Tili tuli tili meni =(

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Rollolainen
[QUOTE="vieras";24368513]Typerää suostua tuollaiseen. Meillä esim. kahvilassa työvuorolistaan ruksattiin yli, että ei päässytkään vielä klo 18 lähtemään, ja laitettiin siihen punakynällä todellinen kotiinlähtöaika.[/QUOTE]

tuola sitä ei hyväksytä.

Mies kyllä kertoo kaikki epäkohdat eteenpäin. Kyllä tuo 2kk menee vaikka päällän seisten. Eikä aio jatkaa jos pyytävät. onneksi ei ole pakko.
 
"tööt"
Tein itse aikanaan samoja duuneja kymmenen vuotta ja tiedän, että alalla EI OLE tapana jättää maksamatta tehdystä työstä. Kuuluin silloin liittoon nimeltään AKT. Rollolaisen miehenhän ei kannattanut siihen vaihtaa toisesta liitosta, eihän?
 
Rollolainen
[QUOTE="Minnie";24368462]Näinhän se aina, palkka vain käväisee tilin kautta ja puFF vain...se on jo muualla :)[/QUOTE]

Mut onhan meillä nyt ruokaa, 3kk lääkkeet ja laskutkin n maksettuna. sen veran on tilillä että pärjää suraavaan tiliin, joka on 2 viikon päästä. Ei trvii oikeestan muuta ostaa kuin maitoa ja vihanneksia / hedelmiä tään kahden viikon aikana.
Kouluunkin mä kuljen pyörällä niin ei mee rahaa siihenkään.
=)
 
Rollolainen
[QUOTE="Milla";24368540]No tuo on vain omaa tyhmyyttä, että tuohon suostuu.[/QUOTE]

ja sit kun ei suostu saa potkut ja käy niin että saa 2kk karenssin, johon ei meilä ole varaa. KUN työnantaja irtisanoo muusta kuin tuotannolisesta tai taloudellsiesta syystä ja koeaiak on jo menenyt tulee karenssi, myös silloin kun työnantaja itse lähtee... Näin kivaa tääsysteemi on että on sit oltava paskapaikassa vaik väksiin. työnanataja on niin köuyhä että edes kertakäyttökäsineitä ei voi hankkia kuskeille vessan pesuja varten tai roskapusseja. Smata puussit ovat niisä autoissa, nevaan tyhjennetään. ajattele, siis tunget kätesi sinne likaiseen roskikeen ,kun samaa pussiia pitää käyttää viikotlkulla :x
 
Tulee mieleen vanha sanonta 'älä tee kuten minä teen, vaan tee kuten minä opetan'.

Meinaan monta kertaa, kymmeniä kertoja, Rollo on mulle suorastaan tuohtuneena selittänyt että ei SAA suostua työnantajan laittomiin vaatimuksiin, omista oikeuksista täytyy työntekijän pitää kiinni, jne, kun jossain on tullut esille se ettei mun siipalla ole ihan aina lain mukaista lepoaikaa kahden työvuoron välissä. Mikä siis on ihan ok hänelle, työnantaja joustaa kuitenkin tarvittaessa joten tottakai mieskin joustaa kun on tarvis. Puolin ja toisin nääs.

Ja nyt sitten ovat hyväksymässä itse suoranaista vääryyttä työnantajan puolelta. MIKSI?!
 
Hra Majuri
ja sit kun ei suostu saa potkut ja käy niin että saa 2kk karenssin, johon ei meilä ole varaa. KUN työnantaja irtisanoo muusta kuin tuotannolisesta tai taloudellsiesta syystä ja koeaiak on jo menenyt tulee karenssi, myös silloin kun työnantaja itse lähtee... Näin kivaa tääsysteemi on että on sit oltava paskapaikassa vaik väksiin. työnanataja on niin köuyhä että edes kertakäyttökäsineitä ei voi hankkia kuskeille vessan pesuja varten tai roskapusseja. Smata puussit ovat niisä autoissa, nevaan tyhjennetään. ajattele, siis tunget kätesi sinne likaiseen roskikeen ,kun samaa pussiia pitää käyttää viikotlkulla :x
Karenssia ei tule, jos potkut on laittomat ja nehän olisi laittomat tässä tilanteessa
 
Rollolainen
[QUOTE="jenny";24368546]No eikö kannattais jatkaa ehdottomasti nii vois saada niitä kokopäivä töitäkin joskus![/QUOTE]
sä voit mennä ajamaan bussia . ei sekään mitän mukavaa hommmaa ole varsinkaan jso on väynyt ( ku yöunet jääneet alle 6 tunnin)
 
--..--
Se on vali, vali
kun ei oo töitä
kun on töitä sekin on vali, vali
Se on vali, vali
kun ei ole säästössä rahaa, vaan kaikki menee prismaan
Vali, vali, vali, vali
 
Rollolainen
[QUOTE="tööt";24368607]Näin sitä hölmöjä vedätetään.[/QUOTE]

sitten on kaikki noin parikymmentä työntekijää tuossa firmassa hölmöjä. kaiki kun tekevät samalla tavalla,. Kun työaika alkaa esim klo 18, nii oletetaan että on paikalla VIIMEISÄTÄn varttia vaile tekemässä töitä.
 
No ihan normia monella pienituloisella että tili tulee, tili menee.
Mulle tulee elarit huomenna kelalta, meneevät samantien laskuihin, käyn kaupassa. Perjantaina pojan vammaistuki, mennään leffaan katsomaan cars 2 (joo, saa pienituloinenkin joskus tehd jotain kivaa ;)) ja ostan pojan astmalääkkeet. Sitten ootellaan lapsilisiä ;)ellei sp-rahan jatkopäätös ehi tulla ennen sitä.
ja oho, hyvin pärjätään. Pakkasessa on lihaa ja ruokaa, käyn vaan leipää, maitoa jne välillä kaupasta.
 
Viimeksi muokattu:
Rollolainen
[QUOTE="tööt";24368616]No mitä se työkkärille kuuluisikaan?[/QUOTE]

kuuluuu tietkin koska myös työkkäri laitta näihin firmoihin hakemaan.
mies nauttii siitä kun saa jäädä kotiin ja pääsee taas neuvomaan lapsi läksyissä koulu jälkeen. sekin voi olla mukavaa...
 
Hra Majuri
sitten on kaikki noin parikymmentä työntekijää tuossa firmassa hölmöjä. kaiki kun tekevät samalla tavalla,. Kun työaika alkaa esim klo 18, nii oletetaan että on paikalla VIIMEISÄTÄn varttia vaile tekemässä töitä.
No en yhtään ihmettele työnantajan touhuja ja vedätystä, se on huomannu, että sen duunarit on mitättömiä vässyköitä, jotka ei uskalla ja osaa pitää puoliaan
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä