Ens kesänä mekin sit voidan hakea pienempää asuntoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meilä tyttö saatta tula meiän makkaraiin muuten van makoilemaan ja kuuntelemaan radioita, sit vielää kääntää sne väärälle kanavalle =)
Meillä kaikki viihtyy täällä vanhempien huoneessa, mysö yksi tietsikoista on täällä joten välillä nuo lapsukaiset pelaavat tällä tai katosvat jotakin leffaa....

Oukei, ymmärrän :) Mulla ei ole makkarissa tietsikkaa eikä radiota ja lapsilla on ollut omissa huoneissaan omansa, joten ei ole tarvinnut makkariini tulla. Olohuone on meillä se paikka, jossa oleskellaan yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24318144:
Oukei, ymmärrän :) Mulla ei ole makkarissa tietsikkaa eikä radiota ja lapsilla on ollut omissa huoneissaan omansa, joten ei ole tarvinnut makkariini tulla. Olohuone on meillä se paikka, jossa oleskellaan yhdessä.

tytöllä on oma radio, mutta kun se on hänne mielestään paska , kun ei muka toimi. ei vaan osaa käytää sitä. mä oon saanut sen toimimaan hyvin. omakin kone hänellä on, mutta kun sekin on paksa, kun siinä ei toimi dvd-asema. entiiä miks, ku ennen se on toiminut. kaikki on paskaa, mikä ei toimi , ku hän ei osaa käyttää...

tytöllä on oma radio, mutta kun se on hänne mielestään paska , kun ei muka toimi. ei vaan osaa käytää sitä. mä oon saanut sen toimimaan hyvin. omakin kone hänellä on, mutta kun sekin on paksa, kun siinä ei toimi dvd-asema. entiiä miks, ku ennen se on toiminut. kaikki on paskaa, mikä ei toimi , ku hän ei osaa käyttää...

Pitäsköhän sun opettaa ? :D Kun saat kaiken toimimaan :)

Mun pikkusisko oli tosi laiska p**ka kotona asuessaan. Suorastaan ärsyttävä pentu. Mutta ku omaan asuntoon muutti niin johan on pitäny kämppänsä siistinä ja töitäki alko löytyyn :) Muutenki aikuistu vasta kotoa muutettuaan.

[QUOTE="harmi";24318175]Pitäsköhän sun opettaa ? :D Kun saat kaiken toimimaan :)[/QUOTE]

Meinasin ehdottaa samaa. Kyllä meilläkin aikoinaan nurisi, jos joku hilavitkutin ei toiminut. Sitten katsottiin yhdessä, saisiko vian korjattua. Jos ei, sitten vietiin korjattavaksi tai teini sai alkaa säästämään uutta varten. Kyllä tuo kuopus vieläkin itsekseen manailee, jos tietsikka menee solmuun, mutta ei mun ole enää moneen vuoteen tarvinnut sen koneita huoltaa. Sen verran voin omaa konettani sille lainata, että pääsee googlettamaan ohjeita, jos omassa koneessaan ei netti toimi.

Musta on surullista miten sä koko ajan vähättelet tytärtäsi. "Ei osaa, ei ymmärrä, luulee, kuvittelee"... Kannustatko sä ikinä tytärtä? Vai käsitinkö tänkin asian väärin?

• Tykkää
Reactions: fjonga

Sie oot suoraan sanottuna paska ku et voi neuvoa häntä! Yök sinua, kuinka ilkeä olet omaa tyttöäs kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24318194:
Meinasin ehdottaa samaa. Kyllä meilläkin aikoinaan nurisi, jos joku hilavitkutin ei toiminut. Sitten katsottiin yhdessä, saisiko vian korjattua. Jos ei, sitten vietiin korjattavaksi tai teini sai alkaa säästämään uutta varten. Kyllä tuo kuopus vieläkin itsekseen manailee, jos tietsikka menee solmuun, mutta ei mun ole enää moneen vuoteen tarvinnut sen koneita huoltaa. Sen verran voin omaa konettani sille lainata, että pääsee googlettamaan ohjeita, jos omassa koneessaan ei netti toimi.

Meillä onneksi esikoinen on nykyään Windows-vastaava, hoitelee oman ja veljen koneen jutut, meidän ei omppu-ihmisinä tarvi enää yrittääkään :D (ihan kuin osaisinkaan, heidän isänsä aiemmin hoiti ne hommat)

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Enpä suoraan sanottuna yhtään ihmettele, että tyttö haluaa muuttaa, jos oleminen kotona on samanlaista vähättelyä kuin tässä ketjussa. Kyllä mäkin haluaisin muuttaa, jos mun pitäisi siivota huonetta siten kuin äiti haluaa, mennä nukkumaan klo 23 ( :O ) ja jos äiti esittelisi mun huonetta kavereilleen. Ja vaikka mun lapsi onkin vasta 3,5 vuotta, niin mä en voisi kuvitellakaan, etten auttaisi myös taloudellisesti hänen muuttaessaan kotoa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24318194:

Nii eikös tällä aloittajan tyttärellä ollut ihan hyvä kesätyöpaikkakin :)
Ap olis voinut neuvoa,et tyttö säästää uuteen ratioon ja koneeseen niistä rahoista ja vaikka sopia,että synttäri/joululahjaksi maksaa osan tms...

Meillä kotona alettiin puhua omaan asuntoon muuttamisesta, kun täytin 17v. Jälkeenpäin tajusin, että mun lapsilisähän loppui, joten rahan tuominen minun osaltani perheeseen loppui myös. Aika karultahan se tuntui. Kävin lukion ohessa töissä, että sain vuokran ja koulukirjat maksettua. En vaan osaa olla katkera, sellainen ylpeys omasta selviämisestä on vahva näin jälkikäteen. Eli tavallaan minut heitettiin kotoa, vaikka oikeasti ei kuitenkaan... Ostivat velaksi yksiön, johon minä sitten menin vuokralaiseksi. Ja joka ikisen vuokran jouduin maksamaan.

Voisko kyse olla siitä, että tyttäresi ei ole kovinkaan tyytyväinen nykyiseen elämäntilanteeseensa? Siksi kaikki on paskaa ja kurjaa ja orjuuttavaa ja inhottavaa ja ties mitä?

• Tykkää
Reactions: fjonga
Melko huvittavaa taas, että täällä kaikki harmailee ja vinisee, kun ap on rollolainen. Ei ihme että Rollo on puolustuskannalla kun kommentit tätä tasoa.

Kyllä mun ipanat tulee tiskaamaan vuorollaan, imuroimaan, siivoamaan huoneensa kun kotona asuuvat. Neljävuotiaskin jo imuroi huonettaan, ja tuolla siivoavat huonettaan, 3.5 ja vajaa 5v siis lapset.
Olempa kamala orjuuttajamutsi, kun 18v:n siivoamaan käskeminenkin tuntuu olevan rikos monien palstamammojen mielestä, niin entäs noin junioreiden :D

..Ja en ole Rollon kanssa lähellekää samaa mieltä, mutta melkosta joukkolynkkaysta, -veetuilua ja rivien välistä lukemista tässä ketjussa jaksetaa harrastaa.

edit: en siis AINA ole samaa...

Viimeksi muokattu:
Tuo tytön vähättely ja suoranainen haukkuminen kuulostaa kyllä tosi ikävältä mun korvaan : /

Samoin se, että teini-ikäisen tytön asioista kerrotaan näinkin avoimesti näinkin julkisella keskustelufoorumilla.

Tuli vaan mieleen ihan kokemuksesta että tietyt hommat tuntuu paljon mielekkäämmiltä,kun ne eivät ole "pakko pullaa",kuten esimerkiksi siivoaminen.

Kyllä mä olisin ollut teininä hyvin loukkaantunut jos mun huone olisi ollut jokin näyttely kohde vanhempien kavereille ja muille vieraille...

Musta on surullista miten sä koko ajan vähättelet tytärtäsi. "Ei osaa, ei ymmärrä, luulee, kuvittelee"... Kannustatko sä ikinä tytärtä? Vai käsitinkö tänkin asian väärin?

Tätä mäki mietin :O

Toisaalta, mun äiti on ihan samanlainen ja siinä vaiheessa kun on tuon asenteen ottanut, ei siitä niin vaan eroon päästä. Kämppä on tytöllä vimosen päällä kunnossa niin kyllä sieltä tuon tyyppinen ihminen AINA löytää valittamista. Sitten ihmetellään kun ei pyydetä kylään ja pahimmassa tapauksessa lyödään välit poikki.

Surullista luettavaa, ei voi muuta sanoa. vähättelyä..

Melko huvittavaa taas, että täällä kaikki harmailee ja vinisee, kun ap on rollolainen. Ei ihme että Rollo on puolustuskannalla kun kommentit tätä tasoa.

Kyllä mun ipanat tulee tiskaamaan vuorollaan, imuroimaan, siivoamaan huoneensa kun kotona asuuvat. Neljävuotiaskin jo imuroi huonettaan, ja tuolla siivoavat huonettaan, 3.5 ja vajaa 5v siis lapset.
Olempa kamala orjuuttajamutsi, kun 18v:n siivoamaan käskeminenkin tuntuu olevan rikos monien palstamammojen mielestä, niin entäs noin junioreiden :D

..Ja en ole Rollon kanssa lähellekää samaa mieltä, mutta melkosta joukkolynkkaysta, -veetuilua ja rivien välistä lukemista tässä ketjussa jaksetaa harrastaa.

edit: en siis AINA ole samaa...

Kyllä minunkin mielestä yhteisiin kotitöihin ( tiskaus,imurointi yms. ) tulee jokaisten kykyjensä mukaan osallistua,mutta oma huone on hieman eri asia... :)

Mutta mun mielestä ap on kehunut täällä palstalla monasti,kuinka kukin lapsista milloinkin tehnyt mitäkin hommaa jne..

jos vanhemmat menevät nukkumaan klo 23, työn takia mun mielestä ei ole kohtuuton vaatia myöskään kotona asuvalta teiniltä huomaavaisuutta tässä kohtaa. v ja täysi-ikäisenä myös on huomioitava muut talossa asuvat. vaika eis it meniskään nukkumaan tuohon aikaan niin liikutaan niin ettei muuut herää
Tästä olen samaa mieltä ja meillä on nuoriso oppinutkin, että meteliä ei pidetä enää sen jälkeen, kun mä olen mennyt nukkumaan, vaikka itse valvoisivatkin aamuun asti.

*muoks* Ja lisään vielä, että en minäkään metelöi silloin, kun nuoriso nukkuu.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä