Kummalle vuokraisit

• Viestiketjun aloittaja vuokraaja
  • Ensimmäinen viesti
äp
En vuokraisi tyypeille jotka kehuu tekevänsä remonttia yms.
Sellasta TSI jälkeä kun ei ole että huhhui.
Ja kun olet hyväksynyt että remppaavat ei sulle ole sanomista vaikka viturallaan olis tehty.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";24315551]Olipa tyhmä yleistys. Mikseivät remontoisi kämppää, voi liittyä opiskelualaankin? Kaikki opiskelijat eivät myöskään biletä.
Itse vuokraisin opiskelijoille tuossa tapauksessa. Itsellänikin ollut ongelmia luottotiedoissa, muttei se vaikuta.[/QUOTE]

Minun kämppääni ei opiskelijat remontoisi, heillä takuulla maku asioissa on muuta luokkaa kuin minulla. Ystäväni äiti Helsinkiin antoi vuokralaiselle luvan hankkia sälekaihtimet. Ystäväni sitten seuraavaksi meni Helsinkiin ja tähän äitinsä asuntoon, ne sälekaihtimet olivat kirkkaan punaiset, fiksua ostaa vuokrakämppään sen väriset kaihtimet. No sen jälkeen ei ole lupaa tullut ilman tiukkoja väri yms. vaatimuksia.

^vierailija^
[QUOTE="vieras";24315814] Ystäväni äiti Helsinkiin antoi vuokralaiselle luvan hankkia sälekaihtimet. Ystäväni sitten seuraavaksi meni Helsinkiin ja tähän äitinsä asuntoon, ne sälekaihtimet olivat kirkkaan punaiset, fiksua ostaa vuokrakämppään sen väriset kaihtimet.[/QUOTE]

Onko ne sälekaihtimet sitten täysin mahdotonta saada pois sieltä ikkunoista? Hassu ongelma :D

[QUOTE="vieras";24315814]Minun kämppääni ei opiskelijat remontoisi, heillä takuulla maku asioissa on muuta luokkaa kuin minulla. Ystäväni äiti Helsinkiin antoi vuokralaiselle luvan hankkia sälekaihtimet. Ystäväni sitten seuraavaksi meni Helsinkiin ja tähän äitinsä asuntoon, ne sälekaihtimet olivat kirkkaan punaiset, fiksua ostaa vuokrakämppään sen väriset kaihtimet. No sen jälkeen ei ole lupaa tullut ilman tiukkoja väri yms. vaatimuksia.[/QUOTE]

tämä nyt on todella pientä. Ne sälekaihtimet saa toki pois ikkunasta. Minulla yksi vuokralainen tapetoi. No, oli tosiaan tapetoinut :/No, oma oli vikani kun annoin tapetoida.

Minerva Harmaana
Me vuokrattiin aikoinaan kämppä luottotiedottomalle, asiaan vaikutti se että hän kertoi asiasta avoimesti ja rehellisesti.
Vuokra tuli päivälleen ja kämppä oli moitteettomassa kunnossa kun pois muutti.

Esimerkki tilanteessa menisin oman vaistoni mukaan.

^vierailija^
[QUOTE="vieras";24315883]Hassu ongelma??? Hassu ongelma??? Että eipä muuta kuin ostetaan joka klasille uudet sälekaihtimet ja laitetaan "vanhat" uudet kaihtimet roskiin... on jollain ylimääräistä rahaa![/QUOTE]

No sinun ekasta viestistä sai sen kuvan ettei ikkunoissa ollut sälekaihtimia ennestään... Miksi äitisi antoi luvan vaihtaa toimivat kaihtimet pois?

"Sari"
Jos ei ole luottotietoja, töitä ja on yksinhuoltaja niin ei ole sen huonompi ihminen kun muutkaan. Sitäpaitsi suurin osa vuokranmaksusta tulee asumistuesta joka maksetaan suoraan vuokranantajalle. Vuokranantaja voi halutessaan tehdä ensin vaikka vuoden ajan määräaikaisia 3-6 kk:den vuokrasopimuksia (itsellä niin), 2-3 kuukauden vuokratakuu ja itsellä on lisäksi ollut kerran myös isä henkilötakaamassa yksityisellä puolella. Jos näin toimii niin tuskin niitä ikäviä ja suuria vuokravelkoja kerkeää tulemaan ja voihan esim. tehdä myös sen lisäyksen sopimukseen että ensimmäisestä vuokran maksamatta jättämisestä on seurauksena samantien häätö.

kurjaa kyllä, mutta
Opiskelijoille. Varmempia vuokranmaksajia. Et sinä voi tietää, saako se äiti niitä pätkätöitä tarpeeksi pystyäkseen selviämään vuokrasta. Luottotietojen menetys kertoo jotain ihmisen taloudellisesta tilanteesta.

Yhteistyössä