Laitetaaks vaik kuvaketju pystyyn niin sais vähäc vipinää palstalle?

Booty: Mä olen kans käynyt tuolla Schindlerin tehtaassa ja Schindlerin listan kuvauspaikoilla sekä Auschwitzissa ja Birkenaussa. Kylmänväreen paikkoja olivat. :(
Birkenau oli jättiläinen...vaikka osasin odottaa isoa aluetta niin se tuntui äärettömältä kun seisoin keskellä tietä joka johti kaasukammioon....pakko laittaa linkit jos joku haluaa käydä vilkasemassa tuota meidän matkaa
VillaNanna: Kazimierz
VillaNanna: Patikka reissu
VillaNanna: Auschwitz
VillaNanna: Kazimierzin herkkuja

Rakastuin niin tuohon Kazimierziin että kyllä aika tyhjä olo on nyt täällä Suomessa :( Suunnitellaan jo seuraavaa reissua, isolla porukalla.
 
Birkenau oli jättiläinen...vaikka osasin odottaa isoa aluetta niin se tuntui äärettömältä kun seisoin keskellä tietä joka johti kaasukammioon....pakko laittaa linkit jos joku haluaa käydä vilkasemassa tuota meidän matkaa
VillaNanna: Kazimierz
VillaNanna: Patikka reissu
VillaNanna: Auschwitz
VillaNanna: Kazimierzin herkkuja

Rakastuin niin tuohon Kazimierziin että kyllä aika tyhjä olo on nyt täällä Suomessa :( Suunnitellaan jo seuraavaa reissua, isolla porukalla.
Me olimme Krakovassa v. 2006. Mahtava kaupunki! Kazimierz näyttää hienolta myös. *Blogissasi siis.

Auschwitz tuntui minusta jotenkin museolta -vaikka sielläkin tunsi pahan ja surun, niin se ei tehnyt samanlaista vaikutusta kuin Birkenau. Mykistävä paikka. Ja tosiaan, valtava, valtava paikka.
 
Viimeksi muokattu:
Me olimme Krakovassa v. 2006. Mahtava kaupunki! Kazimierz näyttää hienolta myös.

Auschwitz tuntui minusta jotenkin museolta -vaikka sielläkin tunsi pahan ja surun, niin se ei tehnyt samanlaista vaikutusta kuin Birkenau. Mykistävä paikka. Ja tosiaan, valtava, valtava paikka.
Aika rajuja fiiliksiä sain Auschwitzissa, esimerkiksi siellä kidutusselleissä oli kamala olla kuten kaasukammiossa ja krematoriossa :( ja sen yhden kuvan näkeminen (löytyy kuva mun blogista) oli karmaisevaa....silloin tuli kyyneleet silmiin.
 
"..."
Lodekin mennyt itsensä tatuoinneilla pilaamaan :( Tuo keijukuva on ihan kamala kun näyttää niin kuin olisi kauhea veriroiske kyljessä :O

Muutenkaan ei ole ollenkaan kaunista kun koko kroppa on täynnä toisiinsa sopimattomia kuvia.
 
Aika rajuja fiiliksiä sain Auschwitzissa, esimerkiksi siellä kidutusselleissä oli kamala olla kuten kaasukammiossa ja krematoriossa :( ja sen yhden kuvan näkeminen (löytyy kuva mun blogista) oli karmaisevaa....silloin tuli kyyneleet silmiin.
Joo, kamala paikka sekin oli ja vaikuttava. Mulla tuosta reissusta on niin paljon aikaa, että vahvimmat muistot vain ovat mielessä. Ja vahvimpana mulla jäi mieleen pari pientä asiaa Auschwitzista ja sitten tuo pelottava Birkenau. Katsoin nuo sinun kuvat ja mieleen palautui paljon; tuli paha olo.

Mä en muuten muistanut, että Kazimierz on Krakovan juutalaiskaupunginosa. Tuollakin kävimme, mutta näköjään sitä on unohtunut paljon. Tekisi mieli mennä uudestaan sinne. Taidan alkaa suunnittelemaan reissua... :) Kävittekö muuten kivoissa jazz -paikoissa? Me kävimme varsinaisissa luolissa. Ihanaa musiikkia ja ihana tunnelma!
 
Onko se Schindlerin tehdas muuten nykyisin museona? Silloin kun kävimme, niin se oli tyhjillään. Jotkut epämääräiset heput olisivat vieneet kierrokselle, muttei lähdetty, kun paikka oli aivan autio. Joku japsi lähti niiden matkaan ja tuli melkoisen säikyn oloisena takaisin ja lähti kiitämään melkoista vauhtia pois. Jäimme siis odottelemaan, että heppu tulee varmasti takaisin. En tiedä ryöstettiinkö se vai oliko vain peloissaan paikan tunnelmasta.

