Tili tuli tili meni =(

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
smkmf
Ai miehes on jo päättänyt jäädä työttömäks :D Voi perse. Oikeesti, te ootte just tollasia elämäntapatyöttömiä, myöntäisit edes että haluutte loisia toisten rahoilla etkä selittäs tollasta paskaa että aina on jossain muualla vika kuin teissä :D
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja häh;24368821:
Miten on osa-aikatyö kun sanot toisessa ketjussa, että tekee pitkää päivää kahdessa osassa?? Kyllä tehdyistä tunneista pitää maksaa. Tuskin vuoro on tunteja myöhässä, jotta tarttis asiakkaat matkalle jättää tai tehdä tunteja palkatta.
Mutta muuten asiaa, eihän siitä' tavallisen duunarin palkasta paljon laskujen jälkeen jää, niin se on. Eli jos näin ajattelee, niin työnteko ei kannata, mutta kerryttähän se eläkettä, turvaa yhteiskunnan toiminnan ja tekee mielenterveydellekin hyvää.
osa-aikatyötä tekee mutta välillä on pitkiä päiviä. työajat vaihtelvat niin että eka vuoro alkaa aamuyöllä ja iltapäivällä alkaa viimeisin vuoro, joka sit pätty yöllä noin klo 01
 
"poikia3"
kuuluuu tietkin koska myös työkkäri laitta näihin firmoihin hakemaan.
mies nauttii siitä kun saa jäädä kotiin ja pääsee taas neuvomaan lapsi läksyissä koulu jälkeen. sekin voi olla mukavaa...
Juu, olisi tosi kivaa jäädä kotiin, ja neuvoa lapsia läksyissä koulun jälkeen. Olisi tosi kivaa harrastaa, ja tehdä päivät pitkät mitä tykkää. Mutta minulle on kunnia-asia elättää itseni ja perheeni.

Tuossa asenteessa on sorry nyt vaan todellakin isoa työn vieroksuntaa. Ja vielä julkisesti kehtaat sitä mainostaa. Minä en yksinkertaisesti käsitä.

Ja työssä olevat epäkohdat selvitetään ja viedään eteenpäin, niiden muidenkin kuskien kanssa voi keskustella!

Niin ja usein minäkin katselen tilannetta, että tili tuli, tili meni. Niin se vain on, laskut on maksettava, perhe on elätettävä.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";24368853]ketut se missään ylitöissä on :D Sillä on toinen nainen, siksi niitä korvauksia ei näy vaikka ukko painaa pitkää päivää...[/QUOTE]

juu juu. sinähän sen varmaan tiedätkin. =DDD
 
ei vittu
rollo oikeesti. Miehestä on kiva jäähä lasten kaa tekee läksyjä....? No varmaan olis joka jampasta mut onneks suurin osa ei ole noin munattomia kun sun miehes, vaan elättää perheensä työn teolla. Plus että yleensä myös vaimo on töissä.... No okei, usein vaimo toki kotona jos pieniä lapsia mutta teillä pienin oli... minkä ikäinen? Tainnu joku aika sitte vaipoista päästä pois? Nyt oikeesti kävi ärsyttää nää yhteiskunnan elätit, kun ei huvita niin ei huvita, kaikissa muissa vika, ei ikinä rollon perheenjäsenissä
 
Ei osa-aikatyö ja pitkät päivät sulje toisiaan pois. Itse tein osa-aikaisesti 3 x 11h /viikko.

Mutta joo, ei mene asiat kyllä ihan oikein, jos ylitöistä ei makseta. On varmasti tämä ongelma muillakin työpaikoilla. Pienissä firmoissa asiat helposti ajautuvat tähän. Jos yksi ei kehtaa vaatia, ei toinenkaan, ja vuosien kuluessa siitä sitten muodostuu firman tapa, että tehdään ilmaista työtä.

Itse ajan myös linja-autoa. Jokaisesta minuutista, mikä menee ajopäiväkirjaan merkityn päättymisajan yli, maksetaan joko rahana tai aikana. Sama koskee myös kahvi- ja ruokataukoja.
 
Rollolainen
rollo oikeesti. Miehestä on kiva jäähä lasten kaa tekee läksyjä....? No varmaan olis joka jampasta mut onneks suurin osa ei ole noin munattomia kun sun miehes, vaan elättää perheensä työn teolla. Plus että yleensä myös vaimo on töissä.... No okei, usein vaimo toki kotona jos pieniä lapsia mutta teillä pienin oli... minkä ikäinen? Tainnu joku aika sitte vaipoista päästä pois? Nyt oikeesti kävi ärsyttää nää yhteiskunnan elätit, kun ei huvita niin ei huvita, kaikissa muissa vika, ei ikinä rollon perheenjäsenissä
VOI VITTU VAAN ITTELLES =)
mulla alkaa koulu huomenna, koska mun on vaihdettava alaa.
kun ei jalat kestä keitiötyötä, on leikattu monesti ja vieläki on kipua( en vaan jaksa jatkuvasti valiitta sitä kivusta) niin oli harkittava alan vaihtoa. KAHDEN vuoden kuluttua TOIVOTTAVASTI pääsen töihin. eiköhän sitä merkonomit jonnekin töihin pääse, esim koulusihteereiksi tai vastaaviksi.
 
