Nyt tarvitsen apua ruokavalion kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rohkaisua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rohkaisua kaipaava

Vieras
Jätin huomaamattani makaronin, perunan, viljat yms. pois ruokavaliostani. Päivän ruokailu koostui kiinankaalista+kurkusta, paistetusta broilerista, omenasta, vedestä ja pienestä määrästä coka colaa ( en juo kahvia mutta cola on koukuttanut kofeiiniin jota olen vähentänyt pikkuhiljaa. Enää menee tölkillinen päivässä josta pyrin pääsemään eroon myöskin ).

Sitten sain kuulla että syön liian vähän eikä tuollalailla laihdu?
Karppausta suositeltiin.
Ajattelin kokeilla sitten sitä ja vaihdoin limunkin Zeroon. Mutta meneekö laihdutus heti kokonaan pieleen jos esim. kerran viikossa erehtyy syömään palan pullaa tai suklaapatukan? Vai mihin tuo karppaus perustuu?

Mikä olisi tehokkain ruokavalio laihtumiseen??
Minulla ylimääräisiä kiloja n. 10 mutta tahtoisin päästä eroon mahdollisesti 15 kilostakin.

Tuon lisäksi harrastan reipasta lenkkeilyä ja tehokasta, ohjattua lihaskuntoilua 1h 2 x viikossa.

Jätin huomaamattani makaronin, perunan, viljat yms. pois ruokavaliostani. Päivän ruokailu koostui kiinankaalista+kurkusta, paistetusta broilerista, omenasta, vedestä ja pienestä määrästä coka colaa ( en juo kahvia mutta cola on koukuttanut kofeiiniin jota olen vähentänyt pikkuhiljaa. Enää menee tölkillinen päivässä josta pyrin pääsemään eroon myöskin ).

Sitten sain kuulla että syön liian vähän eikä tuollalailla laihdu?
Karppausta suositeltiin.
Ajattelin kokeilla sitten sitä ja vaihdoin limunkin Zeroon. Mutta meneekö laihdutus heti kokonaan pieleen jos esim. kerran viikossa erehtyy syömään palan pullaa tai suklaapatukan? Vai mihin tuo karppaus perustuu?

Mikä olisi tehokkain ruokavalio laihtumiseen??
Minulla ylimääräisiä kiloja n. 10 mutta tahtoisin päästä eroon mahdollisesti 15 kilostakin.

Tuon lisäksi harrastan reipasta lenkkeilyä ja tehokasta, ohjattua lihaskuntoilua 1h 2 x viikossa.

Unohda dieetit. Ala syödä riittävästi, mutta kunnollista ruokaa. Pulla viikossa tai suklaapatukka kaks kertaa viikossa -tyyliin ei ole ongelma, jos ruokavalio muuten kunnossa.
Tsemppiä! Nimim. -25 kg

Minkälainen ruoka olisi hyväksi? Kuinka paljon ja minkälaista ruokaa?
Minulla kilot jääneet raskauksista ja tullut kilpirauhasenvajaatoiminnan vuoksikin useampi. Nyt lääkitys on viimein kohdallaan kuitenkin.
Mutta hirveä ahdistus ja stressi ruoasta. Annoskoot on aina olleet minulla pieniä. Esim. 2-3 pienehköä perunaa tai yksi iso peruna + puoli kauhallista kastiketta.
Tai 1-2 lindströmin pihviä ja saman verran perunaa. Nuo nyt esimerkkinä.

Minkälainen ruoka olisi hyväksi? Kuinka paljon ja minkälaista ruokaa?
Minulla kilot jääneet raskauksista ja tullut kilpirauhasenvajaatoiminnan vuoksikin useampi. Nyt lääkitys on viimein kohdallaan kuitenkin.
Mutta hirveä ahdistus ja stressi ruoasta. Annoskoot on aina olleet minulla pieniä. Esim. 2-3 pienehköä perunaa tai yksi iso peruna + puoli kauhallista kastiketta.
Tai 1-2 lindströmin pihviä ja saman verran perunaa. Nuo nyt esimerkkinä.

Neljäsosa lautasta perunaa/riisiä/pastaa, neljäsosa lihaa/kalaa/munaa ja puolet salaattia, kasviksia.
Paljon hedelmiä, marjoja.
Oikeestaan oleellisin asia on kasvisten lisäys!

http://www.sydanliitto.fi/terveellinenruokavalio
Täältä saat hyviä ohjeita terveelliseen ruokavalioon. Jos näitä noudatat kyllä paino tippuu ja pysyt terveenä...

Voi perse että on ihmisillä pallot pahasti hukassa ravinnon, liikunnan ja ylipäätään elämisen suhteen. Ja ettei jakseta ottaa asioista selvää oikeiden kanavien kautta vaan kirjoitellaan keskustelupalstoille, joilla jokaisella on oma totuutensa ja sen informatiivisuus on täysin ala-arvoista. Ei helvetti mitä vanupäitä.

Kerroin kaverilleni että syö esim näin niin laihdut, ja teki, laihtui 20 kg 4 kk. Ite laihdutin 27 kg 7 kk. Ihan normi kotiruokaa, protskua palojon, liikunta. En karsinu hiilareita. Kroppa on kiinteytynyt hurjasti, lihaksia tullut, oon ku uus nainen :D

Tässä esim

Aamupala: Puuro marjoilla, omega 3, hedelmä, 4 rkl raejuustoo.

Lounas: Meksikolaistapataa jauhelihalla, salaattia, raejuustoo reippaasti, maitolasi.

Välipala: Maitorahka marjoilla, hedelmä.

Päivällinen: 1-2 perunaa, jauhelihakastiketta, salaattia, maitolasi, raejuustoo, 1 rkl öljyä.

Iltapala: Munakas tai maitorahka marjoilla.

Vettä/kivennäisvesiä 2,5l päivä.

Kirjaudu kiloklubi.fi-sivustolle. Merkkailet sinne syömisisä, niin saat hyvää palautetta ruokasi laadusta ja määrästä. Opettele sen avulla syömään oikein ja riittävästi.

Yhteistyössä