Olenko ainoa joka ei ymmärrä naisia, jotka elää miehensä rahoilla ja

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
valittaa kun mies ei anna tarpeeksi käyttörahaa? Jos mä eläisin miehen palkalla, en edes kehtais pyytää mitään käyttörahaa! Jos joku perustelee sillä että se on rakkautta kun mies antaa rahaa, niin voisin heittää vastaväitteen ja sanoa, että se on rakkautta, kun ei tuhlaa niitä miehen rahoja.

"höh"
Minulla on yksi tuttu,joka "seurusteli" varakkaan herran kanssa ja, kun ero tuli tuttu siirtyi toiseen varakkaaseen ja tällä kertaa herra opettajaan.Kummasti on (taas) vannonut rakkauttaan.

"alma"
Kyllä tollanen käyttöraha- systeemi on joka tapauksessa vähän nolo. Meillä mies tienaa huomattavasti enemmän, mutta maksaa sitten laskut ja lisäksi minulla on rinnakkaisluottokortti.
En koe erityisesti tuhlaavani miehen rahoja, mutta käytän kyllä niitä samanlailla kun omiani.
Sen sijaan mihinkään "anna kulta rahaa, tarttis ostaa kengät"- systeemiin en lähtis, tuntuis nololta.

"sia"
Meillä yhteinen tili, jonne tulee mieheni palkka, lapsilisät, kotihoidontuki ja minun ansiosidonnainen päiväraha.

Vaikka tilillä on kummankin rahat, mietin kyllä tarkkaan ostokset ja kysyn miehen mielipidettä esim. jos olen lähdössä ns. isommalle ostosreissulle, jonne on odotettavissa menevän useampia saturaisia.

Noissa menoissakin on yleensä kyse esim. lastenvaateostoksista tai kodin hankinnoista.

Toimii meillä hyvin ja pitää omankin rahankäytön kohtuullisissa rahoissa, kun toinen näkee tiliotteesta missä sitä on törsäilty.. ;)

nojaa
mun on pakko pyytää että pistäs rahaa tilille/anna rahaa tai en voi ostaa mitään tai tehdä mitään. Töitä ei löydy ja heti kun saan jotain niin kyllä siirryn omille rahoille. Välillä hävettää ja vituttaa pyytää rahaa mutta onneksi ei tarvitse vonkua.

ap.
[QUOTE="minä";24363781]Meillä on omat rahat, mutta silti kumpikin kysyy toisen mielipidettä isompiin ostoksiinsa. :)[/QUOTE]

Näin meilläkin. Ja usein toinen toteaa että "Sun omista rahoistahan ne menee" tms. Tavallaan kuitenkin menee yhteisistä rahoista, kun eläminen maksetaan yhdessä.

"joanna"
asioista pitää sopia yhdessä. jos mies on sitämieltä, että naisen on hyvä kasvattaa lapsia kotona kunnes on nuorin 3v, niin sillon on täysin selvä että mies maksaa suuren osan menoista ja myös naisen kulutus tavarat. onhan se selvää, ettei pelkällä kotihoidontuella mitään menoja maksella.

aina on mahdollisuus kuitenkin naisenkin tehdä ilta tai keikkatyötä, jos miehellä on esimerkiksi säännöllinen päivätyö. näin toimin minä kun halusin olla lastenkanssa kotona, mutta pelkkä kotihodontuki ei riittäny yläpitään mun kulutusta. enkä todellakaan asumisen ja ruoan lisäksi ois kehdannu laittaa 1000€ kuussa haiseen ukon tilistä :D

jos taas mies on alunperinkin ollut sitämieltä ettei lapsenkanssa olla kotona vuosi tolkulla ja että nainenkin tekisi töitä niin ei nainen voi olettaa, että mies maksais ees pakotettuna. sillon pitäs tehdä joku kompromissi, että lapsenkanssa ollaan siihen asti kotona kun on vaikka 2v ja nainen ei osallistu vaikka asumiskuluihin sen vuodenaikana, mutta heti lapsen 2v täytettyä joutuu osallistuun kuluihin ja menee töihin.

Prpvotrolli Porvoosta
Jos mies tienaa enemmän, niin kuin useammin on, käytössä on aika usein yhteinen tili tai sitten mies maksaa laskuja enemmän jne jne.