Rollolainen
Ei osa-aikatyö ja pitkät päivät sulje toisiaan pois. Itse tein osa-aikaisesti 3 x 11h /viikko.

Mutta joo, ei mene asiat kyllä ihan oikein, jos ylitöistä ei makseta. On varmasti tämä ongelma muillakin työpaikoilla. Pienissä firmoissa asiat helposti ajautuvat tähän. Jos yksi ei kehtaa vaatia, ei toinenkaan, ja vuosien kuluessa siitä sitten muodostuu firman tapa, että tehdään ilmaista työtä.

Itse ajan myös linja-autoa. Jokaisesta minuutista, mikä menee ajopäiväkirjaan merkityn päättymisajan yli, maksetaan joko rahana tai aikana. Sama koskee myös kahvi- ja ruokataukoja.
näin se pitäiskin olla., Teilä siis tauon saa pitää taukona jona aikana ei tehdä muuuta työtä. tää ei aina onnstu tuolla. Mies on joskus syönyt esim sämpylänsä ajon aikana. pakko aki kuskinkin on syödä
 
häh
Minä en tykkää että muita mollataan, mutta sen sanon nyt, etten minäkään usko, että tosissaan tämä apn perhe työtä haluaa. Niin paljon on selityksiä, moitteita, tekosyitä jne. Se on totta, että apn sairaudet tai terveysongelmat vaikeuttavat työn saantia, sen uskon. Mutta kun joka paikassa on vikaa, ei ymmärretä, ei osata työlakeja, ei osata tehdä työtä ja suututaan kun ap neuvoo jne.
Ymmärrän senkin, että työnsaanti on oikeasti vaikeaa, mutta sitä en ymmärrä, miksi koskaan ei saisi vakituista paikkaa tai vuosien sijaisuutta jos pääsee työhön ja tekee työnsä kunnolla. Minulle saa purnata epäkohdistakin, jos ne on todellisia ( olen siis esimiesasemassa rollon alalla) ja saa kyseenalaistaa, mutta tekosyitä ja lusmuiluja en siedä, silloin ei jatkoja tule. Ja nämä selitykset kuulostaa aika samoilta kun niiden, jotka toivoo minun antavan kenkää, ettei karenssit napsahda päälle.
Anteeksi jos tämä loukkasi, se ei ollut tarkoitukseni. Mutta jos oikeasti haluaa vaki työn, niin kiinnitä näihin asioihin huomiota.
Ps. tänäänkin oli yksi työnhakija, joka heti sanoi, mitä kaikkea ei voi / halua tehdä. Kysyin onko sellainen terveydellinen syy, joka rajoittaa pystymistä, niin ei. Mutta kun jos pitää tehdä töitä, joita luetteli, niin tulee kiire... Niin. Mutta kun ne kuuluisi alantyöhön.Eipä taida hänelle paikkaa irrota...
 
ei vittu
VOI VITTU VAAN ITTELLES =)
mulla alkaa koulu huomenna, koska mun on vaihdettava alaa.
kun ei jalat kestä keitiötyötä, on leikattu monesti ja vieläki on kipua( en vaan jaksa jatkuvasti valiitta sitä kivusta) niin oli harkittava alan vaihtoa. KAHDEN vuoden kuluttua TOIVOTTAVASTI pääsen töihin. eiköhän sitä merkonomit jonnekin töihin pääse, esim koulusihteereiksi tai vastaaviksi.
Aivan sama mitä sulla alkaa ja millon, vaihda alaa tai älä, ei kiinnosta. Pääpaino oli siinä sun munattomassa miehessäs joka mieluummin jää kotiin makoilee ja oottelee lapsii koulusta. Ja sata vetoa että kun valmistut niin et tule sellaista työpaikkaa löytämään mikä sulle kelpais. Varmasti jokaisesta jotain vikaa löytyy ettei voi ( lue: tarvitse ) mennä. Oikeesti, oletko itse ylpeä miehestäsi jos jättää menemättä töihin jos niitä tarjotaan?
 
Keittiönoita
tuola sitä ei hyväksytä.

Mies kyllä kertoo kaikki epäkohdat eteenpäin. Kyllä tuo 2kk menee vaikka päällän seisten. Eikä aio jatkaa jos pyytävät. onneksi ei ole pakko.
Miksi ihmeessä? Monta kertaa palstalla olet kirjoittanut siitä, miten työnantajat eivät palkkaa ihmisiä kunnollisella palkalla. No ei kai ne palkkaa, jos työntekijät kerran suostuvat siihen, että ylitöistä ei tarvitse maksaa. Kilpailu alalla kuin alalla on kovaa ja asiakkaat valitsevat mieluiten sellaisen yrityksen, josta saa halvimmalla, niin eipä niitä uusia työpaikkoja synny yrityksiin, jotka maksaisivat kuten lain mukaan kuuluukin. Työntekijä, joka suostuu työnantajan kusetukseen, sahaa sekä omaa että kollegoidensa oksaa.
 
