½ vuotta on suunniteltu risteilyä ja nyt lapsenvahdeiksi lupautuneet vanhempani peruivatkin sanansa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vrs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on 4 lasta, joista vanhin pian 18 vuotta. Ikinä ei olla tarvittu lapsenvahtia, vaan ihan ollaan itse lapsemme hoidettu ja heidät otettu reissuille mukaan. Sukulaisia tai sellasia ystäviä jotka hoitais meidän lapsia, ei ole.

[QUOTE="vvieras";24278224]No tuo on kyllä jo ihmeellistä :o minä olen aina luullut, että ystäviä ja sukulaisia voi auttaa ihan ilmaiseksi. Pitäisiköhän minun nyt tehdä hinnasto, tunti lapsen kanssa kustantaa 8 euroa, jos joku sukulainen tulee kahville, niin se maksaa 5 euroa, jos autan pensasaidan leikkaamisessa on se 15 euroa tunnilta, jos joku tulee meille saunomaan, niin se maksaa kympin, jos otan kyytiini niin vähintään bussilipun hinnan kustantaa... minustahan tulee RIKAS![/QUOTE]

Kerro ihmeessä mikä tässä on ihmeellistä! En TIETENKÄÄN ota rahaa jostain kyyditsemistä, lasten vahtimisesta jne mutta KAHDEKSI VUOROKAUDEKSI en ottaisi muiden lapsia hoitoon ainakaan ilmaiseksi. En todellakaan hoidata myöskään omia lapsia ilmaiseksi tuollaisia aikoja muilla. Mutta mitäpä muuta voikaan palstalaisilta olettaa. Minä sanon etten ottaisi _2 vuorokaudeksi_ niin toinen tulee paasaamaan kuinka pitäisi tehdä tuntitaksat :D:D:D

[QUOTE="a p";24278220]Kun todellisuudessa ei olisi varaa siihen reissuunkaan, mutta pakko olisi jotain tälle parisuhteenraadolle tehdä. Lasten kanssa on ihan turha mennä, koska ideana ei ollut se matka, vaan se, että ollaan ilman lapsia.[/QUOTE]

Jos se risteily on nyt jokatapauksessa pois kuvioista niin olisiko mahdollista miettiä miehen kanssa jotain muuta kuviota parisuhteen hoitoon? Vähän pienimuotoisempaa johon ei uppoa paljoa rahaa, jotain jota voisi tehdä yhdessä lasten kanssa. Ehdotan myös että kannattaa välttää tuollaista "viimeinen oljenkorsi" -ajattelutapaa. Aina on vaihtoehtoja.

[QUOTE="muumimamma";24278254]Meillä on 4 lasta, joista vanhin pian 18 vuotta. Ikinä ei olla tarvittu lapsenvahtia, vaan ihan ollaan itse lapsemme hoidettu ja heidät otettu reissuille mukaan. Sukulaisia tai sellasia ystäviä jotka hoitais meidän lapsia, ei ole.[/QUOTE]

Ole hyvä! Saat päivän "paras äiti" sädekehän *ojentaa*

Se on vissiin ihan luonnollista haluta olla välillä ilman lapsia...

[QUOTE="vieras";24278245]Mikä tässä sitten on ongelma? Kun isovanhemmat ei ota viikonlopuksi (2 vrk) ILMAISEKSI hoitoon että te pääsisitte risteilylle. Ihan noin vinkkinä semmonen että jos parisuhde on riekaleina niin yksi risteily ei sitä miksikään muuta ja toisekseen säästäkää jos jotain haluatte. Ja kyllä, pienistäkin tuloista pystyy säästämään. Jääkää kotiin kahdestaan ja maksakaa risteilyyn + oheiskrääsään menevä raha palkkana kummeille tai mummeille? Arvaus, ei kelpaa tämäkään kun pitää saada risteily ja ilmainen hoitaja.[/QUOTE]

Kyllä siinä kuule yksi risteily voi muuttaa paljonkin, irtiotto niistä samoista maisemista ja kuvioista. Kokemusta on. Ei se minun vanhemmillani ole siitä rahasta kiinni, se ei muuta MITÄÄN. Ei, vaikka maksaisi miljoonan. Meidän tuloilla ei säästetä, siinä ja siinä pärjätä muutenkaan. Ja kun muita hoitajia EI OLE.

No jo on nihilistiä porukkaa....en kuuna päivänä ottaisi rahaa kummilapsen (tai muunkaan) parin päivän hoidosta. Sen sijaan odottaisin, että mekin saisimme apua joskus.
Itse olemme antaneet kyllä "määrärahaa" mukaan jos on tiedetty, että ohjelmassa on huvipuisto tms. missä kuluu rahaa enemmän, kun on hoidossa ollut.

Mikä tässä on nihilistiä? Omatkin lapset pieniä joten en tosiaankaan jaksaisi tähän vielä muiden lapsia vuorokausiksi. Eri asia lyhyemmät hoitoajat, niihin suostun tietenkin. Ja nämä lyhyet hoitoajat toimii molemmin puolin ja näistä on sovittu lapsellisten ystävien kanssa ettei pidempiä aikoja tässä vaiheessa oteta eikä pyydetäkään.

[QUOTE="muumimamma";24278254]Meillä on 4 lasta, joista vanhin pian 18 vuotta. Ikinä ei olla tarvittu lapsenvahtia, vaan ihan ollaan itse lapsemme hoidettu ja heidät otettu reissuille mukaan. Sukulaisia tai sellasia ystäviä jotka hoitais meidän lapsia, ei ole.[/QUOTE]

Minusta tuo kuulostaa tosi ikävältä. Minä nautin nimittäin siitä, että saan olla miehen kanssa ihan kahden.

Mutta aika sompailut olet kyllä vetänyt, jos et 18 vuoden aikana ole IKINÄ lapsenvahtia tarvinnut. Minä tarvitsin lapsenvahtia viimeksi, kun kävin hammaslääkärissä. Myöskään esimerkiksi gynekologille tai työhaastatteluun en ole ottanut lapsia mukaan. Miten sinä olet hoitanut vastaavat tapahtumat ilman lapsenvahtia?

• Tykkää
Reactions: pampula-
[QUOTE="vieras";24278261]Kerro ihmeessä mikä tässä on ihmeellistä! En TIETENKÄÄN ota rahaa jostain kyyditsemistä, lasten vahtimisesta jne mutta KAHDEKSI VUOROKAUDEKSI en ottaisi muiden lapsia hoitoon ainakaan ilmaiseksi. En todellakaan hoidata myöskään omia lapsia ilmaiseksi tuollaisia aikoja muilla. Mutta mitäpä muuta voikaan palstalaisilta olettaa. Minä sanon etten ottaisi _2 vuorokaudeksi_ niin toinen tulee paasaamaan kuinka pitäisi tehdä tuntitaksat :D:D:D[/QUOTE]

No mitä sulle (rahan ahneelle p*skalle ) sitten pitäisi maksaa, jotta ottaisit lapset 2 vrk:si hoitoon?

[QUOTE="provo";24278209]Tän on pakko olla PROVO.
Tai sitten apeen muksut on oikeasti kokoajan isovanhemmilla ILMAISEKSI hoidossa ja nyt kun heillä olisi matka suunnitelmia päätti isovanhemmat vähän näpäyttää :D
Ei ne muksutkaan ole kuin hetken piniä joten ottakaa nekin mukaan matkalle.
Ja jos ongelmia on niin miten meinasit että 2päivän laivalla ryyppääminen ja rellestäminen muuttaa teidän suhdettanne.[/QUOTE]

Se että SINÄ ryyppäät ja rällästät joka ikinen kerta kun astut laivaan, ei tarkoita sitä että kaikki muutkin tekisi niin. ;)
Mä ymmärrän hyvin tän tarpeen... siis olla pois niistä kotiympyröistä.
Meillä onneks on läheisiä ihmisiä jotka tarvittaessa ottaa mein tytöt hoitoon.

