mun erikoinen riisiruoka tänään ,oli muten HYVÄÄ P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Keitettyä riisiä ( jäi eiliseltä)
Paistettua jauhellihaa
Tomaattimurskaa
spulia
Kermaa
Se erikoisuus tässä oli Kaali-porkkanaraaste jonka heitin sekaan.
ja mausteena oli tortillamaustepussista noin neljäsosa. ei muuta maustetta.
ensin siis paistoin jauhelihan ja sipulin, sit laitoin sekaan tomaatimurskan ja kerman, sit vaan jonkun aikaa annoin paistua smassa pannussa, sit laitoin sekaansen raasten. keitin erilliseeä kattilassa vielä riisejä, että sain irtonaiseksi ( mulla aina jasmiiniriisiä)ja sit vaan heitin kakki riisin sekaan ja sekoitin.
ai että kun oli maukasta:p

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kuulostaa..hmmm..mielenkiintoiselta,en kyllä ehkä itse kokeilis kyllä :D

en minäkään lapsille kertonut mitä kaikkea siinä oli. sanoin vaan että ruoalla ei ole nimeä ja se on sellaista riisimössöä.
Meni muuten tosi hyvin alas, mutta jos olisivat tienneet mitä siinä on tuskin ois yhtä hyvimn maistunutkaan

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olihan sulla sukat jalassa kun kokkailit? Olihan.
Itsekin olen tehnyt joskus sellaista ruokaa missä on riisiä ja jauhelihaa.
Kokeile seuraavalla kerralla tehdä ylimäääräisestä riisistä sellaista missä on tonnikalaa ja he.ma.pa-pussi.

Riisi ja jauheliha yhdessä on koiranruokaa... :x

Ja riisiin yhdistetty he-ma-pa YÖK!

Mutta en mä muutenkaan oikeen tykkää riisistä! Nykyään teen usein itelle salaatin riisin tilalle, sillon kun lapset haluaa riisiä.

Siis mikä vika tuossa ruuassa nyt oli?? Miusta kuulosti ihan hyvältä, olisin kyllä syöny :p

Ja minkä kanssa sitä riisiä sitten saa syödä, jos ei jauheliha siihen kelpaa?

Mun mielestä tossa ruoassa oli kasviksia sipuli, kaali, porkkana ja tomaattimurska (ei ne tomaatit miksikään kasviksista muutu vaikka ne kuinka murskaisi ja sörssäisi, eihän?)

Oon itse monesti tehnyt riisin kanssa jauhelihakastiketta, johon siis tulee sipulia, valkosipulia, paprikaa (mieluiten kaikkia värejä) ja tomaattimurskaa - ja tietenkin sitä jauhelihaa, tai joskus naudanlihasuikaleita. Ja usein tulee jauhelihakastikkeeseen perinteisen ohjeen mukaan raastettua porkkanaakin. Että sinänsä en pitänyt tuota ap:n ruokaa mitenkään erityisen erikoisena.

Minä tein eilen superhyvää ruokaa.. :D

-Sipulia, punasipulia, valkosipulia
-nakkeja
-perunamuussia, johon lisäsin kolmen juuston ruokakermaa. (itse tehty muussi)

Paistoin sipulit ja nakit. Sekoitin koko moskan laitoin hetkeks uuniin.
NAMS !! :P lisäksi salaattia.
Oli muuten NIIIN hyvää !!

Sai kehuja yhdeltä tutulta, joka on keittiömestari ja itse huippukokki.

Kuulostaa aika perus riisi-mätöltä (kaikki ruuanjämät yhteen uudeksi ruuaksi riisin kera). Tuo jätemyllyruoka on hieno termi :D

Opiskelu-ajoilta jauheliha-riisi-mätöt ja jauheliha-makaroni-mätöt tuli vähän turhankin tutuiksi, harvemmin enää noita tekee...

Yhteistyössä