Olenko rouva Korhonen, vai rouva Virtanen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä rouva?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä rouva?

Vieras
Tuli tuosta eronnut rouva ketjusta mieleen, että kun olen pitänyt oman sukunimeni naimisiin menon myötä niin olenko rouva "Korhonen" (oma nimi), vai rouva "Virtanen" (miehen nimi)? :)

[QUOTE="vieras";24364141]Väärin.[/QUOTE]

Ei, ihan virallista. Rouva on kunnianimi niille jotka ovat naimisissa, en ikinä kehtaisi nimittää rouvaksi jos ei ole naimisissa. :D

Mun mielestä Rouva Korhonen.
Rouva on se "titteli", joka kertoo sun siviilisäädyn. Ei se sun nimeä kai miksikään muuta, jos et itse sitä ole naimisiin mennessäsi muuttanut.

Mutta nää on hauskoja pohdintoja, koska silloin kun neidittely ja rouvittelu on ollut yleisempää, niin eihän tällaisia ole tarvinnut miettiä. Nää on näitä "nykyajan kotkotuksia" :laugh:

[QUOTE="sama";24364153]Ei, ihan virallista. Rouva on kunnianimi niille jotka ovat naimisissa, en ikinä kehtaisi nimittää rouvaksi jos ei ole naimisissa. :D[/QUOTE]

Olen naimisissa, mutta en ole ottanut mieheni nimeä. Eli rouva olen, "ihan virallisesti". :D

[QUOTE="sama";24364153]Ei, ihan virallista. Rouva on kunnianimi niille jotka ovat naimisissa, en ikinä kehtaisi nimittää rouvaksi jos ei ole naimisissa. :D[/QUOTE]

Höpö höpö. Rouvaksi kun ruvetaan, siitä ei enää neidiksi palauduta.

[QUOTE="vieras";24364181]Höpö höpö. Rouvaksi kun ruvetaan, siitä ei enää neidiksi palauduta.[/QUOTE]

Höpölöpöpöppööötä sanon minä! :D Nykyajan juttuja, mutta rouvitelkoot itseään ken haluaa. :D

Usko nyt, että olet väärässä.

"Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen tutkija Sari Vaula toteaa, että neitinä pidetään yleensä nuorta naimatonta naista. Rouva taas on naimisissa oleva henkilö, mutta nainen mielletään rouvaksi myös avioeron jälkeen sekä jos hän on avoliitossa tai eronnut siitä. "

Ap on naimisissa?

[QUOTE="vieras";24364199]Usko nyt, että olet väärässä.

"Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen tutkija Sari Vaula toteaa, että neitinä pidetään yleensä nuorta naimatonta naista. Rouva taas on naimisissa oleva henkilö, mutta nainen mielletään rouvaksi myös avioeron jälkeen sekä jos hän on avoliitossa tai eronnut siitä. "[/QUOTE]

Ai no jos yksi ihminen näin toteaa niin se on fakta. Ok. ;)
Mutta hei ihan tosi, aivan sama. Kutkukoot itseään rouvaksi jos haluaa.

[QUOTE="sama";24364240]Ai no jos yksi ihminen näin toteaa niin se on fakta. Ok. ;)
Mutta hei ihan tosi, aivan sama. Kutkukoot itseään rouvaksi jos haluaa.[/QUOTE]

Kyllä se sinä taidat olla omien väitteidesi kanssa yksin. ;) Yleinen tapa on se mitä sinulle on näissä parissa ketjussa yritetty sanoa.

[QUOTE="minä";24364256]Kyllä se sinä taidat olla omien väitteidesi kanssa yksin. ;) Yleinen tapa on se mitä sinulle on näissä parissa ketjussa yritetty sanoa.[/QUOTE]

Olkoot yleinen tapa, enkä todellakaan ole yksin tämän mielipiteen kanssa. Miksi teitä niin kovasti häiritsee, johan sanoin että kutkukoot rouvaksi itseään kuka ikinä haluaakin. Puhuin mitä "vanha kansa" on ollut mieltä, sillon se oli vielä kunnianimitys naiselle, nykyään erot tappavat koko avioliiton merkityksen muutenkin, joten aika sama kuka haluaa ollla rouva...

[QUOTE="sama";24364273]Olkoot yleinen tapa, enkä todellakaan ole yksin tämän mielipiteen kanssa. Miksi teitä niin kovasti häiritsee, johan sanoin että kutkukoot rouvaksi itseään kuka ikinä haluaakin. Puhuin mitä "vanha kansa" on ollut mieltä, sillon se oli vielä kunnianimitys naiselle, nykyään erot tappavat koko avioliiton merkityksen muutenkin, joten aika sama kuka haluaa ollla rouva...[/QUOTE]

Onpas sulla väitteet. Ihanko oikeasti olet sitä mieltä että naiset vain haluavat rouviksi, menevät naimisiin ja eroavat koska haluavat olla rouvia ilman avioliittoa? Voiko joku todellakin ajatella näin?

Yhteistyössä