Te, joiden lapset ovat aina muualla kyläilemässä toisten perheiden riesana, eikö hävetä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhuh

Vieras
Tällä pihalla niitä perheitä, joiden lapset ovat joka ikinen päivä kylässä muiden kotona, syövät siellä ja reissaavat perheiden mukana joka paikkaan. Koskaan näiden lasten vanhemmat ei ota heille ketään kylään erilaisten tekosyiden varjolla. Eräskin yksinhuoltajaäiti tekee pitkää päivä ja sinne menevtä leikkimän kotiäitien lapset kun äiti tulee kotiin. Kehtaavatkin. Eikö vanhemmat enää vahdi yhtään lapsiaan. Kyseinen äiti niin kiltti ettei kehtaa sanoa kuinka väsynyt on jatkuvaan lapsilaumaan. Nämä kakarat sitten syövät ja sotkevat muiden kotona ja äitinsä makaavat kotona.Onneksi itse uskalsin sanoa että meille ei tulla, koska asioiden täytyy tapahtua vastavuoroisesti, ei niin että meillä luuhataan päivtä ja syödään kaapit tyhjiksi ja muiden luokse ei pääse koskaan.

Miks pitäis hävettää? Onpan pois jaloista pyörimästä muiden riesana. Ja jo oot niin tomppeli, että katselet minunkin riiviötäni niin sehän on sun ongelmas.

Edellinen vastaaja tyypillinen persereikä, joka ajattelee vain itseään ja kamalia äpäröitään. Onneksi sinunlaisesi jäävät yleensä yhteiskunnan hylkiöiksi.

Aina voi sanoa, että tänään ei saa tulla. Ja menkää kotiin syömään, talo tarjoaa vain vettä. ;)

Meille lasten kaverit ovat melkein aina tervetulleita kyläilemään. Jos meno äityy liian raisuksi niin ohjaan ulos riehumaan. Välillä täällä onkin paljon lapsia ja meno kuin..... noh, riehakasta. Välillä rauhallisempaa touhua tietenkin. Välillä taas näyttävät viihtyvän pääasiassa tuolla naapurissa.

• Tykkää
Reactions: Data
Ei hävetä...mulla on niin kivat lapset että kavereiden vanhemmat soittaa ja kysyy saisiko XXX tulla heidän kanssaan rannalle, tai huvipuistoon, tai kotieläinpihalle, yms :saint:

Ja lapsillani on niin kivoja kavereita, että mä soitan ja kysyn pääsisivätkö he meille yökylään, kanssamme puistoon, eväsretkelle, tms.

Säälittävyydet aukaiskoon suunsa. Jos ei halua toisten lapsia kotiinsa leikkimään ja syömään, niin sanoo ettei sovi. Niin mäkin tänään sanoin, kun tänään en nyt vaan jaksa katsella tai kuunnella muita lapsia kuin omiani. Jos ei saa suutaan avattua niin turha valittaa että "mutku mä en haluaisi"...aikuiset ihmiset!

Aina voi sanoa, että tänään ei saa tulla. Ja menkää kotiin syömään, talo tarjoaa vain vettä. ;)

Meille lasten kaverit ovat melkein aina tervetulleita kyläilemään. Jos meno äityy liian raisuksi niin ohjaan ulos riehumaan. Välillä täällä onkin paljon lapsia ja meno kuin..... noh, riehakasta. Välillä rauhallisempaa touhua tietenkin. Välillä taas näyttävät viihtyvän pääasiassa tuolla naapurissa.

Tarjoiletko aikuis vieraillekin vain vettä?

