Tyttö haluaa korvan "rusto-osaan" lävistyksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emo"

Vieras
12-vuotias tyttöni on puhunut jonkin aikaa että hän haluaisi korvan yläosaan lävistyksen. Normaaleja korvareikiä löytyy kahdet, mutta eikös nuo "rusto-korut" pidä tehdä lävistämällä... vai miten?? ja onko tämän ikäinen mielestänne liian nuori?

Kyllä mielestäni voi ottaa.
Rinnastan rustokorun tavallisiin korviksiin.
Itselleni laitettu rustokoru 14-vuotiaana (lävistäminen on toki parempi ihan korvalehtiinkin)
ja eipä musta mitenkään pahis ole tullut, eipä tuo rustokoru edes näy mihinkään.

Kyllä rustoonkin voi ampua. Lävistäminen on kuitenkin parempi vaihtoehto, myös korvalehtiin!

Mutta ihan samahan se (sinulle) on, ammutaanko vai neulataanko?

Ei ole mielestäni liian nuori. Korva se kuitenkin vain on.

Ruosto-osaan voi ampumalla lävistää, mutta siinä on kovempi tulehdusriski kuin piikillä lävistämällä (näin ainakin ne ammattilävistäjät väittää). Tulehdusriski on myös yleisestikin suurempi kuin ei-rusto-korvalävistyksillä. Pitää pitää tarkempi huoli ja paraneminen kestää kauemmin. Yleensähän noita ei saa itsenäisesti ottaa kun vasta 14-16-vuotiaana, toiset tekee vanhempien läsnäollessa nuoremmillekin. Ei se lävistyksenä ole kuitenkaan hirveän radikaali, jos tyttösi osaa pitää siitä hyvää huolta ni antaa mennä vaan. :)

Haluaako tytär sen siksi kun kavereilla on? onko tytär selittänyt syyn miksi juuri siihen pitäis saada?

Itse henk koht halusin juurikin tuossa iässä lisää lävistyksiä. ekat sain kun olin 7v. eli yhden reijät kumpaankin korvan lehteen. Rustoon olisin halunnut kun olin vanhempi-10v-> mutta äiti sanoi että vasta kun olen 18vuotias saan itse päättää mitä omalle kropalleni teen-siihen asti äiti päättää koska äiti on myös minusta vastuussa.

18v täytettyäni otinkin lisää lävistyksiä- kaksi uutta vasempaan korvan lehteen mutta niin että ei osunut rustoon-
miksikö?!
Olin vuosien mittaan ollut tekemisissä monien tyttöjen/naisten kanssa joilta k.o kohdat oli revenneet tai tulehtuneet.

samoiten haaveilin kielikorusta mutta ammattikoulussa luokallani oli tyttö jolla oli moinen ollut 2v ja hänen kyllästyttyään siihen hän otti sen pois ja tilalla oli ammottava reikä, kaunista, todella kaunista-

Kannattaa etsiä faktoja ja muiden ihmisten kokemuksia ja kysyä itseltäsi että tyttäreltäsi että onko se sen väärtti! ja onko se oikeesti niin hieno?

nuori nainen 23v

[QUOTE="emo";24319954]Minkä hintaisia nuo ovat lävistämällä...? ja saako tyttöni ikäinen ottaa yksin sellaisen, vai onko siinä joku ikäraja? :)

- ap[/QUOTE]

10e kpl, ainakin mun ottamat. Siis ampumalla.

Muusta en tiedä.

[QUOTE="emo";24319954]Minkä hintaisia nuo ovat lävistämällä...? ja saako tyttöni ikäinen ottaa yksin sellaisen, vai onko siinä joku ikäraja? :)

- ap[/QUOTE]

Hinta 42e

Omalta lävistäjältä kopioitu:

"Helsingissä olemme yhdessä terveysviranomaisten ja kuluttajasuojavaltuutetun
kanssa sopineet seuraavaa:

- Alle 16-vuotiaalla on oltava lävistykseen vanhempien lupa. Lupalappu EI riitä, vaan huoltajan
on henkilökohtaisesti soitettava ####:iin ja jätettävä lävistyksen ottajan ikä- ja nimitiedot, jos
ei pääse mukaan lävistystapahtumaan. Myös soitto kotiin paikan päältä omalla puhelimellasi sopii.
Kuitenkaan emme tee nänni- tai genitaalialueiden lävistyksiä 15-vuotiaalle tai sitä nuoremmille,
edes vanhempien luvalla.

- 16 vuotta täyttänyt saa ottaa ####:ssa muut paitsi genitaalialueen sekä nännin lävistystä.
Ota tarvittava henkilötodistus mukaan, niin ei tarvitse lähteä ilman lävistystä jos et pysty todistamaan ikääsi.
Muista että henkilötodistuksen on oltava kuvallinen.

- 18-vuotias on täysi-ikäinen ja saa tehdä mitä haluaa :)"

Viimeksi muokattu:
6e maksu ampumalla korviksen kera itselleni pari vuotta sitten. mutta tiiäppä sit et ottaako enempi rustoon laitattaessa. Ja lapsille ei laiteta ilman vanhempien läsnä oloa-ainakaan parissa jkl:n koruliikkeessä.
(kuinka voi tykätä jos ei moista omista? onhan niit feikki korujakin- lykkääppä semmonen pariks kk:ks ja käske pitää sitä koko ajan, sit jos oikeesti on hienoo ni tehkööt mitä tekee...

[QUOTE="emo";24319904]mutta eikös nuo "rusto-korut" pidä tehdä lävistämällä... vai miten??[/QUOTE]

Lävistämällähän nuo lävistykset tehdään, oli sitten kyseessä ampuminen tahi ei..

Ampumalla vo tehdä ja mitäs tuo koru ikään katsoo, korvaa se rustokin on. Mielestäni kaunein korvakoru on nimenomaan rustossa, eikä tuossa korvalerpakkeessa.
Itse kävin tuossa iässä lävistämässä nenäni ja sekin tehtiin ampumalla, ei äitini ollenkaan pahana ollut. Jokaisella mielestäni pitää olla valinnanvapaus miten itseään somistaa kunhan ei mene överiksi.

Nykyään niitä ei tehdä rustoon enää ampumalla. Mulle laitettiin muutamia vuosia sitten ampumalla ja paraneminen kesti pitkään ja oli aika kivuliaskin, kun ihan vääränlainen koru tietysti oli se, minkä silloin ostin sieltä liikkeestä ja mikä siis laitettiin. Lävistyskoruhan siinä olisi kuulunut olla! Niinpä mulla on vielä nykyäänkin tämä tosi helposti kipeytyvä, eikä mitään muita koruja tässä voi pitää kuin vaan yhtä tiettyä samanlaista. Kaikki muut tekee hetkessä pirun kipeäksi. Olen kokeillut rengasta ja vaikka mitä, mutta kun ei onnistu niin ei onnistu. Että lävistäjälle vaan, kunpa vaan olisin itsekin silloin vuosia sitten tiennyt tämän : /

Yhteistyössä