Voi jeesus, tämä on niin totta. Jotain niin jumalaisen ihanaa kuin taidolla tehty mokkapala, ja sitten laittavat siihen päälle kookoshiutaleita?! Pyhäinhäväistys suorastaan.Kookoshiutaleista en tykkää, toiset pilaa mokkapalat niillä
Voi jeesus, tämä on niin totta. Jotain niin jumalaisen ihanaa kuin taidolla tehty mokkapala, ja sitten laittavat siihen päälle kookoshiutaleita?! Pyhäinhäväistys suorastaan.Kookoshiutaleista en tykkää, toiset pilaa mokkapalat niillä
Itse olen taas kyllästynyt tuon kaverin asenneongelmaan, koska rajoittaa niin paljon muiden syömisiä. Jos siis valmistaisi hänen mieltymystensä mukaan. Esim. kerran oli puhetta jonkin piiraan tekemisestä. Ei käynyt feta-piirakka, savuporopiirakka, savulohipiirakka tai kasvipiirakka. Ainut mikä kävi oli kinkkupiirakka mikäli on valmistettu yhdestä tietystä kinkusta eikä siihen saa laittaa sitä Aura-juutoa eikä sipulia, ananasta tai mausteeksi pippuria. Kuka muu tykkää tuollaisesta mauttomasta paskasta jossa on pelkkää kinkkua ja kermaviiliä?No siis jonkun läheisen ystävän asenneongelmat voi helpostikin ottaa huomioon. Erityisesti silloin jos kyseessä on pienet kekkerit. Ei ole pakko tunkea sitä aurajuustoa jos tietää että puolet kavereista jättää sen syömättä jne. Mutta tietenkään isoissa juhlissa ei aleta miettimään jokaisen vieraan ruokavaliota ja tykkäämisiä erikseen. Ainoastaan välttämättömät allergiat ja ehkä eettiset valinnat otetaan huomioon.
Minusta kaikessa ei tarvitse erityisesti huomioida esim. kasvissyöjiä, mutta jos ollaan koko päivä jossain ja kaikille tarjotaan lämmin ruoka, niin on se aika anaalista jos tarjolla on pelkkää possua. Pitäiskö sen possun kelvata sitten muslimillekin? Tai jos onkin rössypotut niin täytyykö jehovantodistajan olla ilman ruokaa? Eettiset valinnat ei ole nirsoilua. Enkä kyllä pidä yhtään pahana sitäkään, jos joku ei pysty syömään jotain koska tulee pahoinvoivaksi siitä, mutta toisin kuin eettiset tai allergiaruokavaliot, noita on vaikea kartoittaa etukäteen.
No kyllä noissa pitää ottaa huomioon vaiva vs. hyöty. Johan sanoin että isoissa juhlissa ei ole järkeä ottaa tuollaista huomioon. Ja miksi ihmeessä pitäisi tehdä jotain paskaa joka kelpaa sitten vaan yhdelle? Totta hemmetissä otat huomioon ne muut kaverit. Varmasti aika harva ihminen on noin vaikea. Ei kaikkia tarvi miellyttää, mutta kyllä minua ihmetyttää ihmiset, jotka tekee juuri jonkun sienihomejuustopiirakan ainoaksi ruuaksi, vaikka tietää että puolet porukasta inhoaa sieniä ja toinen puoli aurajuustoa.Itse olen taas kyllästynyt tuon kaverin asenneongelmaan, koska rajoittaa niin paljon muiden syömisiä. Jos siis valmistaisi hänen mieltymystensä mukaan. Esim. kerran oli puhetta jonkin piiraan tekemisestä. Ei käynyt feta-piirakka, savuporopiirakka, savulohipiirakka tai kasvipiirakka. Ainut mikä kävi oli kinkkupiirakka mikäli on valmistettu yhdestä tietystä kinkusta eikä siihen saa laittaa sitä Aura-juutoa eikä sipulia, ananasta tai mausteeksi pippuria. Kuka muu tykkää tuollaisesta mauttomasta paskasta jossa on pelkkää kinkkua ja kermaviiliä?
Samoin salaatissa saisi olla vaan kurkkua, tomaattia ja salaattia. Ja tomaattejen kanssa oltava tarkkana etteivät ole mielestään" ylikypsiä". Turha kuvitella laittavansa esim. säilykepersikkaa tai viinirypäleitä jos haluaa tuolle yhdelle kelpaavan. Ja kaikkienko pitäisi mennä tuon yhden rajoittuneiden mieltymysten mukaan? Tai emännän valmistaa omat ruuat tuolle yhdelle? Aikani yritin jonkin verran mennä vastaan, mutta jossain vaiheessa alkoi tosissaan kyllästyttää kun mikään ei kuitenkaan kelvannut.
No niin on!Voi jeesus, tämä on niin totta. Jotain niin jumalaisen ihanaa kuin taidolla tehty mokkapala, ja sitten laittavat siihen päälle kookoshiutaleita?! Pyhäinhäväistys suorastaan.