muutaman oluen viikossa, onko hän silloin raitis?[/QUOTE]

Ei ole.

"huoh"
mun mies juo lähes joka päivä 1-3 kaljaa ja kerran viikossa pienet kännit :( lomalla päivittäin muutaman kaljan. ei koskaan kuitenkaan ole näkyvästi kännissä, käyttäytyy siis ihan normaalisti mutta silti ihan liikaa mun mielestä :(

"ulkosuomalainen"
No mun mielestä täällä taas on ihan yletöntä alkoholinkäyttöä :O Aikuiset ihmiset juovat itseään känniin? En ihan oikeasti voi ymmärtää...

Oma mieheni juo lasillisen punaviiniä illallisella, ehkä kerran kuussa vielä liköörihörpyn jälkiruoan kanssa. Pizzan kanssa saattaa juoda yhden oluen. Siis YHDEN. Ja se viinilasillinen on n. 12cl... ei mikään tuoppi viiniä.

Mutta asumme ulkomailla ja mies on kotoisin ns. viinimaasta, jossa ei todellakaan juoda humalahakuisesti.

Aina kun olemme lomalla Suomessa, järkytyn. Onnistuu niin unohtumaan tuo suomalainen humalahakuisuus... :(

Liz
[QUOTE="ulkosuomalainen";24426036]No mun mielestä täällä taas on ihan yletöntä alkoholinkäyttöä :O Aikuiset ihmiset juovat itseään känniin? En ihan oikeasti voi ymmärtää...

Oma mieheni juo lasillisen punaviiniä illallisella, ehkä kerran kuussa vielä liköörihörpyn jälkiruoan kanssa. Pizzan kanssa saattaa juoda yhden oluen. Siis YHDEN. Ja se viinilasillinen on n. 12cl... ei mikään tuoppi viiniä.

Mutta asumme ulkomailla ja mies on kotoisin ns. viinimaasta, jossa ei todellakaan juoda humalahakuisesti.

Aina kun olemme lomalla Suomessa, järkytyn. Onnistuu niin unohtumaan tuo suomalainen humalahakuisuus... :([/QUOTE]

Minun mieheni on kanssa ns. Viinimaasta, mutta siella kylla humalahakuinen juominen on aivan yleista. Ei ehka ihan Suomen veroista, mutta kuitenkin sinnepain.

Sita en kylla ymmarra etta monien suomalaisten mielesta viinilasillinen ruoan kanssa on jo liikaa. Hyvin mustavalkoista ajattelua.

"vieras"
Mitähän sanoisin? Mies juo lähinnä silloin, kun minä tuon kaupasta kaljaa :D Ite se ei siis alkoholia osta. Minä ostan olutta joskus, ehkä kerran tai kaksi kertaa kuukaudessa pienet tölkilliset molemmille. Joskus minun vanhemmat tuovat viinipullon, se juodaan sitten parin illan aikana eli vaikka pe iltana lasilliset ja lauantaina loput. Jos se viini on hyvää. Jos ei ole, niin käytetään se sitten ruuanlaittoon.

Nuorina opiskelijoina meillä karkasi bilettäminen lapasesta, joka viikonloppu pämpättiin, joten sitä lajia on nyt nähty jo tarpeeksi. Riittää pienet määrät ja ehdottomasti pitää juoman maistua hyvältä.

"vieras"
Melko mustavalkoinen tapa tuokin ajatella, että kaikki jotka juovat joskus itsensä känniin ovat känniääliöitä. Ehkä Suomessa päihteidenkäytön ongelma onkin juuri tämän tyyppinen mustavalkoinen ajattelutapa. Se on joko tai...joko ei mitään tai aamusta iltaan ryyppäämistä, joko ei raivoraitis mies tai känniääliö...
Alkoholi ei ole minulle ongelma. Lähinnä huvittaa se millaisen närkästyksen saa aikaan absolutisti tai vähän juova... hänellähän se vasta ongelma on jos ei yhtään "voi ottaa" :D ... näin tuntuvat alkon suurkuluttajat ajattelevan.

"vieras"
2-4 annosta kerrallaan n. joka toinen vkl. Viikolla en juomista ymmärrä enkä hyväksy, johtuu alkoholisti vanhemmistani. Nyt otti kesälomalla "kännit" velipoikansa kanssa mökillä, oli juonut kaksi rommia ja 4 olutta, varmaan muiden mielestä vähän.

"hohhoijaa"
En edes muista milloin tuo on ollut päivääkään ilman. Joka päivä täytyy ottaa 2-5 annosta, yleensä viskiä tai olutta. Ei se selvästi humalassa koskaan ole, mutta ei tuo selvänäkään olemista täytä. Jos on ilta-/yövuorossa, täytyy kavereiden kanssa käydä "parilla" töiden jälkeen ja pilkkuun astihan se menee. Työnsä kyllä hoitaa ja ajoissa menee paikalle, mutta jos on menossa vasta iltaan, niin nukkuu siihen asti. Ja aina kuulemma väsyttää kun nukkuu niin huonosti ja on se myös kumma kuinka niitä kiloja on kertynyt, miettii hän...
Itse en pahemmin alkoholia käytä, joten minulle kaikki yhtä olutta suuremmat määrät ovat jo liikaa, myös muiden käyttäminä.

Keskimäärin kerran tai kaksi kuussa humaltuu ja noin 12 lonkeroa ja pari terävää menee illan aikana.
Ei harrasta kotitissuttelua oikeestaan ollenkaan, joskus ollaan yhdet lonkerot kaupasta ostettu ja juotu ne kuumalla partsilla, mutta tääkin vissiin tapahtunu kaks tai kolme kertaa kesässä...

Kesäsin käy perjantaina töiden jälkeen terdellä ottamassa yhden (työporukan yhteinen tapa).
Kahta päivää ei oo vissiin teinivuosien jälkeen juonut putkeen.

[QUOTE="siiri";24425564]Ei ollenkaan ja tämä tuntuu herättävän ihmetystä, kun kyllähän miehelle nyt pitää vähintään olut maistua.[/QUOTE]

Mieheni ei pitää kaljasta lainkaan ja onko see sit normaalia vetää perskännit !? en ymmärra. Kun käydään ulkona otetaan siideri tai sitten ei :D

..
Juo lähes joka päivä jotain, 1-6 olutta. Viikonloppuisin enemmän jos ollaan kotona. Liikaahan se on ja mies on siitä myös kyllä tietoinen. Pyritään vähentämään. Baareissa ei käy juuri koskaan, paitsi jossain työpaikan jutuissa ehkä kerran vuodessa ja sillon ottaa liikaa.

Mies käy viikolla töissä ja viikolla juo sen verran, että ei ole ongelmia nousta töihin aamulla eli ei ole krapulaa. Muutenkaan harvoin juo kunnon kännejä, enemmän tuo on semmosta tissuttelua. Mä luulen et se ei huomais eroa jos toisin sille alkoholitonta olutta..:D Ainakaan niinä päivinä kun juo "vaan" pari tai kolme. Vois muuten oikeasti kokeilla.

Yhteistyössä