Joskus :)

Mutta kuten kirjoitin niin meille lasten kaverit ovat melkein aina tervetulleita ja selvyydeksi vielä kirjoitan tähän, että itse teen kesäisin ruokaa lähinnä pataljoonalle, koska kolmen lapsen kaverit käyvät täällä sýömässä. Pannaria saa laittaa aina kaksi pellillistä, leipää menee paketti kerralla jne... Lisäksi toimin ilmaisena taksina ja olen suosittu leffakaveri. Tyttären ystävät jopa ehdottelevat, että tulisko sun äiti meidän mukaan :D

Joskus :)

Mutta kuten kirjoitin niin meille lasten kaverit ovat melkein aina tervetulleita ja selvyydeksi vielä kirjoitan tähän, että itse teen kesäisin ruokaa lähinnä pataljoonalle, koska kolmen lapsen kaverit käyvät täällä sýömässä. Pannaria saa laittaa aina kaksi pellillistä, leipää menee paketti kerralla jne... Lisäksi toimin ilmaisena taksina ja olen suosittu leffakaveri. Tyttären ystävät jopa ehdottelevat, että tulisko sun äiti meidän mukaan :D
Nostaisin hattua jos mulla sellainen olisi. Siinä on äiti isolla Äällä.

Mä tarjoan jos ne on kylässä joka päivä monta tuntia ;) Jos lähtee lasten kanssa avoimen jääkaapin linjalle, on se lopumaton suo. Jokainen tekee kuten tykkää. Meillä jaellaan joskus jätskiä tms, muttei missään tapauksessa joka päivä. Lämpimän ruuan jokainen syö kotonaan elleivät ole yökylässä tms.

Lapset viihtyvät kodeissa, joissa on mukavinta olla. Näin se vaan menee.

[QUOTE="aapee";24258412]Edellinen vastaaja tyypillinen persereikä, joka ajattelee vain itseään ja kamalia äpäröitään. Onneksi sinunlaisesi jäävät yleensä yhteiskunnan hylkiöiksi.[/QUOTE]

Sinä sen sijaan olet mallikansalainen, joka kutsuu lasta äpäräksi.

[QUOTE="aapee";24258412]Edellinen vastaaja tyypillinen persereikä, joka ajattelee vain itseään ja kamalia äpäröitään. Onneksi sinunlaisesi jäävät yleensä yhteiskunnan hylkiöiksi.[/QUOTE]
Toivo, ettet koskaan joudu kirurgin veitsen alle. Toivo vielä enemmän, ettei se kirurgi ole minä.

Kyllä se on mun mielestä sen kodin vastuulla mihin lapset menevät, sanoa että saako heille tulla vai ei. Jos ei osaa sanoa ei, niin silloin se on ihan oma ongelma.

Mutta ei viitsisi lapsilta kavereitakaan kieltää. Kun muutimme tähän kotiimme, pistimme rajat sisällä oloon (kesä) , kasvimaalta syömiseen (joka päivä mansikat meni naapurin muksujen suihin) jne. Ei ole paria lasta sen jälkeen näkynyt, kun isäntä joutui vielä karjaisemaan että älkää syökö niitä kaikkia mansikoita! Eivät nämä lapset, eivätkä vanhempansa, edes tervehdi pihatiellä.

Sen jälkeenkin yritetty ohjata lapsia olemaan olematta röyhkeitä, mutta kurjaa se on että komentaminen kostautuu omille lapsille niin että kohta ei seuraa olekaan.

Pitääkö kaikenlaista röyhkeyttä vain sietää? Minusta ei löydy sellaista superäitiä joka leipoo kaksi pellillistä pannukakkua naapurinkin lapsille. Ruokaa joutuu muutenkin kuljettaa peräkontin täydeltä kaupasta kun on 7 omaa suuta ruokittavana.

[QUOTE="vieras";24258723]Mutta ei viitsisi lapsilta kavereitakaan kieltää. Kun muutimme tähän kotiimme, pistimme rajat sisällä oloon (kesä) , kasvimaalta syömiseen (joka päivä mansikat meni naapurin muksujen suihin) jne. Ei ole paria lasta sen jälkeen näkynyt, kun isäntä joutui vielä karjaisemaan että älkää syökö niitä kaikkia mansikoita! Eivät nämä lapset, eivätkä vanhempansa, edes tervehdi pihatiellä.

Sen jälkeenkin yritetty ohjata lapsia olemaan olematta röyhkeitä, mutta kurjaa se on että komentaminen kostautuu omille lapsille niin että kohta ei seuraa olekaan.

Pitääkö kaikenlaista röyhkeyttä vain sietää? Minusta ei löydy sellaista superäitiä joka leipoo kaksi pellillistä pannukakkua naapurinkin lapsille. Ruokaa joutuu muutenkin kuljettaa peräkontin täydeltä kaupasta kun on 7 omaa suuta ruokittavana.[/QUOTE]

Ei tietenkään tarvi sietää mitä tahansa! Myös vieraille lapsille saa ja pitääkin asettaa rajat, siihen mitä teillä saa tehdä ja mitä ei ja jos ei kelpaa niin saa olla tulematta kylään.
Mä teen niin että jos nyt ei jaksa muiden lapsia niin laitan omat niiden kanssa pihalle tai sanon suoraan että tännään ei käy, meillä on muuta. Tulkaa huomenna uudestaan.

[QUOTE="vieras";24258723]Mutta ei viitsisi lapsilta kavereitakaan kieltää. Kun muutimme tähän kotiimme, pistimme rajat sisällä oloon (kesä) , kasvimaalta syömiseen (joka päivä mansikat meni naapurin muksujen suihin) jne. Ei ole paria lasta sen jälkeen näkynyt, kun isäntä joutui vielä karjaisemaan että älkää syökö niitä kaikkia mansikoita! Eivät nämä lapset, eivätkä vanhempansa, edes tervehdi pihatiellä.

Pitääkö kaikenlaista röyhkeyttä vain sietää? Minusta ei löydy sellaista superäitiä joka leipoo kaksi pellillistä pannukakkua naapurinkin lapsille. Ruokaa joutuu muutenkin kuljettaa peräkontin täydeltä kaupasta kun on 7 omaa suuta ruokittavana.[/QUOTE]

Mietin vain, että onkohan noi lasten kaverit edes sellaisia oikeita kavereita? Vai pelästyivätkö vain tiukkaa kieltoa kasvimaalta omapäiseen syömiseen..? Mun lasten kaverit jotka toivotan avosylin kotiini tervetulleiksi ovat oikeasti mukavia muksuja. Tyttären pari kaveria voisin vaikka ottaa tänne asumaan :D
Epäkohteliaat ja röyhkeät vieraat (ikään katsomatta) eivät ole yhtä tervetulleita. Ja rajat ja säännöt on tässäkin talossa. Ja niitä pitää noudattaa. Oli oleskelu sitten asumista tai on vain kyläilemistä.

no kyllä pitäis sen verran löytyä rohkeutta että sanoo jos ei halua naapurin muksuja kotiinsa. meidän taloyhtiössä on tapana että kysytään vanhemmilta saako tulla ja jos sanoo että ei niin silloin lapset ei tuu sisään vaan leikkivät pihalla. jos se yh ei uskalla sanoa lapsille että teiän tarvii nyt lähteä niin oma on mokansa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia ja Data
[QUOTE="heh";24258895]Anatolia;luuletko tosiaan että sinun lapsesi ovat jotenkin suosittuja?No yleinen mielipide taitaa olla toinen. T: eräs[/QUOTE]
Täällä toinen 'eräs', joka jostain syystä ajattelee ihan samoin. :whistle:

[QUOTE="heh";24258895]Anatolia;luuletko tosiaan että sinun lapsesi ovat jotenkin suosittuja?No yleinen mielipide taitaa olla toinen. T: eräs[/QUOTE]

Yleinen mielipide... :D

Paljon noilla on kavereita, kaverit soittelee ja hakevat ulos, kavereiden vanhemmat kutsuvat kylään ja reissuille mukaan, tulee synttärikutsuja tasaiseen tahtiin, yms. Eli kai nuo ihan pidettyä seuraa ovat.

Ja samaan tapaan meillä käy heidän kavereitaan, mä otan heidän ystäviään mukaan jos mennään jonnekin, jne. Ihan normaalia sosiaalista toimintaa ainakin mun mittapuussa.

Luulee se, pitää niitä jotenkin erittäin hurmaavina ja viehättävinä, on toisten yläpuolella