Juuri sinä! Tyyppi, joka ei tee Facebookissa mitään muuta kuin jauhaa mukuloistaan! Olisi vähän asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huokaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivali
Se ei ole muiden ongelma ap, jos et osaa piilottaa ärsyttäviä tilapäivityksiä

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24399619:
Mikä saa ihmisen ajattelemaan, että henkilö, joka kirjoittaa fb:iin lapsistaan olettaa kaikkien kavereidensa olevan ylisuperhyperkiinnostuneita juuri hänen lapsestaan? Jos sinä kirjoitat jonkin päivityksen, oletatko todella, että kaikki kaverisi ovat tästä päivityksestä riemuissaan?

Peesi. Mä en edes muista puoliakaan kavereiden päivityksistä,ne vaan tulee selattua ja mielenkiintoisimpiin kommentoitua jotain. Mut ei se tarkoita sitä etteikö ne asiat vois olla tärkeitä kaverille just sillä hetkellä tai jotenkin väheksyisin niitä,mut kai se on ihan luonnollista ettei kahdensadan ihmisen jokaisesta kuulumisesta riemu repeä?

[QUOTE="tägi";24399683]Siinä ei ole mitään surullista. Surullista oli se miten kauan yritettiin tehdä lasta. Oisit sillo nähny mun päivitykset.... Minua ei kiinnosta tippaakaan jos jotain ei kiinnosta. Tiedän kuitenkin että nää muissa maissa asuvat siskoni ovat kiinnostuneita ja ihan heidänkin takia kerron tärkeät kehitysaskeleet. JA laitan kuvia. En todellakaan tehnyt tuota lasta siksi että en koskaan saisi hänestä mitään mainita. JA toki minä kaipaan vapaata ja muutakin puhuttavaa kun lapsi,mutta kun se ei ole mahdollista,niin nautin jokaikisestä hetkestä ja kirjotan facebookkiin. Olen sinne muuten päivittänyt että jos ei kiinnosta ni voi poistaa aivan huoletta.[/QUOTE]

Eihan kukaan sanonut ettei lapsesta saisi koskaan mainita. Tottahan toki se lapsi on tarkea osa elamaa, mutta kun on niita naisia joiden miltei jokainen paivitys tai teksti koskee lapsia.

Aika vaarallinen aloitus ap :hug:

Tunne tunteitasi rauhassa ja pura niitä jonkun sellaisen kanssa, joka ymmärtää. Älä niiden äiti-kavereiden, ettei tule sanotuksi mitään sellaista mikä kaduttaa joskus. Ja täällä saat vain lisää paskaa niskaan. Usko mua, tiedän mistä puhun.

Ehkä tuo sunkin kommentointi oli hieman yliampuvaa?

Mutta tosiaan lapset ovat aika usein vanhempien elämä. Mä kävin koti-äitiys aikana jumpilla, tapasin kavereita, matkusteltiinkin perheena paljon ja tein töitäkin välillä kun lapsi nukkui. Mutta kyllä se lapsi on se :heart: juttu. Ajatteletko koskaan, että joku niitä lapsi-päivittäjistä voi olla 10v lasettomuushoidoissa ravannut ihminen, jonka vanhemmat ja sisarukset odottavat päivityksiä?

Nämä kaksplus-aloitukset facebookista on omalaatuisia verrattuna tosielämään.

Todellisuudessa saan paljon kritiikkiä siitä etten päivitä tarpeeksi usein (1-2 kertaa hyvinä päivinä, mutta myönnän kyllä että välillä unohtuu päiväkausiksi) ja siitä että "lasten ja lastenlasten arkielämää kuvaavia kuvia pitää etsimällä etsiä".

:)

Ei se ole ollenkaan säälittävää olla omistautunut äiti ja iloita lapsen asioista, ja haluta jakaa nämä ilot ja surut. Se on luonnollista. Se kuka siihen iloon ja suruun tulee mukaan myötäelämään ja jakaa omat aidot ajatuksensa, on ystävä. Fb on sellainen paikka että toisille se on erilainen kuin toisille, toiset ajattelevat hyvin vapaasti sitä päiväkirjanaan ja toiset taas mainostavat itseään siellä, toisille se on joku muunlainen kerho, aivan sama. Antaa kaikkien kukkien kukkia, miksipä nyt ei äitiyteen hurahtaneet mahtuisi mukaan. Mihin tahansa asiaan voi omistautua, miksi tätä pitäisi piilotella? On tietysti kiva kuulla muunkin ihmisen kuulumisia, miksi et vain kerro omia kuulumisia vapautuneesti ja antaa toisenkin olla juuri oma itsensä? Miksi sinun seurassasi pitäisi haudata taka-alalle kaikkein rakkain ja tärkein? Ei kukaan omaa lastansa häivytä vaan pikemminkin biologia sanelee että sellainen ystävyys on tuhoon tuomittu, johon ei mahdu enää äiti ihmiseksi kasvaminen, vastuun kantaminen sen sijaan että ajattelisi aina vain itseään.

Niin...onhan se tietysti ikävä lukea sellaisia päivityksiä, joista paistaa läpi se elämän onnellisuus ja iloisuus, kuitenkin, kaikkien yövalvomisten ja päiväkotikiusauksien, vatsatautien yms. ohessa...:hug:... Oikeesti - surullista on se, etteivät ihmiset pysty jakamaan toisen iloa tai surua, edes ne ns. kaverit siellä naamakirjassakaan...

..pitänee siirtyä päivittämään omia kauppakokemuksiaan :saint:....;)

..ja todellakin - naamakirjassa saa ja voi ihan piilottaa, jopa poistaa kokonaan sellaiset kommentit ja jutut, joiden ensimmäinen sanakin pistää käämit punaiselle.

Nämä kaksplus-aloitukset facebookista on omalaatuisia verrattuna tosielämään.

Todellisuudessa saan paljon kritiikkiä siitä etten päivitä tarpeeksi usein (1-2 kertaa hyvinä päivinä, mutta myönnän kyllä että välillä unohtuu päiväkausiksi) ja siitä että "lasten ja lastenlasten arkielämää kuvaavia kuvia pitää etsimällä etsiä".

:)

Totta. Mulle suurin osa tykkäyksistä tulee lapsiaiheisiin päivityksiin, ja lasten kuvia tykätään ja kommentoidaan ahkerasti. Ja moni on sanonutkin, että lapsiaiheisia juttuja on ihana lukea. Moni tahattomasti lapsetonkin. :)

Mua ei ehkä muuten ärsytä lapsi-päivitykset, paitsi silloin kun aletaan mennä pissa-kakka-linjalle. KETÄÄN ei oikeasti kiinnosta tekikö annikapetteri ekat kakat tänään pottaan ja minkälainen tuotos se oli.

[QUOTE="xXx";24400010]Mua ei ehkä muuten ärsytä lapsi-päivitykset, paitsi silloin kun aletaan mennä pissa-kakka-linjalle. KETÄÄN ei oikeasti kiinnosta tekikö annikapetteri ekat kakat tänään pottaan ja minkälainen tuotos se oli.[/QUOTE]

Muita muksujaan pottatreenavia tai sitä suunnittelevia vanhempia kiinnostaa?
Ylpeitä isovanhempia, enoja, kummeja, tätejä myös.

:D

ajattelukyky on kyllä AP:lla nimenomaan ollut kateissa kun tämän saarnan vetänyt hatustaan. Ihan sama mikä aihe on mikä ärsyttää jossain ihmisessä FB:ssä sen henkilön voi suodattaa jos ei halua listoiltaan poistaa. Näin yksinkertainen asia mikä hoituu yhtä hiton RUKSIA painamalla toisen tilapäivitystä luettaessa ja KAUHEA itkuvirsi siitä kuinka joku kun elämäänsä raportoi FB:ssä ja sillä tuhoaa muiden rauhana ja lapsettomuuden ja mitälie, voi luoja mikä turha oksennus ja räkä-poskella-tuherrus.

En kirjoita lasteni jokaista tekemistä ja välillä voi mennä kuukusia ja usein viikkoja ilman yhtään päivitystä, eli en varmaan kenenkään etusivuja noilla tuki. Tällä hetkellä vaan elämä pyörii niin pitkälti lasten ympärillä että valtaosa päivityksistä koskee heitä. Tuosta koirasta uskon vielä harvemman olevan kiinnostunut... :D En jaksa juuri noita lenkille lähtemisiä, leipomisia, kavereiden vierailuja tms useinkaan päivittää.

Oikeasti elämäni on niin perustylsää ihan töissä käydessäkin ettei siinä ole mitään niin ihmeellistä kirjoitettavaa. Tai siis se kaikki mikä tekee tästä ihmeellisen, vaihtelevan ja erilaisenkin liittyy juuri lapsiin. Olen vain perustylsä tyyppi enkä kirjoitella ajatuksiani yhtä hauskasti kuin muutama kaverini keiden päivityksiä aina odottelen.

En odota että kaikki kaverit suinkaan olisivat kiinnostuneita lapsistani tai näiden tekemisistä, mutta joukossa löytyy kuitenkin sukulaisia ja ystäviä ketä nuo oikeasti kiinnostaa. Lähinnä heitä varten olen sinne laittanut aivan liian paljon lasten kuviakin. Ne nyt ovat vapaasti muidenkin kavereiden nähtävillä, kiva jos joku jostain tykkää mutta en siis oleta niiden olevan muille sen merkityksellisempiä.

minä en ihmettele sitä että joku puhuu jatkuvasti lapsestaan. sitä ihmettelen että eikö ihmiset joita se häiritsee osaa asiallisesti siitä sanoa tai vaihtoehtoisesti pitäytyä pois sellaisten tuttavuuksien läheltä. en minä jaksa lapsista myöskään lukea / kuulla kokoaika mutta enpä minä itseäni siihen tilanteeseen saatakkaan että siitä närvä menisi.

• Tykkää
Reactions: säpäle

Yhteistyössä