Miten uskallatte käydä yöaikaan bilettämässä, ettekö pelkää raiskaajia tai muita pahoinpitelijöitä, ryöstäjiä tms.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rape Rape Rape
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten itse uskallat lähteä kodistasi ulos? Enemmän ihmisiä kuolee liikenteessä kuin raiskataan ravintolareissun päätteeksi. Toisaalta kotona kuolee eniten ihmisiä, joten...

En liiku ikinä tolkuttomassa humalatilassa. Ja vaikka olisi humalassakin, niin jos kotiovelta lähtee taksilla paikkaan, jossa on ihmisiä valmiina ympärillä ja siitä sitten taas suoraan taksille, niin raiskaaja ei kyllä Suomessa ihmisten keskellä iske ja harvemmin kukaan alkaa naistakaan yhtäkkiä kaikkien keskellä pahoinpitelemään.

Eri asia sitten, jos haluaa valita kilometrien kävelyn aamuyöllä pitkin hiljaisia, pimeitä kujia, polkuja tms.. en uskaltaisi minäkään.

No mä en ainakaa ikinä yöaikaan kotiutuessa liiku yksin, aina on tuo mies tai vähintäänkin joku kaveri mukana niin ja me asutaan lapissa pikku kylässä jossa vois kuvitella olevan suht turvallista.

No enpä mä mene minnekään paikkaan, missä ei ole muita ihmisiä ympärillä. Tietysti jos menen linkillä kotiin, niin on pysäkiltä pieni matka kotiin ja matkan varrella ei muita juuri näin. Mutta tämä on rauhallista seutua, eikä tänne eksy epäillyttäviä henkilöitä.

Minut on kerran raiskattu, mutta se on monen asian summa. Esim. mulla ei ollut avaimia kotiin ja piti olla kaverin luona yötä, mutta kaveri hävis. Siitä se lähti etenemään ja lopulta tulin raiskatuksi.

Minä ainakin tiedän ihmisiä, joiden kimppuun on hyökätty/yritetty hyökätä/raiskata ja nimenomaan silloin kun ovat liikkuneet yksin yöllä. Minä en koskaan liiku yksin yöllä.

No ystäväni jos asuvat eri suunnalla kaupunkia niin miten mä niiden kanssa kotiin voisin yhtä matkaa tulla?

Jos tulen metrolla, on melkein kilometri asemalta kotiin. Oikaisemalla metsän kautta tai tietä pitkin vielä pitempi. Kyllä pelottaa.

Aina ei olisi varaa taxiin.

Baarista taksille ja taksilta himaan. Tai rauttikselta bussille kavereiden kanssa ja bussi tuleekin suoraan ovelle. Ei kamalasti edes riskejä, en ole kauheasti edes ajatellut...en aijo lukittautua kotiinkaan joten otan sen pienenpienen riskin mieluummin ja elän elämääni.

Mä pelkään varmaan enemmän kun muut. Mun sisko on puskaraiskattu aikoinaan ja musta on tullut todella todella pelokas. Menettänyt monia kavereitakin, koska eivät ole ymmärtäneet mun pelkoa liikkua yöllä kaupungilla yms.

En ole ikinä kännissä ja kuljen aina pyörällä. Ainakin se rauhoittaa omaa mieltä, että pyörällä turvallisempi kuin kävellen vaikka en nyt tiedä onko niin. En minä halua kotiinkaan linnottautua.

Yhteistyössä