Miksi pitäisi omalle sukulaiselleen/kaverilleen maksaa jotta tämä hoitaisi lapsia?
Nykyään ollaan niin s*tanan ahneita, että kaikesta pitäisi päästä hyötymään. Mihin on kadonnut sukulaisten/tuttavien auttaminen?

Noh, minut tuntevat kuvailisivat kaikkea muuta kuin ahneeksi mutta toki palsta tietää paremmin ;) MIKSI minun pitäisi ottaa muiden lapset moniksi päiviksi hoidettaviksi kun ollaan ystävien kanssa sovittu että kaikkien jaksamisen kannalta otetaan vain lyhyiksi ajoiksi ja silloin tietenkin ilmaiseksi?

Maksatte päiväksi lastenhoitajan ja menette johonkin muuhun paikkaan hoitamaan parisuhdetta/ viettämään yhteistä aikaa. Eli se raha meneekin siihen lastenhoitajan palkkaan eikä risteilyyn.
Käytte vaikka piknikillä. Kävelemässä jossakin kivassa paikassa ym. Olette vaan yhdessä.

[QUOTE="vieras";24278261]Kerro ihmeessä mikä tässä on ihmeellistä! En TIETENKÄÄN ota rahaa jostain kyyditsemistä, lasten vahtimisesta jne mutta KAHDEKSI VUOROKAUDEKSI en ottaisi muiden lapsia hoitoon ainakaan ilmaiseksi. En todellakaan hoidata myöskään omia lapsia ilmaiseksi tuollaisia aikoja muilla. Mutta mitäpä muuta voikaan palstalaisilta olettaa. Minä sanon etten ottaisi _2 vuorokaudeksi_ niin toinen tulee paasaamaan kuinka pitäisi tehdä tuntitaksat :D:D:D[/QUOTE]

Ai. Minulla on ollut itseäni huomattavasti nuorempi serkku joskus 3 päivää kylässä. Ja kummilapsi useamman kerran sen pari päivää. Minusta se on ollut vain kivaa. Ehkä olen outo? Meillä on kyllä suvussa ollut tapana, että yökyläillään ahkerasti, jopa aikuiset.

[QUOTE="a p";24278270]Kyllä siinä kuule yksi risteily voi muuttaa paljonkin, irtiotto niistä samoista maisemista ja kuvioista. Kokemusta on. Ei se minun vanhemmillani ole siitä rahasta kiinni, se ei muuta MITÄÄN. Ei, vaikka maksaisi miljoonan. Meidän tuloilla ei säästetä, siinä ja siinä pärjätä muutenkaan. Ja kun muita hoitajia EI OLE.[/QUOTE]

Joko säästätte ( onnistuu pienilläkin tuloilla, suurin osa ei vaan halua tai osaa) jäätte kotiin ja maksatte hoitajan tai sitten ette mene minnekään ja jatkat vikinää. Vaikka kuinka olisi mummi, kummi tai mikä vaan niin heillä EI ole velvollisuutta hoitaa lapsianne ja vieläpä ilmaiseksi.

Se että SINÄ ryyppäät ja rällästät joka ikinen kerta kun astut laivaan, ei tarkoita sitä että kaikki muutkin tekisi niin. ;)
Mä ymmärrän hyvin tän tarpeen... siis olla pois niistä kotiympyröistä.
Meillä onneks on läheisiä ihmisiä jotka tarvittaessa ottaa mein tytöt hoitoon.

