Ketuttaa toi mies niin maan perkuleesti!!

• Viestiketjun aloittaja MUR!
  • Ensimmäinen viesti
MUR!
Nyt ottaa taas aivoon ja ihan "hippusen" vain!! On mennyt niin mitta täyteen ton kanssa..

Annetaanpas muutamia esimerkkejä...

-Kun mies tekee ruokaa, niin hän laittaa uunin päälle tai jotain kattilalla hellalle ja häipyy tietokoneelle. 5min päästä tulee huuto: "viittitkö sekottaa, ettei pala pohjaan" tai "Täs nyt kestää, niin teetkö ruoan loppuun" Ja sillon on tyyliin se helkutin perunavesi siellä kattilassa.
Uunissa, jos tekee, niin ei huomaa/muista, jos en muistuta, et uuni on nyt valmis. Sillonkin taas hihkasee, et jos mä viittisin laittaa.
No, en saatana viitsi! Nytkin on uuni ollut valmiina jo 50min, mutta minähän en prkl sille sano, että uuni on valmis. Kattoo nyt kerrankin, että koska toi äijä muistaa sen helkutin uunin.

Ja turha tulla valittamaan, että mä voisin tehä ruoan. Mä tulen töistä 17 aikoihin ja mies aina 14. Joten ollaan sovittu, että mies tekee ruoan. Tosin koskaan ei se ruoka ole valmiina, vaan joudun syömään ihan jotain muuta. Sitten mies toteaa joskus nukkumaan mennessä, "Ei muuten tullut tehtyä ruokaa tänää". Joo, ei tullu ei.

-Ei koskaan imuroi. Meillä on "jaettu" kotityöt niin, että mies imuroi ja mä teen kaiken muun.
Eli mä tiskaan JOKAPÄIVÄ, peses pyykit 2-3krt/vko, pyyhin pölyt krt/vko, vaihan lakanat krt/kk, siistin yleisesti koko kämppää JOKA PÄIVÄ, siivoan keittiön/vessan JOKAPÄIVÄ. Ja tää herra ei saa edes imuroitua kerran viikossa. Ai, että sapettaa!
Nyt olen kieltäytynyt imuroimasta (taas) ja meillä on ihan helvetin likaista, varsinkin eteisessä, kun kukaan ei ole imuroinut yli kk.

-Yhteistä aikaa ei enää ole, eikä varmaan koskaan tulekaan. Mies haluaa vain olla tietokoneella ja koska asutaan kaksiossa, niin hänen mielestään me ollaan yhdessä, koska ollaan samassa huoneessa. Ei siis tarvi, että tehtäis jotain yhessä.. Kaikkea oon koittanut ehdottaa, muttei kuulemma kiinnosta, kun haluaa mielummin pelata. Eikä uloskaan voi lähteä edes kävelylle, kun aina on joko liian kuuma/kylmä/märkää/pimeetä/liian aikainen/liian myöhä.

-Seksistä en viitsi edes puhua! Sitä kun ei ole, eikä tipu. Vähän kaikkea ja ylikin oon kokeillut ja ollaan tästä puhuttukkin, muttei se kuulemma "niin ihmeellistä ole koskaan ollut kenenkään kanssa" eikä hän "enää ole mikään panokone". Nii, senkin ajan kun voi tietokoneella viettää.

-Ennen mies on ollu tosi järkevä raha-asioissa, mut nyt alko vituttaa sekin asia, kuin raha. Sovittiin, että tästä palkasta ostetaan 2 kirjahyllyä (molemmat laittaa rahaa niihin) että saatais vihdoin noi tavarat muuttolaatikoista johonkin. Sitten tää herra ilmottaa palkkapäivänään, ettei hänellä ole nyt rahaa ostella kirjahyllyjä mun kanssa. Joo, mutta seuraavana päivänä oli kyllä rahaa laittaa 100€ takkiin, 120€ kahteen tietokonepeliin sekä ostaa melkein 200€ uudet kaiuttimet olkkariin. Niin, olihan ne vanhat jo puol vuotta ollut käytössä ja sillon niin mainosti, ettei tarvi koskaan ostaa uusia ennenku menee rikki...

Jokohan sitä tuli avautua näistä isommista asioista. Kohta oikeasti tuntuu, että lähden tästä kävelemään... Oikeastaan tuntunut jo aika pitkään siltä. Blääh..

ps. uuni on ollut nyt tunnin jo valmiina...

