Ens kesänä mekin sit voidan hakea pienempää asuntoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Missä kohtaa Rollo on sanonut, että takaisin ei ole tulemista? Mä en oo huomannut...

Minusta hän kertoi, että kunhan noudattaa talon sääntöjä niin saa tulla takaisinkin, tms. Ja niin se kuuluu ollakin minusta: jos asuu vanhempien kanssa, niin pitää elää talon tavalla. Jos se ei miellytä, niin omassa kodissa saa olla ihan miten lystää.

Ei ehkä suoraan sanonut, mutta jotain kertoo se jos heti on kiire muuttaa pienempään ja jos sanoo ettei ole vastuussa 18-vuotiaasta. Mun käsittääkseni (korjatkaa jos olen väärässä) elatusvelvollisuus päättyy kun nuori täyttää 20.

[QUOTE="vieras";24317873]Välillä tulee olo että vähättelet sitä tyttöäsi kaikessa.[/QUOTE]

Onko sinusta oikin että hän vertaa aina että kun ei pikkuveljetkä tee. hei haloo veljet ovat häntä monta vuotta nuorempia. Pikkuveljet osaavat tehdä asioita itsenäisesti, mutta hän ei edes puuroa aamulla syö jos ei oo valmiiksi keitetty.
valittaa kun pit kerran viikossa tiskata, etä TAAS MUN VUORO AINA MÄ TISKAAN ja miksi ei pikkuveljet tiskaa koskaan. tiskaa nekin , jokaisella on kerran viikossa tiskivuoro
miksi aina mun pitää vied roskat miksi mun pitää pyyhkiä pölyt kirjahyllystä. kun oli kesätöissä yritti jopahuoneensa siivouksesta luistaa silä että oli töissä, mutta se piti siivota. niin siivoaa muutkin työssäkäyvät kerran viikossa

esim.ei haittaa vaikka ihmiset kalastaa ilman luopaa siitä ei voi jäädä kiinni.
lakia ei trvitse noudattaa hänne milestään jso siinä on hyvin pinenet mahdollisuudet jäädä kiinni.

Poliisitkin ovat hei vaan ihmisiä :). Työssään voivat olla todella hyviä, vaikka vapaa-aikanaan eivät tuomitsisi niitä, jotka punaisia päin kävelevät jos autoja ei tule, kalastavat ilman kalastuslupaa, tms.

Tuntemani poliisit eivät suinkaan ole pyhimyksiä, vaan ihan tavallisia ihmisiä. Mutta kun he vetävät univormun päälleen niin heillä muuttuu koko olemus, he ovat ihan kuin toisia ihmisiä. Ja työssään ovat hyviä.

Näin se meni muistaakseni aikanaan että olet alle 20v lapsestasi tavallaan elatuksellisesti vastuussa. Eli jos muuttaa pois niin sinä kuitenkin olet se joka vastaa viimekädessä että on vukra rahaa ja on ruokaa jne. sinällään hullua kun ajatellaan että 18v on täysikäinen mutta vanhempien vastuu menee siihen 20v

Jos lapsi opiskelee ja asuu muualla niin vanhemmat on elatusvelvollisia 21-vuotiaaseen asti.

Näin se ainakin oli sillon, kun mä muutin 16-vuotiaana pois.

Onko sinusta oikin että hän vertaa aina että kun ei pikkuveljetkä tee. hei haloo veljet ovat häntä monta vuotta nuorempia. Pikkuveljet osaavat tehdä asioita itsenäisesti, mutta hän ei edes puuroa aamulla syö jos ei oo valmiiksi keitetty.
valittaa kun pit kerran viikossa tiskata, etä TAAS MUN VUORO AINA MÄ TISKAAN ja miksi ei pikkuveljet tiskaa koskaan. tiskaa nekin , jokaisella on kerran viikossa tiskivuoro
miksi aina mun pitää vied roskat miksi mun pitää pyyhkiä pölyt kirjahyllystä. kun oli kesätöissä yritti jopahuoneensa siivouksesta luistaa silä että oli töissä, mutta se piti siivota. niin siivoaa muutkin työssäkäyvät kerran viikossa

Eiköhän 17v saa pitää huoneensa missä kunnossa tahtoo. Ovi kii jos häiritsee. Jos se ei pidä puurosta edes?Ja se voi nuoresta tuntua että aina hän joutuu tekemään. Ja onhan se ymmärrettävää ettei huvita tehdä kerta äiti on kotona joutilaana.

Eikö sun tyttö ole ainoa työssäkäyvä teidän perheessä?

tytöt on juuri tuollaisia. näin meidänkin tyttö tekee ja sanoo ja inisee. mutta kun ei anna periksi, niin tekee. ihan normaalia tyttölapsen käytöstä, joka sun vaan täytyy hyväksyä. mutta silti vaatia, että hommansa tekee

Niin se minunkin äitini maalaili kauhukuvia siitä kuinka en pärjää ja asiat menee ketuiksi kun en niitä hoida ja hukun paskaan alle kuukaudessa. Mutta kuinkas sitten kävikään, ihan toisin, oma tupa oma lupa ja sitä rataa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24317933:
tytöt on juuri tuollaisia. näin meidänkin tyttö tekee ja sanoo ja inisee. mutta kun ei anna periksi, niin tekee. ihan normaalia tyttölapsen käytöstä, joka sun vaan täytyy hyväksyä. mutta silti vaatia, että hommansa tekee

tuota, tunnen kyllä tyttöjä jotka tekvät kiltisti. ja osaavat pitää huoneensa siistinä ilman käskemistä
Tyär oikesti ei edes kunolla siivoa PIKKURUIST huonettaan. Äkkiä mopilla hutasee keskeltä lattiaa.. vaatteet ryttää kaappiik kasaan, kun ne on ensin koko vikon lojuneet poitkin lattiaa. Arvapa onko kivaa kun huoneesta löytyy likaisia pikkuhousuja jopa oven edestä. kiva sit näyttää jollekin että täs on tyttären huone. yök.

No jos mä asuisin kotona ja olisin muuttamassa pois ja vanhemmat olis heti innoissaan muuttamassa pienempään asuntoon, niin kyllä mulla tulis tunne että en enää kuulu sinne kun mun "tilasta" siellä luovutaan.

Se tunne voi tulla, juu. Ja yksi osa kotoa pois muuttamista on se, että ei enää ns. kuulu siihen lapsuudenkotiin. Ei oikein voi asua sekä omillaan että edelleen kotona vanhempien kanssa, se on joko tai.

Mun vanhemmat eivät muuttaneet minnekään, kun mä ja veli muutettiin pois kotoa. Mutta ei meidän huoneita ole ennallaan pidetty, ei todellakaan...Ja jos vuokralla asuu, niin järkeväähän se on muuttaa pienempään ja kenties parempikuntoiseenkin asuntoon, sen sijaan että säästäisi tilaa kotoa jo pois muuttaneelle teinille. Ei se minusta sitä kuitenkaan tarkoita, etteikö teini saisi tulla takaisin kotiin jos ei jostain syystä onnistukaan omillaan.

tuota, tunnen kyllä tyttöjä jotka tekvät kiltisti. ja osaavat pitää huoneensa siistinä ilman käskemistä
Tyär oikesti ei edes kunolla siivoa PIKKURUIST huonettaan. Äkkiä mopilla hutasee keskeltä lattiaa.. vaatteet ryttää kaappiik kasaan, kun ne on ensin koko vikon lojuneet poitkin lattiaa. Arvapa onko kivaa kun huoneesta löytyy likaisia pikkuhousuja jopa oven edestä. kiva sit näyttää jollekin että täs on tyttären huone. yök.

Anna olla äläkä esittele sitä huonetta, ovea enintään. Juuri noin ne tyttölapset merkkaavat omaa aluettaan ja kapinoivat. Kyllä se oman asuntonsa sitten siivoaa kun haluaa esitellä kavereillaan ja asua mukavasti.

Mä en yhtään ihemttele jos se tahtoo muuttaa pois. On varmaan todella onnellinen kun voi aloittaa oman elämän ja löytää onnensa. Varmasti kurjaa olla taakkana teille kun mikään ei kelpaa, ei riitä.

ei sun kuulu esitellä tytön huonetta kenellekään

Ei sinun ehkä pitäisikään esitellä tyttäresi huonetta tuolla tapaa, se on hänen aluettaan. Ymmärrän, että epäsiisteys ärsyttää, mutta silti se on hänen aluettaan.

No jos mä asuisin kotona ja olisin muuttamassa pois ja vanhemmat olis heti innoissaan muuttamassa pienempään asuntoon, niin kyllä mulla tulis tunne että en enää kuulu sinne kun mun "tilasta" siellä luovutaan.
Mä harkitsin esikoisen muuttaessa omilleen muuttoa pienempään asuntoon. Ja olisin muuttanutkin, jos ei sillä hetkellä elämäntilanne olisi ollut töiden vuoksi niin hektinen, että mitään asuntoesittelyjä ja muuttoja en olisi ehtinyt järjestellä. Mutta tyttären huoneen aloin remontoimaan itselleni makuuhuoneeksi heti, kun tytön tavarat oli kannettu tytön huusholliin. Tyttäreni kyllä tietää, että jos olisin pienempään muuttanut ja jostain syystä hän olisikin halunnut palata takaisin meidän luokse asumaan, niin siinä tilanteessa olisin voinut siirtää sänkyni olohuoneeseen ja tyttö olisi saanut oman huoneen.

[QUOTE="Anne";24317967]Anna olla äläkä esittele sitä huonetta, ovea enintään. Juuri noin ne tyttölapset merkkaavat omaa aluettaan ja kapinoivat. Kyllä se oman asuntonsa sitten siivoaa kun haluaa esitellä kavereillaan ja asua mukavasti.[/QUOTE]

mä voin lyödä vetoa että työn asunto ei ole siisti. mutta onneksi mun ei tarvitse siellä asuakaan

[QUOTE="Anne";24317967]Anna olla äläkä esittele sitä huonetta, ovea enintään. Juuri noin ne tyttölapset merkkaavat omaa aluettaan ja kapinoivat. Kyllä se oman asuntonsa sitten siivoaa kun haluaa esitellä kavereillaan ja asua mukavasti.[/QUOTE]

Mulla oli tuollainen poika. Muutti omilleen ja kas kummaa kun ruuanlaitto, pyykinpesu ja siivous sujuu kuin vettä vaan :)

Yhteistyössä