Ihan v*tun kiva!! miehen veli lupasi korjata meidän auton ja nyt onkin ottamassa rahaa siitä eikä meillä ole varaa!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kaikista ärsyttävimpiä ovat ihmiset jotka pitävät itsestään selvänä että toiset haluavat tehdä töitä myös vapaa-ajalla, maksutta toki kun on kyse kaverista tai sukulaisesta. Ilman muuta kampaaja haluaa vääntää permanentteja iltaisin koska joku tuttu haluaa säästää eikä mene liikkeeseen työajalla. Tai kokki ja leipuri vääntää joka viikonloppu jollekin juhlatarjoiluja, autonasentaja korjata autoja, lääkäri vähän vikaista ja kirjoittaa reseptejä .....

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
"jep"
[QUOTE="a p";24278608]joo etukäteen oletin että ei ole tuollainen ahne p*askapää ja sitten kun oli sanonut maksamisesta niin sanoin miehelle että jos hakee vaikka 12 packin olutta niin saa riittää mutta 70 euroa!! ja pakko kai tuo on maksaa ettei välit mene..[/QUOTE]

Oletpa inhottava tyyppi. Jaiks.

"a p"
[QUOTE="mä";24278604]70 euroa kytkinremontista on aivan naurettavan vähän. Tervemenoa viemään korjaamolle ja katsotaan sitten paljonko maksaa.

Lisäksi, onko tuo 70 pelkkä työ vai työ osineen? Jos sisältyy, niin miehen veli käytännössä maksaa teille korjaamisesta.[/QUOTE]

ihan kuule pelkät työt.

Lipton^
Kytkimen korjaus ei ihan helppo ole ja aika vitt*mainen operaatio.
Meijän piireissä kavereita/sukulaisia autetaan, maksua ei oteta, mutta toivotaan myös, että jos me tarvitaan pientä apua, nin saamme sitä. Talkootyötä..
Mutta en pistäisi pahaksi, jos maksua pyydettäisiin. Nykyaikana on raja ja aika kortilla

• Tykkää
Reactions: rops ja misStar
vieras5
niin, olis ollu hyvä sopia etukäteen hinta kerran noin tiukilla rahat. Joka tapauksessa saitte halvemmalla. Kun kerran veli kyseessä, niin voi varmaan neuvotella vielä hinnasta ja maksuaikataulusta.

vieras5
[QUOTE="vieras";24278557]Että loisimaan isovanhemmille.. Eikö teillä ole tapana osallistua ruoka ym. kuluihin vierailun aikana?

Nyt ymmärrän miksi 70€ korjauksesta nostaa noinkin ison haloon.. Ilmeisesti kaikki pitää saada ilmaiseksi.[/QUOTE]

Älä viitsi, jotkut isovanhemmat haluaa kustantaa lasten perheen ruoan, kuten meillä. Ollaan kyllä tarjouduttu maksamaankin mutta ei kelpaa.

[QUOTE="a p";24278608]joo etukäteen oletin että ei ole tuollainen ahne p*askapää ja sitten kun oli sanonut maksamisesta niin sanoin miehelle että jos hakee vaikka 12 packin olutta niin saa riittää mutta 70 euroa!! ja pakko kai tuo on maksaa ettei välit mene..[/QUOTE]

VOi helvetti sentään... Ahne paskapää? Ei oo kyllä sun kitsaudella mitään rajaa.
Vie jatkossa autosi korjaamolle ja maksa sinne koko hinta. Ei se, että mies on sun miehesi veli, oikeuta sua vaatimaan palveluksia ilmaiseksi. Kytkinremppa ei ihan hetkessä hoidu kuitenkaan. Osaavalle tekijälle kannattaa maksaa´. Tai voittehan opetella itse tekemään remonttinne niin ei tarvii valittaa maksamisesta ja sen jälkeen voittekin mennä ilmaiseksi kuluttamaan iltojanne toisten autojen korjaamisen parissa.

"näin meillä"
[QUOTE="jep";24278599]Miten joku voi olla niin pösilö, että olettaa saavansa tuollaisen ilmaiseksi?[/QUOTE]

No jaa, meidän perhepiirissä annetaan puolin ja toisin apua ilmaiseksi, sekä miehen että mun puolelta. Kukin auttaa tarvittaessa toisia siten kuin osaa, joku korjaa autoja, joku auttaa tietokoneongelmissa, talkoilla tehdään toisillemme rakennustöitä jne jne. - rahaa ei liiku ja aina saadaan ja annetaan apua.

Sinä se tässä olet ahne paskapää, jos oletat, että toinen uhraa vapaa-aikaansa ilman korvausta teidän hyväksenne. AINA on tapana tarjota korvausta tehdystä työstä. Tekijä sitten päättää, ottaako palkkion vastaan vai tekeekö talkoilla.

^vierailija^
[QUOTE="mä";24278604]70 euroa kytkinremontista on aivan naurettavan vähän. Tervemenoa viemään korjaamolle ja katsotaan sitten paljonko maksaa.

Lisäksi, onko tuo 70 pelkkä työ vai työ osineen? Jos sisältyy, niin miehen veli käytännössä maksaa teille korjaamisesta.[/QUOTE]

Juu, laitoin tuon suolaisen hinnan, koska jos ap luuli pääsevänsä 0€:lla ja joutuukin maksamaan 70€, niin onhan se persaukiselle aika suolainen hinta. En tod tiedä kauanko kytkinremppa kestää (jos 2h, niin 35€/h, jos koko päivän niin tuntihinta ihan naurettavan pieni)

Itse maksan tutulle miehelle pari hunttia kun putsailee auton ruosteesta ja katsastuskuntoon. Toki varmasti tekisi sen ilmaseksikin, mutta ei kyllä ois pokkaa olla maksamatta jollekkin jos se hyvää hyvyyttään suostuu tekemään minulle töitä murto-osalla siitä mitä maksais korjaamolla.