  • Tykkää
Reactions: har mi ja Bonaire
"vieras"
VOI VITTU VAAN ITTELLES =)
mulla alkaa koulu huomenna, koska mun on vaihdettava alaa.
kun ei jalat kestä keitiötyötä, on leikattu monesti ja vieläki on kipua( en vaan jaksa jatkuvasti valiitta sitä kivusta) niin oli harkittava alan vaihtoa. KAHDEN vuoden kuluttua TOIVOTTAVASTI pääsen töihin. eiköhän sitä merkonomit jonnekin töihin pääse, esim koulusihteereiksi tai vastaaviksi.
ps. Koulusihteereiltä vaaditaan varmasti myös jonkinlaista kirjoitustaitoa.
 
Just niin
VOI VITTU VAAN ITTELLES =)
mulla alkaa koulu huomenna, koska mun on vaihdettava alaa.
kun ei jalat kestä keitiötyötä, on leikattu monesti ja vieläki on kipua( en vaan jaksa jatkuvasti valiitta sitä kivusta) niin oli harkittava alan vaihtoa. KAHDEN vuoden kuluttua TOIVOTTAVASTI pääsen töihin. eiköhän sitä merkonomit jonnekin töihin pääse, esim koulusihteereiksi tai vastaaviksi.
Oletko yhtään tutustunut yli 40 v naisten työllisyystilanteeseen Rovaniemellä? Jos sinulla on lukihäiriö, niin mitkä mahdollisuudet luulet itselläsi olevan merkonomin hommiin? Niissä hommissa pitää olla tarkka ja tarttis osata kirjoittaa tekstikin oikein.
 
näin se pitäiskin olla., Teilä siis tauon saa pitää taukona jona aikana ei tehdä muuuta työtä. tää ei aina onnstu tuolla. Mies on joskus syönyt esim sämpylänsä ajon aikana. pakko aki kuskinkin on syödä
No, ei sitä ylitöihin mennyttä taukoa voi käytää, kun bussilla on kuitenkin aikataulu, ja uuden lähdön on lähdettävä ajallaan. Kyllä se on joskus syötävä ajaessa, jos meinaa aikataulun kiinni saada. Ne menetetyt minuutit laitetaan "kertymiin", ja sitten joskus myöhemmin ne voi pitää vapaana.
 
"vieras"
ei vaan tuu. kun palkka maksetaan VAAN NIISTÄ mitä työvuorolistassa lukee. jos listassa lukee ett työvuoro päättyy klo 18.00 nin siishen asti sa palkan vaikka auton pesuineen ja tilityksineen menis yli tuon ajan. yli menee kaikilla, myös vakikuskeila ja suostuvat tähän.
Ihanko kaikilla? Veikkaisin kyllä, että jos on alakoulun matikka hallussa, ei johonkin kassan laskuun voi mennä viittä minuuttia. Tietty sun miehelläsi menee kassan laskuun ja auton pesuun tunti... Eikö kassan voisi laskea jollain pysäkillä kun on taukoa, ja lisätä siihen summaan mahdollisesti viimeisiltä pysäkeiltä nousevien maksut? Vai eikö sun miehes voi tehdä näin, koska hänellä on se sepelvaltimotauti?
 
nooo
ei pakota, mutta onko ekologisesti järkevämpää että kaksi samaan työpaikkaan menevää ajavat peräkkäin omilla autoillan yksin. Toki työkaveri pienen korvauksen antoi ja vuorottelivat ajossa, mutta esim kesäikaan miehne piti ajaa yksin, kun hänellä ei olut lomaa ja tällä toisella opella oli
ja kesäaikaankin kiersi sieltä toisen open kautta, vaikkei tää tarvinnutkaan hakea?
 
jerri
voi elämä. jos saatte samat rahat vaikka mies ei kävis töissä, niin eikö se silti ole mukavampaa kun ne rahat on työllä ansaittu? Eikä teidän tarvitse olla sossun asikkaina, ei kuljetella tiliotteita sun muuta paskaa sinne kuukausittain. mulle on tullu semmonen tunne sun jutuistas, että sä et oikeen pidä siitä että miehes työskentelee. ps. joko oot siellä koulussa?
 
Onhan se "kivaa" että miehellä on työpaika kun melkein koko tili meni ruokaan ja apteeekkiin.
Eipä se osa-aikatyö paljon rikastuttamaan pääse. Kaksi kuukautta saa vielä mies painaa niska limassa.( joutuu tekemään paljon tunteja palkatta)
Mutta mukavampi se on palkalla ne ruoat ja lääkkeet maksaa kuin sossun tuilla. Mulle ainakin se on juttu sinänsä, että voi itse itsensä elättää.
 
"ninni"
Valitetaan, ettei ole töitä ja sit kun on töitä valitetaan, että työ on paskaa tai ei saa tarpeeksi rahaa tai jotain. Sit valitetaan, kun ei ole rahaa, mut kuitenkin ostetaan aina jotain videoita ja muovikasseja ja muuta turhaa. Sit kun joku muu valittaa jostain, niin kehotetaan menemään pyörällä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä