Jos suvussa on ADD:ta ja ADHD:ta, niin voiko jotenkin ennaltaehkäistä ettei lapselle tule?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla siis ADD, samoin mun siskolla. Mun veljellä, toisella siskolla, äidillä, enolla ja tädilla on ADHD. Äidin serkuista ainakin yhdellä myös. Pelottaa että meidän lapsellekin tulee. Voiko sitä ennaltaehkäistä?

"..."
ADD/ADHD ovat molemmat neurologisia poikkeavuuksia aivojen rakenteessa, eikä siihen aivojen rakenteeseen mitenkään voi vaikuttaa. Tietysti kannattaa välttää tupakointia ja päihteiden käyttöä raskausaikana, molemmat saattavat aiheuttaa tarkkaavaisuusongelmia kouluiässä.

ap.
[QUOTE="...";24382971]ADD/ADHD ovat molemmat neurologisia poikkeavuuksia aivojen rakenteessa, eikä siihen aivojen rakenteeseen mitenkään voi vaikuttaa. Tietysti kannattaa välttää tupakointia ja päihteiden käyttöä raskausaikana, molemmat saattavat aiheuttaa tarkkaavaisuusongelmia kouluiässä.[/QUOTE]

Tota tupakointia oon miettinyt. Meillä suvussa on kaikki äidit raskaana ollessaan altistuneet vähintäänkin passiiviselle tupakoinnille. Itse lopetin tupakoinnin heti raskauden alussa.

Ei voi sinällään ennaltaehkäistä. Mutta aikaisella omien häiritsevien piirteiden oikean hallinnan opettelulla ja hyvien piirteiden vahvistamisella kyllä ihan hyvin lapsi tässä elämässä tulee pärjäämään.

Ei voi sinällään ennaltaehkäistä. Mutta aikaisella omien häiritsevien piirteiden oikean hallinnan opettelulla ja hyvien piirteiden vahvistamisella kyllä ihan hyvin lapsi tässä elämässä tulee pärjäämään.

Juu ei aivoja voi noin vain muuttaa, mutta varmasti monilla tekijöillä voi vaikuttaa siihen, että adhd lapsi voi elää normaalisti ilman diagnoosia ja ilman eritysjärjestelyjä.

JONSERED Karhunkantaja
Älä tee lapsia. Ainoa konsti olla varma, ettei tule addeja.

Ei addin elämä ole ainakaan tylsää, minulla on erittäin usein erittäinhauskaa, kuten lapsillanikin.

• Tykkää
Reactions: Data
nellien
[QUOTE="vieras";24382922]Mulla siis ADD, samoin mun siskolla. Mun veljellä, toisella siskolla, äidillä, enolla ja tädilla on ADHD. Äidin serkuista ainakin yhdellä myös. Pelottaa että meidän lapsellekin tulee. Voiko sitä ennaltaehkäistä?[/QUOTE]

oikeastaan et.

mutta jos kerrotaan lääkevalmistajan(lapsille tarkoitettu adhd lääke,medikinet) kertomaa niin 70-80% johtuu perinnöllisistä tekijöistä, loput esim.äidin raskauden aikaisesta alkoholin käytöstä,tupakoinnista(sanalla sanoen päihteiden käytöstä). geenivirheistä(mikä on perinnöllistä toki) tms

Yhteistyössä