Entä kävittekö siellä Krakovan työleirin alueella lähellä hautausmaata? Siellä missä on semmoinen "muistokivi" ja Schindlerin Listastakin tuttu Amon Goethin talo?
 
Birkenau oli jättiläinen...vaikka osasin odottaa isoa aluetta niin se tuntui äärettömältä kun seisoin keskellä tietä joka johti kaasukammioon....pakko laittaa linkit jos joku haluaa käydä vilkasemassa tuota meidän matkaa
VillaNanna: Kazimierz
VillaNanna: Patikka reissu
VillaNanna: Auschwitz
VillaNanna: Kazimierzin herkkuja

Rakastuin niin tuohon Kazimierziin että kyllä aika tyhjä olo on nyt täällä Suomessa :( Suunnitellaan jo seuraavaa reissua, isolla porukalla.
Hijaiseks vetää ja pala nousee kurkkuun kun kattoo noita kuvia tuolta Auschwitzistä. Niin kamalaa, miten kukaan voi tehdä sellaista.:'(
 
Joo, kamala paikka sekin oli ja vaikuttava. Mulla tuosta reissusta on niin paljon aikaa, että vahvimmat muistot vain ovat mielessä. Ja vahvimpana mulla jäi mieleen pari pientä asiaa Auschwitzista ja sitten tuo pelottava Birkenau. Katsoin nuo sinun kuvat ja mieleen palautui paljon; tuli paha olo.

Mä en muuten muistanut, että Kazimierz on Krakovan juutalaiskaupunginosa. Tuollakin kävimme, mutta näköjään sitä on unohtunut paljon. Tekisi mieli mennä uudestaan sinne. Taidan alkaa suunnittelemaan reissua... :) Kävittekö muuten kivoissa jazz -paikoissa? Me kävimme varsinaisissa luolissa. Ihanaa musiikkia ja ihana tunnelma!
Tällä reissulla keskityin pelkästään omien juurieni etsintään ja siis vietin paljon aikaa vain juutalaisravintoloissa, heprealaista musiikkia ja kosher viiniä :) Toki piti testata myös Puolalaista ravintola kulttuuria vähäsen...nyt seuraavalla reissulla sitten on vielä paljon nähtävää ja koettavaa :) Juurikin ne jazz-luolat ja Krakovan keskusta.
 
Onko se Schindlerin tehdas muuten nykyisin museona? Silloin kun kävimme, niin se oli tyhjillään. Jotkut epämääräiset heput olisivat vieneet kierrokselle, muttei lähdetty, kun paikka oli aivan autio. Joku japsi lähti niiden matkaan ja tuli melkoisen säikyn oloisena takaisin ja lähti kiitämään melkoista vauhtia pois. Jäimme siis odottelemaan, että heppu tulee varmasti takaisin. En tiedä ryöstettiinkö se vai oliko vain peloissaan paikan tunnelmasta.

Entä kävittekö siellä Krakovan työleirin alueella lähellä hautausmaata? Siellä missä on semmoinen "muistokivi" ja Schindlerin Listastakin tuttu Amon Goethin talo?
On museona, aivan mieletön kokemus. työleirillä ei ehditty käymään tällä kertaa, Amon Goethin taloa pitää käydä katsomassa vielä
 
Siis todella....mun piti kerätä itseni kyllä kokoon ennen menemistä museoalueelle...pala oli kurkussa ja kyyneleet tuli silmiin kun näin ne piiput aulan ikkunasta :(
Varmasti.
Monesti on tullut mietittyä, et siellä olis tosi mielenkiintosta käydä, mut sit taasen en tiedä pystysinkö menemään, kun oon aika herkkä ja itkisin varmaan vaan koko ajan.
 
"tyttö"
[QUOTE="...";24315567]Lodekin mennyt itsensä tatuoinneilla pilaamaan :( Tuo keijukuva on ihan kamala kun näyttää niin kuin olisi kauhea veriroiske kyljessä :O

Muutenkaan ei ole ollenkaan kaunista kun koko kroppa on täynnä toisiinsa sopimattomia kuvia.[/QUOTE]

iso peesi..miks pilata tatskoilla ittesä:(
 
kiitos kun jaoit kanssamme
Birkenau oli jättiläinen...vaikka osasin odottaa isoa aluetta niin se tuntui äärettömältä kun seisoin keskellä tietä joka johti kaasukammioon....pakko laittaa linkit jos joku haluaa käydä vilkasemassa tuota meidän matkaa
VillaNanna: Kazimierz
VillaNanna: Patikka reissu
VillaNanna: Auschwitz
VillaNanna: Kazimierzin herkkuja

Rakastuin niin tuohon Kazimierziin että kyllä aika tyhjä olo on nyt täällä Suomessa :( Suunnitellaan jo seuraavaa reissua, isolla porukalla.
huh, hienoja kuvia vaikka muistuttavat kamalista asioista
 

Yhteistyössä