Jos nainen tienaa enemmän, niin se on pirun harvoin kun mies noista rahoista mitään saa. Maksaa kaiken puoliksi ja sitten koittaa sätkiä sillä pikkurahalla.

Olen mies ja kokemusta on. Nykyään tienaan suunnilleen saman kuin vaimo, mutta molemmilla omat rahat ja yhteiset kulut jaetaan. Nainen laittaa kaiken menemään, minä säästän ja aina hätätapauksessa lainaan naiselle.

Tyypillistä rusinat pullasta tasa-arvoa tämäkin. Ja tietysti tämä on trolli, provo ja asunkin Porvoossa. Jne.

jösses
[QUOTE="joanna";24363811]asioista pitää sopia yhdessä. jos mies on sitämieltä, että naisen on hyvä kasvattaa lapsia kotona kunnes on nuorin 3v, niin sillon on täysin selvä että mies maksaa suuren osan menoista ja myös naisen kulutus tavarat. onhan se selvää, ettei pelkällä kotihoidontuella mitään menoja maksella.

aina on mahdollisuus kuitenkin naisenkin tehdä ilta tai keikkatyötä, jos miehellä on esimerkiksi säännöllinen päivätyö. näin toimin minä kun halusin olla lastenkanssa kotona, mutta pelkkä kotihodontuki ei riittäny yläpitään mun kulutusta. enkä todellakaan asumisen ja ruoan lisäksi ois kehdannu laittaa 1000€ kuussa haiseen ukon tilistä :D

jos taas mies on alunperinkin ollut sitämieltä ettei lapsenkanssa olla kotona vuosi tolkulla ja että nainenkin tekisi töitä niin ei nainen voi olettaa, että mies maksais ees pakotettuna. sillon pitäs tehdä joku kompromissi, että lapsenkanssa ollaan siihen asti kotona kun on vaikka 2v ja nainen ei osallistu vaikka asumiskuluihin sen vuodenaikana, mutta heti lapsen 2v täytettyä joutuu osallistuun kuluihin ja menee töihin.[/QUOTE]

lapsenkanssa ei ole yhdyssana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hmm..
Tuon voi ajatella niinkin , että saman tuloluokan ihmiset voisivat olla vain yhdessä :) . Tottakai , kun yhdessä asutaan niin rahat yhteisiä! Jos pitää pyytää miestä antamaan rahaa.. ei kaikki ole kunnossa. Tulee yhteisiä lapsia ja esim. äiti vain vastaisi lasten vaatteista( esim. siivojan palkalla) ja miehellä huippu kalliit vaatteet( esim. joku johtaja) niin kyllä se tosi kummalta kuulostaisi/näyttäisi ;) .

"vieras"
[QUOTE="höh";24363690]Minulla on yksi tuttu,joka "seurusteli" varakkaan herran kanssa ja, kun ero tuli tuttu siirtyi toiseen varakkaaseen ja tällä kertaa herra opettajaan.Kummasti on (taas) vannonut rakkauttaan.[/QUOTE]

Herra opettajaan, ei opettajat ihmeitä tienaa...

"vieras"
Jos mies tienaa enemmän, niin kuin useammin on, käytössä on aika usein yhteinen tili tai sitten mies maksaa laskuja enemmän jne jne.

Jos nainen tienaa enemmän, niin se on pirun harvoin kun mies noista rahoista mitään saa. Maksaa kaiken puoliksi ja sitten koittaa sätkiä sillä pikkurahalla.

Olen mies ja kokemusta on. Nykyään tienaan suunnilleen saman kuin vaimo, mutta molemmilla omat rahat ja yhteiset kulut jaetaan. Nainen laittaa kaiken menemään, minä säästän ja aina hätätapauksessa lainaan naiselle.

Tyypillistä rusinat pullasta tasa-arvoa tämäkin. Ja tietysti tämä on trolli, provo ja asunkin Porvoossa. Jne.
Provo, sinäpä sen sanoit..ja mies muka. mikä mies muka täällä käy..ei ainakaan tosimies

"vieras"
[QUOTE="vieras";24363913]Herra opettajaan, ei opettajat ihmeitä tienaa...[/QUOTE]

No jos toinen vaihtoehto noissa piireissä on sosiaalituilla elävä deeku, niin eiköhän se opettaja tienaa aika paljon.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24363934]No jos toinen vaihtoehto noissa piireissä on sosiaalituilla elävä deeku, niin eiköhän se opettaja tienaa aika paljon.[/QUOTE]

miksi olisi deeku?

