Laittakaahan kuvia kodeistanne!

• Viestiketjun aloittaja "lehmus"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kivoja koteja. Kaikista huokuu kodikkuus.
En minä voi laittaa kuvia kun on niin persoonallinen tää meidän koti, että kaikki tutut (jos täällä on) tunnistaisi heti. Kiva kyllä olisi saada kommenttia. Nih.

Se vaan aina pistää silmään et suomessa rakennetaan tosi pieniä makkareita, aina vaan. Uuusissakin taloissa on hirveästi neliöitä mutta huoneet on pikkuruisia koppeja. Suunnittelijoilla ei oikein ole homma hanskassa.

"höh"
Pitäis viitsiä ladata kameran patterit..
Kuvia voisin kyllä laittaa kun ollaan keväällä tähän muutettu ja ideat ja ehdotukset olis tooooosi tervetulleita!!
Kaikki kun on pahasti kesken :/

Kiitti :).

Purkkikokoelmaani kuuluu ihan vaikka mitä - hyvin sekalainen kokoelma. pari ikivanhaa kahvipurkkia, sitten noita Vuokon klassikkoraidallisia, uudempaa Marimekkoa ja Muumeja... ja lisää tulee :D.
Oi löysin purkkikamun :D Mä keräilen nimittäin myös :) enimmäkseen Pauligin purkkeja, niitä en käytä. Muita sit käytän :) :) Kivaa! Minkälaisia nuo ikivanhat kahvipurkit on?

Oi löysin purkkikamun :D Mä keräilen nimittäin myös :) enimmäkseen Pauligin purkkeja, niitä en käytä. Muita sit käytän :) :) Kivaa! Minkälaisia nuo ikivanhat kahvipurkit on?
Jee! Purkkikamu :).

Mä voin joskus kuvata ne vanhat kahvipurkit, mutta nyt en pääse hakemaan niitä tuolta kaapin päältä, kun en pääse jalkani takia (akillesjänne osittain poikki, odotan leikkaukseen pääsyä) kiipeämään talousjakkaralle ja poika ei yllä sinne saakka :(

• Tykkää
Reactions: Minskii
Jee! Purkkikamu :).

Mä voin joskus kuvata ne vanhat kahvipurkit, mutta nyt en pääse hakemaan niitä tuolta kaapin päältä, kun en pääse jalkani takia (akillesjänne osittain poikki, odotan leikkaukseen pääsyä) kiipeämään talousjakkaralle ja poika ei yllä sinne saakka :(
Olis kivaa nähdä mitä muita sulla on, laita mulle yv:tä jos laittelet joskus tänne kuvia. Siis jos käy niin etten satu huomaamaan :) :D Mulla on sama Muumipurkki ainakin, mitä tuosta kuvasta koitin katsoa. :wave:

Mummeliisan koti on kyllä niin ihana :p
Ja monia muitakin ihania tässä(kin) ketjussa, Turkilmaksella on kaunista ja jotenkin niin rauhallisen näköistä ja Riepulla kivat taulut.
Tuokin missä oli pinkit tuolit keittiössä on hieno :D

"vieras"
Saanko Mummeliisa kysyä, että osallistuvatko teillä lapset kodinhoitoon siinä mielessä, että osaavat kerätä omat sotkunsa pois ja laittavat muutenkin tavarat paikalleen vai onnistutko pitämään tuollaista järjestystä ilman muiden apua? Entäs mies? :D Tosi harkittua ja siistiä sisustusta kauneuden ohella.

[QUOTE="vieras";24288204]Saanko Mummeliisa kysyä, että osallistuvatko teillä lapset kodinhoitoon siinä mielessä, että osaavat kerätä omat sotkunsa pois ja laittavat muutenkin tavarat paikalleen vai onnistutko pitämään tuollaista järjestystä ilman muiden apua? Entäs mies? :D Tosi harkittua ja siistiä sisustusta kauneuden ohella.[/QUOTE]

Vaikka asia ei minulle kuulu ja menee ihan OT, niin itse oletan jokaisen täyspäisen vanhemman kodissa olevan niin, että lapset osallistuvat kotitöihin. Ja siivoavat omat jälkensä.

[QUOTE="vieras";24288204]Saanko Mummeliisa kysyä, että osallistuvatko teillä lapset kodinhoitoon siinä mielessä, että osaavat kerätä omat sotkunsa pois ja laittavat muutenkin tavarat paikalleen vai onnistutko pitämään tuollaista järjestystä ilman muiden apua? Entäs mies? :D Tosi harkittua ja siistiä sisustusta kauneuden ohella.[/QUOTE]

No jaa.

Mitenköhän tuohon vastaisi, jotta olisi totuudellinen eikä silti ketään loukkaisi? ;)

Sanotaanko, jotta minusta on vanhemmiten tullut niin laiska, että usein sorrun hoitamaan homman yksin sen sijaan, että jaksaisin kasvattaa apulaisia.
Ennen, noiden nyt jo aikuistuneiden lasten ollessa pieniä, olen tarmokkaampi ja jaksoin vaatia enemmän.

Tämä nykyinen ei toki ole mikään ihanneratkaisu ja ennen kuin nuo nuorimmat ( nyt 4 ja 5 v) kasvavat isommiksi pitää minunkin ryhdistäytyä ja alkaa vaatia enemmän.

Tänään tekivät ison urakan kun lajittelivat pihalelut eli suuren saaviin jossa säilytämme verantadulpoja oli pikkuhiljaa kesän mittaan kertynyt kaikkea muutakin; hiekkislelut menivät hiekkalaatikolle, sisälelut paikoilleen, rantalelut kassiin odottamaan rantareissuja jne. Varmaan likemmäs kaksi tuntia meni neljältä pieneltä ihmiseltä (kaksi lapsenlapsista myös paikalla) tuohon urakkaan ja jälki oli moitteetonta.
Eli osaavat hekin - kun tahtovat.

Miehen kotitöihin osallistumista rajoittaa paha pölyallergiansa. Leluja toki voi noukkia hänkin, mutta muuten pikkuhiljaa vuosien varrella olemme löytäneet meillä parhaiten toimivan mallin:
Hän hoitaa pitkälti esim. lasten ja nuorten kuskaukset, muskarit, kerhot, futistreenit yms. pyykinpesukoneen ja kuivauskoneen täytön, pihatöitä jne.

Minä puolestani imuroin päivittäin, luutuan, tomutan, petaan, vaihdan petivaatteet, petaan, silitän pyykit ja mielelläni järjestän ja "hapuilen esteettistä mielihyvää arjessa"...

Teinineiti 14 v osallistuu toki, mutta on siinä elämänvaiheessa, että omia menoja ja harrastuksia on koulun ohella paljon. Kesän mittaan hänellä on ollut myös paljon matkoja yms.
Moiset rajoittavat.

Teiniherra 17 v osallistuu myös, mutta usein siten että mielummin remppaa ja maalaa kuin varsinaisesti siivoaa.

Adoptiotäti siivoaa useimmiten keittiön päivällisen jälkeen ja se isompi nautinto kuin moni ehkä aavistaakaan:
Minulle jää aikaa seurustella meilläsyöneiden kanssa, jutella, auttaa läksyissä tai vain lorvia vatsa täynnä.
:)

Ruoanlaittoon osallistuvat kaikki.

Yhteistyössä