Kuule sen verran paljon sattuneesta syystä tuolla laivalla olleena voin sanoa että ne vanhemmat kenellä ei lapsia niin kyllä se lasi nenän edestä löytyy ja se mitä siihen tilataan ei ole edes aamustakaan sitä vettä tai mehua ;)
Ja on siellä näitä perheitäkin jotka juo molemmat sitä juomaa. Kyllä nuo laivalomat on aika tasan sitä juomapuolen lomia mutta ajattele sinä sitten mitä ajattelet, ihmisistä tulee hulluja kun on verovapaat hinnat.

[QUOTE="vieras";24278283]Noh, minut tuntevat kuvailisivat kaikkea muuta kuin ahneeksi mutta toki palsta tietää paremmin ;) MIKSI minun pitäisi ottaa muiden lapset moniksi päiviksi hoidettaviksi kun ollaan ystävien kanssa sovittu että kaikkien jaksamisen kannalta otetaan vain lyhyiksi ajoiksi ja silloin tietenkin ilmaiseksi?[/QUOTE]

Mä puhun yleisellä tasolla hoitamisesta, sä vänkäät siitä että kun teillä ja teidän tutuilla on pieniä lapsia. Se on vissiin eriasia kuin isovanhemmat, joilla tod.näk ei ole enää pieniä lapsia tai kummi, jolla on ehkä sama tilanne kuin isovanhemmilla.

Miksi isovanhemille tai kummille pitäisi maksaa siitä että nämä hoitavat lapsen/lapsia yhden vkl:n?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24278184:
Sitten säästätte hetken lisää ja menette lasten kanssa.

Ellei tosiaan ketään muuta ole. Entä lasten kummit? KAi niillä sellaiset on? Ei yhdenyhtä muuta sukulaista kuin nuo vanhempasi?

En kuittaile, kyselen vaan, koska vaikuttaa todella uskomattomalta ettei ketään muuta ole olemassakaan, joka lapsianne hoitaisi pienen matkan ajan. JOKO sinun tai miehesi suvun puolelta. Tai ystävistä.

Minun puolella: Vanhemmat ja 1 veli. Veljeni on yksineläjä, lapseton invaliidi. Alkoholisti.

Miehen puolella: Äiti, joka ei kahden kanssa jaksa. 1. Veli jolla monta pientä itsellä, 2. veli jolla ei mitään käsitystä tai kiinnostusta lapsista ja vielä sisko, joka niin nuori, että bailaa vaan.

Lastemme kummit: Molemmilla yksi mieheni veljistä + yksi minun kaveri. Nuo kaverini ovat lapsillemme semi-vieraita ja asuvat ja opiskelevat toisella puolella Suomea.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24278291:
Toisaalta se, että lapsille ei ole tuttua hoitajaa, ei muutu muuksi sillä että siitä maksaisi.............
Raha ei siis muuta tilannetta yhtään suotuisammaksi.

Onpa hölmö vastaus. Tietenkin muuttaa. Me olimme aiemmin juurikin ap:n kaltaisia vikisijöitä. Sitten tutustuimme muutamaan lastentarhaopettajaopiskelijaan, lapset totuttautui pikku hiljaa hoitoon ja heistä saimme vakihoitajat lapsillemme. Ja juuri rahan takia tämä onnistui. Ongelmahan tässä on se että nykyajan ihmiset ovat niin itsekkäitä että ilmaista hoitoa pitäisi saada tai muuten on isovanhemmat perseestä.

• Tykkää
Reactions: Iltaäree
[QUOTE="vvieras";24278294]Ai. Minulla on ollut itseäni huomattavasti nuorempi serkku joskus 3 päivää kylässä. Ja kummilapsi useamman kerran sen pari päivää. Minusta se on ollut vain kivaa. Ehkä olen outo? Meillä on kyllä suvussa ollut tapana, että yökyläillään ahkerasti, jopa aikuiset.[/QUOTE]

Miksi olisit outo? Se on outoa että minut on leimattu nihilistiksi, rahan ahneeksi paskaksi ja mitähän muuta vielä olikaan kun en halua ottaa viikonlopuksi muiden lapsia hoitoon. Ihan oman jaksamisen takia.

[QUOTE="vieras";24278323]Onpa hölmö vastaus. Tietenkin muuttaa. Me olimme aiemmin juurikin ap:n kaltaisia vikisijöitä. Sitten tutustuimme muutamaan lastentarhaopettajaopiskelijaan, lapset totuttautui pikku hiljaa hoitoon ja heistä saimme vakihoitajat lapsillemme. Ja juuri rahan takia tämä onnistui. Ongelmahan tässä on se että nykyajan ihmiset ovat niin itsekkäitä että ilmaista hoitoa pitäisi saada tai muuten on isovanhemmat perseestä.[/QUOTE]

Niin tarkoitin sitä, että yhtäkkiä. Tottakai lapset tottuvat kun totutetaan, mutta että yks kaks kerrasta raha ei siihen vaikuta että 'huonosta' hoitopaikasta tulee hyvä.

Toki aloittajan kannattaa etsiä tämmöinen, vaikka esimerkkisi kaltainen, vakihoitaja, ihan vastaisuuden varalle.

[QUOTE="provo";24278209]Tän on pakko olla PROVO.
Tai sitten apeen muksut on oikeasti kokoajan isovanhemmilla ILMAISEKSI hoidossa ja nyt kun heillä olisi matka suunnitelmia päätti isovanhemmat vähän näpäyttää :D
Ei ne muksutkaan ole kuin hetken piniä joten ottakaa nekin mukaan matkalle.
Ja jos ongelmia on niin miten meinasit että 2päivän laivalla ryyppääminen ja rellestäminen muuttaa teidän suhdettanne.[/QUOTE]

Kumpikaan meistä ei ryyppää eikä rellestä. Nuorempi on ollut tasan 2 kertaa vanhemmillani yötä, vanhempi vähän enemmän. Tiedän lasten olevan vain hetken pieniä, siksi olemmekin persaukisia, kun haluamme hoitaa nuo pienet kotona.

Mä puhun yleisellä tasolla hoitamisesta, sä vänkäät siitä että kun teillä ja teidän tutuilla on pieniä lapsia. Se on vissiin eriasia kuin isovanhemmat, joilla tod.näk ei ole enää pieniä lapsia tai kummi, jolla on ehkä sama tilanne kuin isovanhemmilla.

Miksi isovanhemille tai kummille pitäisi maksaa siitä että nämä hoitavat lapsen/lapsia yhden vkl:n?

Sinä haukut minua rahanahneeksi paskaksi ja sitten sanotte että puhut yleisellä tasolla? Sulla on aika paljon tuossa ulosannissa parannettavaa. Siksi että ei ( ainakaan meille) mummit ja kummit ole mitään lastenhoitoautomaatteja. En voisi kuvitellakaan että työssäkäyvät mummit ja ukit ottaisivat lapsenlapsensa viikonlopuksi joka on pitkä aika hoitoon kun lapset ovat pieniä joten rahaa vastaan voisi tämä onnistua ja siksi maksaisin. En muutenkaan pidä ihmisten hyväksikäytöstä.

Kaikki 2 päivän hoidosta taivastelijat, tekisittekö te niille kavereille sitten niin, että ensin lupaisitte ottaa kahdeksi vuorokaudeksi ja sitten jonkun ajan päästä peruisitte, "kun ei oikein jouda ja lomakin alkaa loppua"?

Taas tämä meni tähän jankutukseen, että ei ole pakko hoitaa ja kuinka hirveää kun joku olettaa että sukulainen saattaisi ilmaiseksi pitää lapsia luonaan joskus. Joo, ihan hirveetä. Että mummot ja papat, jotka itse tarjoutuvat hoitamaan peruvatkin niitä ja ap:ta harmittaa. Noh, mitäs teki lapsia kun kerran on tuollaiset isovanhemmat, olisihan se pitänyt tietää etukäteen.

Yhteistyössä