Keittiönoita
[QUOTE="a p";24278532]ei tarvita reissussa rahaa koska mennään isovanhemmille mutta tarvittiin bensarahat.

oli puhetta että maksaa jotain mutta ei tajuttu että noin paljon ottaa! hinta-arvio oli 180 euroa korjaamolla niin aika paljon ottaa kun suoraan omaan pussiin saa kaikki![/QUOTE]
Kysykää, voitteko maksaa kahdessa erässä eli puolet nyt ja puolet ensi kuussa.

"Eee"

Jos miehesi veli on susta ahne paskapää, kun ei suostu tekemään teille koko illan kestävää likaista työtä ilmaiseksi, niin kerrohan, minkälaisia töitä olet itse/miehesi on käynyt tekemässä sen miehen veljen luona viimeaikoina? Kauanko meni aikaa ja mitä tuli valmiiksi? Sen jälkeen on helpompi arvioida, onko se todellakin ahne paskapää.

"juu"
voi jeesus
miulla mies putkiasentaja ja veljensä uusi lämmitys järjestelmän pyys miehen tekemään sen. Mieheni ei todellakaan tee työtä ilmaiseksi koska hänen oma aika menee tähän hommaan. Miks kaikki pitäs olla ilmasta oli sitte veli sisko tai sen veli :( helkatti että narisette pienistä asioista

mä kysyn aina hintaa jos joku tuttu korjaa meidän autoa. Isälle ostelen sit työkaluja kun sillä on oma autotalli ja tarttee joskus vähä uusia sen satavuotta vanhoja työkaluja. Viimeks ostin sille 70e pulttipyssyn ikinä en oleta et joku korjaa ilmaseks. Siinä vaiheessa jos sanoo et ei ota mitää ja pyytääki sit rahaa niin olisin vähä 0.0 mut ei siin auta ku maksaa. Halvemmaks toi 70e tulee teille ku korjaamolla.

No meil ei lähettäs minnekkää reissuun jos rahaa olis ainoastaa 70e

"jep"
[QUOTE="näin meillä";24278644]No jaa, meidän perhepiirissä annetaan puolin ja toisin apua ilmaiseksi, sekä miehen että mun puolelta. Kukin auttaa tarvittaessa toisia siten kuin osaa, joku korjaa autoja, joku auttaa tietokoneongelmissa, talkoilla tehdään toisillemme rakennustöitä jne jne. - rahaa ei liiku ja aina saadaan ja annetaan apua.[/QUOTE]

Niin tehdään meilläkin, mutta en silti oleta saavani mitään ilmaiseksi. Saati hauku ahneeksi paskapääksi jos korvausta pyytää. Se on hienoa jos apu toimii puolin ja toisin mutta jos ei niin sitten ei. Ei voi olettaa saavansa kaiken ilmaiseksi.

Keittiönoita
[QUOTE="näin meillä";24278644]No jaa, meidän perhepiirissä annetaan puolin ja toisin apua ilmaiseksi, sekä miehen että mun puolelta. Kukin auttaa tarvittaessa toisia siten kuin osaa, joku korjaa autoja, joku auttaa tietokoneongelmissa, talkoilla tehdään toisillemme rakennustöitä jne jne. - rahaa ei liiku ja aina saadaan ja annetaan apua.[/QUOTE]
Niin meilläkin, mutta toimii vain perhepiirissä. Kavereidenkin kanssa joskus koitettiin samaa, mutta se auttaminen tuppasi olemaan melko yksipuolista.

"a p"
[QUOTE="vieras";24278557]Että loisimaan isovanhemmille.. Eikö teillä ole tapana osallistua ruoka ym. kuluihin vierailun aikana?

Nyt ymmärrän miksi 70€ korjauksesta nostaa noinkin ison haloon.. Ilmeisesti kaikki pitää saada ilmaiseksi.[/QUOTE]

Viedään kahvia, leipää jne mennessämme.ois aika epäkohteliasta vääntää omia ruokia kun anoppi tekee kumminkin lämpimän ruoan meillekin. ja meillä syövät tietenkin samalla tavalla kun kylässä käyvät...

vieras5
[QUOTE="mä";24278660]Siinä on hieman eroa, tarjoutuuko maksamaan (vaikkei raha kelpaisikaan) vai olettaako automaattisesti saavansa ilmaiseksi.[/QUOTE]

On mutta ei ap kertonut onko tarjoutunut maksamaan, viekö kuitenkin jotain evästä matkassa. Sinä oletat, että ei. Kannattaako olettaa ja haukkua, ennenkuin tietää edes tapauksesta tarpeeksi.

Mua ei nypi tässä mikään muu kuin se oletus että PITÄISI tehdä ilmatteeksi, kun ihan sukua ollaan ja kaikkea.. : /

Joo kyllä meilläkin talkoillaan ja harvoin raha vaihtaa omistajaa, tosin välillä sitäkin tapahtuu ja mä mielelläni maksan siitä avusta mitä saan.

Ei ole olemassa sellaista kuin ilmainen lounas.

[QUOTE="a p";24278712]me ei tarvita rahaa anopilla ja viimenen päivä tulee rahaa, mutta tiukilla ollaan silti.ja eipä ole mun mies auttanut silleen koska ei ole duunari niin paha auttaa![/QUOTE]

no pystytkö sopimaan et maksat sille sen 70e viimenen pvä? tai sit sanoit et olitte ostaneet osan osista luotolla.. voitko ottaa ne bensat sit sinne luotolle kans et pääsette matkaan?

Yhteistyössä