Atoopisesta ihosta on mullakin asiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Onko kellään iho mennyt niin pahaksi, että iho halkeilee, hilseilee ja menee ihan haavoille asti?

Itse menossa tyttären kanssa TAAS lääkäriin iho-ongelmien kanssa, kun nämä oireet tuli tässä pikkuhiljaa.

Kamalaa seurata sivusta kun lapsi tuskailee ihonsa kanssa, kun se kutiaa ja sitten rapsuttelee varovasti ja rikki mennyt iho alkaakin sen jälkee sattumaan ja kirvelee. Ceridal on vähän auttanut vaivaan (huonosti, mutta paremmin kuin yksikään rasva) mutta vähän mietityttää josko olisi kuitenkin psoria. Ihan vaan siksi kun meillä on alttius siihen sairastua.

No, tänään ei saatu lääkäri aikaa, mutta josko huomenna.

Onko muilla atopisen ihottuman omaavilla tällaisia oireita?
*hakee helpotusta älyttömään pelkoon*

Mulla ja tyttärellä on. Kai teillä on jo eritehoiset -ja merkkiset kortisonit kokeiltu? Pelkällä perusrasvalla ei moni atoopikko pärjää. Kutinaan voi myös pyytää lääkettä, yleensä nestemäinen Atarax, on kyllä mielettömän pahanmakuista.

Mulla on aina välillä juuri tuollaista. Kaverit saattoivat sanoa yhtäkkiä että sun naamasta vuotaa taas verta eli rapsahteli auki ihan ilman mitään...
Ainoa mikä mulla on auttanut niin on tuo Decubal creme ja sitten kortisonin ja Decubalin sekoitus.
Nykyisin olen saanut apua myös Apolarista.

[QUOTE="Poks";24311854]Mulla ja tyttärellä on. Kai teillä on jo eritehoiset -ja merkkiset kortisonit kokeiltu? Pelkällä perusrasvalla ei moni atoopikko pärjää. Kutinaan voi myös pyytää lääkettä, yleensä nestemäinen Atarax, on kyllä mielettömän pahanmakuista.[/QUOTE]

Kortisonia on käytetty, nyt on taukoa. Atarax on myös käytössä, ei vaan anna pitkää apua : /

Talvella on, mutta ei kesällä. Onko taustalla allergiaa (nyt esim pujo pahana)? Ei meillä perusvoiteet auta tuossa vaiheessa enää, Sibicort helpottaa vähän, ja Basibact jos meinaa tulehtua, ja vauvana uitettiin metyleenisinessä (en kyl muista että oliko rupivaihe vai haavavaihe)

[QUOTE="vieras";24311993]Talvella on, mutta ei kesällä. Onko taustalla allergiaa (nyt esim pujo pahana)? Ei meillä perusvoiteet auta tuossa vaiheessa enää, Sibicort helpottaa vähän, ja Basibact jos meinaa tulehtua, ja vauvana uitettiin metyleenisinessä (en kyl muista että oliko rupivaihe vai haavavaihe)[/QUOTE]

Voiteet, jotka mainitsit ei ole tehonnut.

Allergia testit otettiin ja puhtaat tulokset tuli, eli ei ole mitään allergiaa.

[QUOTE="sondersson";24312020]paljonko teillä muuten käytetään sisäisesti rasvaa? Kun tuntuu että nykysin on niin paljon atopiaa ja rasvanvälttely on mitä on.[/QUOTE]

Niin ruoassa? Käytän rasvaa ihan normaalisti. Meillä ei syödä mitää low fat tuotteita, vaan kerma on kermaa ja voi on voita. Plus muut ruoka-aineet ihan tavallisia, ei vähärasvaisia.

Niin ruoassa? Käytän rasvaa ihan normaalisti. Meillä ei syödä mitää low fat tuotteita, vaan kerma on kermaa ja voi on voita. Plus muut ruoka-aineet ihan tavallisia, ei vähärasvaisia.

ootko kokeillu onko rasvan lisäämisestä hyötyä? Ja ootko kokeillu jättää viljoja pois? On nimittäin tullut luettua paljonkin siitä miten hyvä vaikutus karppauksella on atopiaan että tuli tässä mieleen.

Tuli muuten mieleen että yritä myös juottaa lapselle tarpeeksi vettä!
Ja sitten jos lääkärillä käytte niin kysäisehän hänen mielipidettään valohoitoon, olisiko siitä
lapselle hyötyä?

Meillä myös pojalla oli reilun vuoden iässä tosi pahana, iho ihan tulehtui, johon piti antibioottikuuri syödä ja sit vahvat kortisoni rasvat pari viikon jaksoissa ja aina paheni kun ei kortisonia käyttänyt! Ja tuo oli tosi hyvä konsti nuo suolahauteet, niiitä käytettiin useammalla lapsella, kun meillä kaikki ovat atoopikkoja!
Mun miehellä ollut lapsena paha atooppinen iho ja pari vuotta sit tuli tosi paha ihottuma, joka halkeili ja vuoti ja kutisi, kävi useammalla lääkärillä, kunnes ihotauti lääkäri tostesi psoriaksen,oli joku vahva lääkitys ja rasvaus siihen ja sit valohoito oli tosi hyvä apu! Sen jälkeen pysyny iho hyvänä, kun heti mennyt valohoitoon kun vähänkin tullut ihottumaa! Myös suolahuonehoitoa suosittelivat!

Yhteistyössä