"vieras"
[QUOTE="vieras";24363934]No jos toinen vaihtoehto noissa piireissä on sosiaalituilla elävä deeku, niin eiköhän se opettaja tienaa aika paljon.[/QUOTE]

tämä puhui varakkaasta

Prpvotrolli Porvoosta
[QUOTE="vieras";24363920]Provo, sinäpä sen sanoit..ja mies muka. mikä mies muka täällä käy..ei ainakaan tosimies[/QUOTE]

Emmä ookkaan tosimies, koska olen tiennut vähemmän kuin vaimoni. Ja nykyäänkin tienaan vain suunnileen saman. Ja muutenkaan en ole. Tosimies:

-Tienaa vitusti, mutta on silti nyhveröinyt yhteisen tilin vaimonsa kanssa
- Saa kaikki naiset kiimaisiksi, mutta ei koskaan petä
- Ulkonäkö suoraan harlekiinin kannesta
- Keskusteleva, aito, tasa-arvoinen, sängyssä kuitenkin muuttuu hurjaksi pedoksi, joka himoitsee vaimoaan kuin eläin. Kuitenkin joillakin hetkillä tekee sen ihanan hellästi.
- Lukee ajatuksia

"vieras"
[QUOTE="vieras";24363945]tämä puhui varakkaasta[/QUOTE]

Varakkuus on kuule suhteellista, jos tämä on sitä mieltä että on varakas kun on varaa syödä joka päivä, ostaa auto ja vähän matkustellakin...jos hän tuntee piireissään vain köyhiä, niin normaali tuloilla jo tekee ihmeitä nollatuloihin nähden. Ja ehkä tällä herra opettajalla on vaikka miljoonien perinnöt?

"vieras"
Minä en saa kuussa kuin n. 600 e ja miehellä on hyvä palkka. Kaikki rahat menee samalle tilille ja molemmilla kortti sinne. Koskaan ei mietitä onko rahat minun vai miehen vaan laskut maksetaan ja ruoka ostetaan kummalla sattuu olemaan aikaa istahtaa koneen ääreen tai käymään kaupassa. Isompien hankintojen kannalta mietitään ja vertaillaan hintoja ja ruokapuoli hoituu kun jääkaapin ovessa on lappu mihin molemmat laittaa ylös kun joku loppuu, jopa 10 v poika osaa tämän systeemin. Meillä ei ole tarvetta kummallakaan olla raha-asioissa ns. itsenäinen vaan kun on yhteen menty on ollut molemmille selvä että rahat on myös yhteisiä. Toki kumpikaan ei tuhlaa turhuuksiin ja ollaankin joskus mietitty näitä ketjuja lukiessa että eikö puolisot enää luota toisiinsa niin paljoa että pitää olla ne omat rahat? Minkä takia? Senkö takia että on pelko jotta toinen ei osaa käyttää rahaa? Tässä tapauksessa ymmärrän jos näin on mutta kyllä meillä sujuu tämä ihan hyvin ja koskaan ei raha-asioista tapella. Jos sitä on niin ollaan tyytyväisiä ja jos sitä ei ole niin miksi tapella asiasta mitä ei ole? Sitten sitä hankitaan jostain lisää.

"alma"
Emmä ookkaan tosimies, koska olen tiennut vähemmän kuin vaimoni. Ja nykyäänkin tienaan vain suunnileen saman. Ja muutenkaan en ole. Tosimies:

- Keskusteleva, aito, tasa-arvoinen, sängyssä kuitenkin muuttuu hurjaksi pedoksi, joka himoitsee vaimoaan kuin eläin. Kuitenkin joillakin hetkillä tekee sen ihanan hellästi.
- Lukee ajatuksia
Mun mies on muuten tollanen, mutta se ei lue ajatuksia eikä ole hellä sängyssä.

"vieras"

- Lukee ajatuksia
Olisko kannattanut opiskella aikoinaan, ei tarttisi akkojen palstalta käydä sääliä kerjäämässä?

Yhteistyössä