Pitääkö puhelimeen aina vastata !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja V?tuttaa !!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

V?tuttaa !!

Vieras
Hermot menee ja v?tuttaa !! Tulipas oltua kipeänä viikonloppuna ja hyvä kun jaksoi lapset ruokkia sängyssä tuli vain levättyä . Äiti soitti v-loppuna ja lapset vastasivat( kun itse en jaksanut puhua) . Nyt kun olo vähän helpottunut soitin sitten takaisin ja haukut siinä tuli: Kuinka mä voin olla niin kummallinen , että en vastaa puhelimeen ja minun kanssa ei tule toimeen millään lailla .Siis hä !!?? Teinkö minä nyt tosiaan jotain noin kamalaa,että ansaitsin tuon ?

Puolustaudu hyvä ihminen. Sano äidillesi ettet siedä sellaista käytöstä, luuri kiinni, ja puhut hänen kanssaan vasta sitten kun saat oikeanlaista kohtelua. Älä siis ota vastaan huonoa kohtelua. Ei se sen vaikeampaa ole.

Mua ärsyttää ihan suunnattomasti tämä nykyinen kännykkäaika. Samalla on tullut joku kummallinen käsitys siitä, että puhelimeen pitää aina ja joka paikassa olla valmiina vastaamaan ja lörpöttämään tuntikausia.

Siis ennen vanhaan, kun oli vain lankaluuri etkä vastannut puhelimeen, soittaja ajatteli, että ok, ne ei varmaan ole kotona ja se siitä. Nyt jos et vastaa puhelimeen, tulee heti kolmannen asteen kuulustelu "missäs olit ja mitä teit, kun et vastannut puhelimeen." Ja jos ei yhteen vastata, soitetaan heti toiseen perään, että missäs se *** on, kun ei vastaa puhelimeen...

Eikä myöskään muisteta sitä, että vaikka siihen vastaiskin ja tuolta osin täyttäis toiveet, aina ei voi jäädä lörpöttelemään. Sitten ollaan hirveän loukkaantuneita, että no mene nyt sitten (joo, niin menenkin, kun olen kaupassa tms.).

• Tykkää
Reactions: sunflower20
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24356394:
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti tämä nykyinen kännykkäaika. Samalla on tullut joku kummallinen käsitys siitä, että puhelimeen pitää aina ja joka paikassa olla valmiina vastaamaan ja lörpöttämään tuntikausia.

Siis ennen vanhaan, kun oli vain lankaluuri etkä vastannut puhelimeen, soittaja ajatteli, että ok, ne ei varmaan ole kotona ja se siitä. Nyt jos et vastaa puhelimeen, tulee heti kolmannen asteen kuulustelu "missäs olit ja mitä teit, kun et vastannut puhelimeen." Ja jos ei yhteen vastata, soitetaan heti toiseen perään, että missäs se *** on, kun ei vastaa puhelimeen...

Eikä myöskään muisteta sitä, että vaikka siihen vastaiskin ja tuolta osin täyttäis toiveet, aina ei voi jäädä lörpöttelemään. Sitten ollaan hirveän loukkaantuneita, että no mene nyt sitten (joo, niin menenkin, kun olen kaupassa tms.).

on niin totta. inhoan puhua puhelimessa. ja kun ei näe edes toisen kasvoja. jotenkin kiusallista.

Itse soitan vain silloin kun minulla on oikeaa asiaa, en soita lörpöttelypuheluita. Itseäni ottaa suunnattomasti päähän ihmiset, jotka eivät puhelimeen vastaa.

No ei tietenkään pidä. Ei aina voi olla edes sellaisessa paikassa että vastaaminen on mahdollista. Ja itsellä ei esim. viikonloppuna ole pihahommissa puhelin mukana ja eilenkin vasta illalla edes katsoin onko kukaan kaipaillut.

Minä en vastaa jos ei satu huvittamaan sillä hetkellä. Ja otan nokkiini jos sama ihminen rimputtaa tunnin päästä uudelleen (ellei ole todella tärkeää asiaa). Sen verran pitää olla toisen yksityisyyden kunnioitusta, että malttaa odottaa että soitan takaisin.

[QUOTE="Vieras";24356385]Puolustaudu hyvä ihminen. Sano äidillesi ettet siedä sellaista käytöstä, luuri kiinni, ja puhut hänen kanssaan vasta sitten kun saat oikeanlaista kohtelua. Älä siis ota vastaan huonoa kohtelua. Ei se sen vaikeampaa ole.[/QUOTE]

Olen yrittänyt sanoa ja puhua , mutta äitini mielestä olin todella törkeä , kun en vastannut( ja lapset sanoivat että olen kipeä) Kuulemma : jos olen niin kipeä , etten voi vastata pitäisi mennä sairaalaan !! Tästä asiasta ennemminkin ollut puhetta ( pari kertaa jäänyt vastaamatta, kun en ole kokoajan puhelin kädessä ) saan aina haukut! Ei ymmärrä , että elämäni ei ole päivystää puhelinta!! Meillä 4 lasta ja ei aina ole aikaa/ intoa ottaa puhelinta mukaan. esim. pihalle ..

todellakin raivostuttaa että nykyään pitäis aina olla tavoitettavissa ja valmiina jauhamaan puhelimessa. Jos ei vastaa niin ihmiset loukkaantuu tai huolestuu, onkohan kaikki nyt hyvin kun ei puhelimeen vastaa.Joku sano et voi vastata ja sanoo ettei ehdi puhua, mikä ihme tällaiseen velvoittaa?!Jotain rajaa pitäis olla, jos joku ei halua olla tavoitettavissa nii musta se pitää hälle suoda.
Itse heittäisin koko kännykän jorpakkoon jos olis mahdollista, vihaan puhua puhelimessa ja vihaan sitä jatkuvaa sosiaalista painetta mitä se koko vempele aiheuttaa.

Olen yrittänyt sanoa ja puhua , mutta äitini mielestä olin todella törkeä , kun en vastannut( ja lapset sanoivat että olen kipeä) Kuulemma : jos olen niin kipeä , etten voi vastata pitäisi mennä sairaalaan !! Tästä asiasta ennemminkin ollut puhetta ( pari kertaa jäänyt vastaamatta, kun en ole kokoajan puhelin kädessä ) saan aina haukut! Ei ymmärrä , että elämäni ei ole päivystää puhelinta!! Meillä 4 lasta ja ei aina ole aikaa/ intoa ottaa puhelinta mukaan. esim. pihalle ..

Itse huolestuisin, jos joku lapsista vastuussa oleva olisi niin kipeä, että ei pysty puhelimeen tulemaan.

On kyllä ärsyttävää äitisi taholta. Et ole velvollinen puhumaan puhelimessa hänen kanssaan, syy voi olla vaikka se, että kauniit ja rohkeat on kesken.

No en mä aina vastaa. Usein on äänettömällä tai kokonaan pois päältä puhelin jos haluun olla rauhassa. Jos puhelin on päällä, soitan takas sitten kun on aikaa jutella. Ärsyttää ne jotka soittelee 5 minuutin välein, etenkin kun ne on niitä joiden puhelut on tyyliin "Ajattelin vaan kysellä mitä kuuluu, ei mulla kummempia". Minkä hemmetin takia pitää jatkuvasti soitella kyselläkseen kuulumisia?

En myöskään ymmärrä miksi esim. Facebookissa pitäis harrastaa jotain smalltalkia. Jos vahingossa olen keskustelussa paikalla, heti alkaa ihmiset kysellä kuulumisia. Ja mikä parasta/pahinta, ketään ei kiinnosta jos alan kertoa mitä mulle oikeesti kuuluu. Heti alkavat selittää omia asioitaan.

Eräälle sukulaiselle sanoin, ettei tarvii joka päivä 5 minuutin välein soitella, minä en päivystä puhelinta ja minä kyllä soitan takas. Ennen puhelut alkoi "No mikset vastannut?", nykyään ne alkaa "Minä nyt soittelin vaikka sinä oon kieltäny..."

[QUOTE="vieras";24356536]Itse huolestuisin, jos joku lapsista vastuussa oleva olisi niin kipeä, että ei pysty puhelimeen tulemaan.[/QUOTE]

Olen naimisissa,lasten isä hoiti tenavia! Kyseessä ei ollut huolestuneisuus , vaan se etten vastannut äidille ja loukkasin sen tunteita(on mielestäni erittäin itsekästä). Jaksaa yleensä esittää huolestunutta ja toivottelee jaksamisia/parantumisia, mutta niin kipeä en ikinä saisi olla etten jaksa puhua hänen kanssaan.

[QUOTE="vieras";24356536]Itse huolestuisin, jos joku lapsista vastuussa oleva olisi niin kipeä, että ei pysty puhelimeen tulemaan.[/QUOTE]

Aika uskomaton kommentti ? Kyllä on PALJON parempi että sairaana oleva keskittää voimansa oleelliseen - eli vaikkapa lapsiin ja itseensä.
Eikä SINULLE puhumiseen ?
Tai SINUN rauhoittelemiseen ?
Vai pitäisikö vastata vaikkapa siinä pelossa - että jollei vastaa niin SINÄ teet lastensuojeluilmoituksen ?
Ihan uskomatonta itsekkyyttä ja yksisilmäisyyttä osoittaa tällainen kommentti .

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekästä ja huh;24356610:
Aika uskomaton kommentti ? Kyllä on PALJON parempi että sairaana oleva keskittää voimansa oleelliseen - eli vaikkapa lapsiin ja itseensä.
Eikä SINULLE puhumiseen ?
Tai SINUN rauhoittelemiseen ?
Vai pitäisikö vastata vaikkapa siinä pelossa - että jollei vastaa niin SINÄ teet lastensuojeluilmoituksen ?
Ihan uskomatonta itsekkyyttä ja yksisilmäisyyttä osoittaa tällainen kommentti .

Onko sinulla joikin fobia?

En vastaa jos en pysty puhumaan. Itseäni ärsyttää kun soittaa jollekin ja puheluun vastaaja sanoo, että nyt ei pysty puhumaan. Olisi silloin vastaamatta, eihän soittaja voi tietää onko vastaaja syömässä tai kyläilemässä.

Yhteistyössä