MUR!
Jossain asioissa se oli alussa toosi veltto, kun oli tottunut, että äijä tekee.
Mä en suostunu tekee ja oli siinä monen monen palaverin paikka, että mä en ole piika enkä hänen äitinsä.. Hyvin meni se muutama vuos, mut taas on alkanu pehmenee ja juurtumaan tietokoneelle, eikä entiset konstit tunnu enää auttavan. Mikään enää auta.

"Mie vaan"
Potku persiiseen ja äkkiä. Jos ei selkärankaa löydy tuon mössön seasta niin laita ukko vaihtoon. Anna nyt kuitenkin kova kovaa vasten ensin ja katso tapahtuuko jotain.

Joo, kyllä tuo on jo vähän liikaa... Olen itse kova pelaamaan ja niin on mieskin. Ja unohtuu se uuni sinne välillä (aika hyvin nykyään muistetaan laittaa kännykkään ajastin), mutta aika hyvin tuon saa imuroimaan ja muuta pientä tekemään kun vähän potkii. Ja kyllä se kuuntelee ja siihen voi luottaa raha-asioissa jne. Teillä on mennyt vähän liian pitkälle tuo nyt ja heittäisin kyllä jo jotain ultimatumia kehiin.

Entisessä suhteessa jouduin tekemään kaiken ja ukko vielä päälle narisi siitä kaikesta mitä tein. En katsoisi sellaista paskaa enää. Nykyisessä suhteessa vähän pelottaa tuo kouluun meno, että tuleeko kotihommat jaettua kunnolla sitten kun meikäkin on päivät menossa. Mutta eiköhän me saada ne jotenkin sovittua...

MUR!
Olen tehnyt sitäkin, että teen ite kaikki kotityöt yms ite. Eipä reagoi mitenkää. Ei edes huomaa mitenkään. Automaattisesti vain olettaa, että pyykit/kämppä tulee puhtaaks ja ruokaa jääkaappiin.

MUR!
hah! :D Ei muuten riitä, että mä vain lähtisin pariks tunniks johonkin. Kokeilin sitä yks lauantai. Olin koko aamupäivän poissa ja sitten kun tulin takaisin ja ulko-ovi kolahti, niin mies kysyi, et tuliko posti tai meille vieraita, ku ulko-ovi kävi. Ei ollut edes huomannut, että olen poissa! Ja tätä tapahtunut usein, ettei huomaakkaan, että oon pois..

Mitenköhän sitä muka onnistuis ottamaan aikuiselta mieheltä tietokoneen pois? Kysympä vain...
Joo ei oikein mitenkään. Ja jos rupeat sabotoimaan sitä konetta tms. niin sotket itsesikin niihin lapsellisuuksiin. Eipä tuossa oikeasti taida auttaa mikään muu, kuin sanot että et jaksa tuollaista enää katsella, et ole hänen äitinsä tai palvelijansa ja jos ei muutosta tapahdu niin hommaat oman kämpän, jossa ei tarvitse toisen jälkiä siivota.

No joo, on meilläkin välillä tuollaista. Nytkin näpytellään koneita vierekkäin, kuunnellaan radiota ja kommentoidaan sarkastisesti välillä.
On meilläkin tätä. Meidän koneet on nyt vielä sillä lailla aseteltu, että ollaan seläkkäin. Huikataan välillä että "katsos tätä" tai laitetaan linkki skypessä jos ei jaksa päätä kääntää :p. Ap:n tapaus nyt on kuitenkin vähän eri luokkaa. Eihän tuo mies tee mitään, eikä edes huomaa jos ap lähtee pois.

"vieras"
Pää hajoais tollasen kanssa. Siis todella. Miehesi on itsekäs laiskiainen, joka odottaa sinun passaavaan. Saattaa olla myös peliriippuvainen.

Meillä mies sentään yrittää kokata, kun sanon, että olen kyllästynyt aina olemaan se joka kokkaa. Silloin hän (kovien kirousten saattelemana) laittaa ruoan, vaikka kämänen kokki onkin. Mutta tekemällähän sitä oppii. Vaatteet tiputtaa siihen mihin sattuu riisuutumaan (yleensä olkkarin lattia) ja jättää siihen. Mutta toisaalta välillä suuttuu itse sotkuisuuteensa ja ottaa imurin käteen. :D

Yhteistyössä