Non compos mentis
"Katson penkiltä kun varpusenpoika kylpee. En ajattele ikäviä, älä sinäkään." (Risto Rasa: Metsän seinä on vain vihreä ovi)
Jäisitkö kotiin myös yh:na? Mä kuitenkin ajattelen, että rahaa tarvitaan elämiseen ja haluaisin jättää talon lapselle perintönä.Miettisin, että mikä mulle on tärkeintä. Haluanko saattaa asioita päätöksiin. Jatkaisinko töissä, opiskelisinko loppuun.
Itse jäisin kotia, olisin mahdollisimman paljon ystävien, perheen ja sukulaisten kanssa. Näyttäsin lapsille juuret.
Matkustelisimme ja tarkistaisin testamentin
En ole sinkku, joten sitä en osaisi miettiä. Mietin ainoastaan omalle kohdalleJäisitkö kotiin myös yh:na? Mä kuitenkin ajattelen, että rahaa tarvitaan elämiseen ja haluaisin jättää talon lapselle perintönä.
Mulla ei ole asuntolainaa kuin marginaalinen remppalaina. Talo periaatteessa jäisi velattomana pojalle. Elämiseen tarvitaan silti rahaa.En ole sinkku, joten sitä en osaisi miettiä. Mietin ainoastaan omalle kohdalle
Otitko pankista lainan yhteydessä sen kuolemanvaralle turvan? Onko siitä hyötyä lapsillesi?
Yh:na olisi tilanne paljon pahempi.
En oikeastaan osaa edes ajatella tuollaista mahdollisuutta :/
Katto no pidettävä pään päällä, mutta minua repisi myös se, että haluaisin käyttäytyä em tavoin
mietin useemman kerran, että annanko olla tekstin, mikä oli ajatusvirta tuon luettuani..Mulla ei ole asuntolainaa kuin marginaalinen remppalaina. Talo periaatteessa jäisi velattomana pojalle. Elämiseen tarvitaan silti rahaa.
En pahoittanut mieltäni mitenkään. Nimenomaan halusin ja haluaisin lukea miten muut toimisivat. Kiitos viestistäsi.Onneksi pojallesi jää melkein velaton asunto, siinä on turvaa pojallesi tulevaisuudessa. Ja anteeksi, jos pahoitit mielesi.
Onko sinulla turvaverkostoa ympärillä?En pahoittanut mieltäni mitenkään. Nimenomaan halusin ja haluaisin lukea miten muut toimisivat. Kiitos viestistäsi.
:hug:On hyvä tukiverkosto, siitä on iso apu. Pojalla on hyvät ja läheiset välit isäänsä. Pienihän tuo silti vielä on, vasta 5-vuotias.
Ja nyt kun mietin tätä, en osaa edes ajatella, etten olisi näkemässä hänen aikuistumistaan. Haluan olla ja haluan ajatella, että olen.
Mä olen yh, ja varmaan kyllä keskittyisin enemmän lapsien kanssa sen henkisen perinnön tuottamiseen kuin aineelliseen perintöön. Mulla nyt ei tosin ole taloa antaa niille, mutta jotenkin ajattelen, että eivät he ihan osattomiksi jäisi, vaikkei minua olisikaan. Mun pitäisi ainakin tehdä kamalasti töitä ja kitsastella koko heidän lapsuutensa voidakseni jättää heille rahaa perinnöksi saakka, niin että sillä pidemmän aikaa eletään, ja mieluummin suoraan sanoen viettäisin vaan lapsien kanssa aikaa. Etenkin, jos, ja kuten sun tapauksessa ilmeisesti on, lapsen toinen huoltaja on oletettavasti silloin elossa. Mulla ei kyllä näin ole, mutta luottaisin sitten kai siihen, että lapset saavat elantonsa jostain muualta kuin perinnöstä. Näin olisi toki silloinkin, kun ja jos olen elossa kun he tulevat aikuisuuteen, mä tuskin koskaan tulen saamaan niin paljon rahaa, että voisin kokonaan elättää aikuisia lapsiani sekä itseäni.Jäisitkö kotiin myös yh:na? Mä kuitenkin ajattelen, että rahaa tarvitaan elämiseen ja haluaisin jättää talon lapselle perintönä.
Jatkaisin elämääni samalla tavalla kuten tähän saakka. Normaalisti tulevaisuuteen katsoen. Eläisin samalla tavalla, koska emmehän tiedä siltikään tarkkaan elinpäiviämme kukaan meistä.Tuo on pitkä aika, mutta toisaalta et ehtisi vanhentua, jäädä eläkkeelle, nähdä lapsenlapsiasi, mahdollisesti maksaa talovelkaasi jne.
Miten eläisit aikuisuutta/keski-ikäisen elämää eri tavoin, jos tietäisit aikasi olevan rajallinen?
Mä ajattelen samalla tavalla. Elän päivän kerrallaan. Nautin lapsistani, miehestäni ja hengitän syvään. Uskon Jumalaan ja Jeesukseen ja tiedän, että elämäni on Hänen käsissään. Voimia sinulle paljon, toivottavasti saat elää vielä pitkään :hug:En mä muuttaisi mitään. Elän jo nyt niinkuin haluan.