Arvelenpa että suurin haitta ei ole se kuoppa varsinaisesti, vaan sen reunoille muodostunut purse. Kevyt hionta tuon purseen postamiseksi voi jo auttaa paljon. Terät kulkevat jouhevammin toisiaan vasten taas. Ennalleen se ei toki tule, mutta käyttökelpoisuutta voit saada edes vähän paremmaksi.Hittolainen, mun rakkaat ja tärkeät sakset on piloilla...ei toimi ei, kun terässä on kuoppa Se on ihan minipieni, mutta haittaa leikkuuta.
Jep, juuri tuo on ongelmana siis. Eli terät kinnaa vastaan, kun siellä on sitä pursotta välissä. Mutta ei mitään ideaa löytyis sille, millä mä sitä hion?Arvelenpa että suurin haitta ei ole se kuoppa varsinaisesti, vaan sen reunoille muodostunut purse. Kevyt hionta tuon purseen postamiseksi voi jo auttaa paljon. Terät kulkevat jouhevammin toisiaan vasten taas. Ennalleen se ei toki tule, mutta käyttökelpoisuutta voit saada edes vähän paremmaksi.
Näin meilläkin, mutta lieköhän oma syy, kun kukaan ei tunnusta saksiin koskeneensa...Pahoin pelkään että joudut ostamaan uudet. Periaatteessa terää voisi hioa niin paljon että kuoppa tasoittuu mutta kun joutuu hiomaan paljon niin on vaikeaa saada terän syrjää pysymään suorana. Jos siihen tulee mutkaa/kallistuksen vaihtelua/aaltoa niin se ei kohtaa toista terää enää oikein ja sakset eivät leikkaa vaikka terä näyttää hyvältä.
Mun eukko on niin mustasukkainen ompelusaksistaan että kukaan muu ei saa niihin koskea.
Saksien terotus maksaa 2 euroa suutarilla ja tulee kuin uusi <3Jep, juuri tuo on ongelmana siis. Eli terät kinnaa vastaan, kun siellä on sitä pursotta välissä. Mutta ei mitään ideaa löytyis sille, millä mä sitä hion?
no kangassaksiin ei kai sellaista saa jäädä.Sen pelkän purseen saa kyllä helposti pois millä hyvänsä timanttiteroittimella. Kuoppahan siinä silti jää