Miten poistatte karvat reisistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karva-apina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karva-apina

Vieras
Mulla on siis todella voimakas karvoitus, erityisesti reisissä. Kävin gynellä tarkastuksessa ja sanoin näistä karvoista, hän sanoi mulle ensin, että monet luulevat, että heillä on epänormaalia karvoitusta, mutta näin ei ole. Sitten kun näki mun reiteni sanoi, että ei todella ole normaalia ja hirsutismilta näyttää. Verikokeissa hormoniarvot ei kuitenkaan ollu tarpeeksi korkeat. Kuvaillakseni tätä ällötystä, mun reidet siis näyttää siltä ,että häpykarvoitus alkais melkein tuolta polvista. Erityisesti sisäreidet on sellasta pitkää, tummaa ja pakusa karvaa täynnä.

Sheivaamalla saa pois ihan ok, mutta kasvaa jo vuorokaudessa sellaiseksi, että tuntuu. ja muutenkin ne paksuimmat karvat näkyy silti ihon alta. Lisäksi paksuimpien karvojen kohdalle tulee punaista näppyä, vaikka käytän paljon vaahtoa. Sellaista suihkussa käytettävää veet-voidetta oon käyttäny, mutta siinä samoin jää näkyviin sitä karvaa vähän vaikka sitä ainetta menee koko purkki kerralla. tulee kalliiksi kun se käsittely pitäs tehdä usein.

Epilointi sattuu aivan kamalasti ja se ja muut karvat juurineen vetävät menetelmät aiheuttaa punaisia näppyjä, tulehduksia ja sisäänpäin kasvaneita karvoja, vaikka kuorin ihoa.

Mä haaveilen lääkärin tekemästä laserkäsittelystä, mutta siihen menis rahaa useampi tonni, eikä sellasta rahaa mulla nyt ole. Tosin oon miettiny, että jos en ostaisi noita veet-juttuja sun muuta, kulkisin pari vuotta pitkissä housuissa enkä kävisi uimassa, niin ehkä saisin säästettyä ne rahat.

Onko vielä jotain, mitä voisin kokeilla?

Jaaha. Ei taida olla palstalla paikalla kun niitä hentokarvaisia, jotka poistavat karvansa vain sääristä ja kainaloista... Mutta yritänpä nostaa kuitenkin.

Mulla ei kyllä reisissä eikä varmaan muutenkaan mitenkään epänormaalisti karvoja ole, mutta niiltä normialueiltakin karvanpoisto on mulle samanlainen ongelma. Enpä ole keksinyt vielä ratkaisua. Laserkäsittelystä olin haaveillut, mutta sitten kuulin, että sekään ei pidä karvoja pois kuin luokkaa vuoden. :O Kainalot on suht pieni ongelma, niitä voi ajella päivittäin, jos tarvii, ilman iho-ongelmia. Muualta taas ei tod. voi. Joku ehdotti vasta, että kyse olisi siitä, että iho ei ole tottunut, mutta en mä ole ainakaan vielä näin kesällä viitsinyt alkaa ihoani siedättämään.

Ai koko purkki veetiä reisikarvojen poistoon? Porvoosta päivää taas.

No kyllä siinä yhellä purkillisella otan sääristä samalla, eli ehkä pelkkiin reisiin riittää kahdeksi kerraksi jos nyt pelkistä reisistä puhutaan. Mutta ihan tosi, pihinä oon yrittäny käyttää vähemmän ja lopputulos on se, että ei lähde. Ehkä voisin liittyä friikkisirkukseen ja esitellä näitä mun karvoja pientä maksua vastaan. Saisin ehkä ne lasethoitorahat nopeammin kerättyä.

Minulla ei ole reisissä noin paljoa, mutta todella vahva karvankasvu ja voin kuvitella tilanteesi.
Minulla on vanhemmiten muodostunut myös reisiin karvaa, joten pelkään juuri tuota tilannetta.
Ja , siis nivusissa, ja alapäässä, olen kokenut veetin juuri ainoaksi toimivaksi.
Höylällä sänki kasvaa tosiaan seuraavana aamuna jo, ja vahvojen karvojen takia piikkisänkenä.
Veet vähän pehmentää.
Mutta kysäises saisitko Kelalta korvausta tuohon karvanpoistoon?

Käytkö sä paljon uimassa tai jumpassa pelkässä jumppapuvussa? Jos et niin antaisin karvojen olla. Ymmärsin tosta, että säärissä sulla ei ole ongelmaa, miten sieltä poistat karvat?

Mulla on päinvastoin. Säärissä tumma ja pitkä karva. Itse sheivaan sääret lähinnä polveen asti. Näppyjä tulee, vaikka miten yrittäisi käyttää vaahtoa tai ajaa varovasti. En ole keksinyt hyvää vaihtoehtoa. Epilaattorilla tulee vielä pahemman näköisesksi. Jollain veetillä lähtee vain hennoimmat. Ehkä vahaus kosmetologilla? Mutta sekin hintaan nähden olisi kallis, kun karvojen kasvuvauhti on nopea.
Eikö gyne ehdottanut sulle mitään hoitomuotoa, lääkettä tai jotain?

Sokerointia en ole kokeillutkaan, ehkä jotenkin ajattelen, että noihin kosmetologijuttuihin saa uppoamaan rahaa ihan tolkuttomasti ja aina ne karvat vaan kasvaa takasin. Ehkäpä käyn testaamassa sitä ihan kosmetologilla, kun en ehkä itse osaa. Vai onko se vaikeeta?

Mä söin vuoden e-pillereitä noitten karvojen takia, mutta en kyllä huomannu mitään vaikutusta... Jätin pillerit pois, kun ne ei oikeen lapsenteon kanssa passaa yksiin. Pakko sanoa, että mua yököttää nää karvat niin, että vaikuttaa kyllä seksielämään. Toivottavasti mun tytöt ei peri tätä multa. Mä oon nyt alle kolmikymppisenä karvasempi kun mun viiskymppinen äiti. Miltähän mä näytän sitten viiskymppisenä? Varmaan on parta ja kaikki.

Ja näin kesällä kyllä mä haluaisin uida, ja talvella käydä uimahallissa. Ja vaikka kukaan muu kun oma mies ja lapsi ei näkiskään mua karvoineni, ne haittaa mua. Lapsikin tuossa saunassa leikki eilen, että "mää nypin pinseteillä karvoja tän mahasta". Joo-o. Niinpä se lapsi on tainnu mun nähdä tekevän. Hirsutismiin siis viitaisi sekin, että saan nyppiä niitä karvoja navan ja nännien ympäriltä.

Mä oon ymmärtäny, että se kela-korvaus on tosi pieni ja siihenkin pitäis olla se hirsutismidiagnoosi, mitä mä en siis saanu. Kai mun olis vedottava siihen itseinhoon, mitä nää karvat mussa aiheuttaa. Tosin se omavastuu on kai tonneja siltikin, mitä niistä lasereista pitäis maksaa.

En poista mitenkään. Ne muutamat huomaamattomat karvat saavat olla oloissaan.

Mitenkä mä arvasin, että tänne tulee ihmisiä kertomaan, kuinka heillä ei ole tällaista ongelmaa lainkaan. No kuten totesin, ihan on lääkärin suusta tullut kommentti, ettei mun karvaisuus mahdu siihen normaaliin. Onnea sinulle, ettei sun tarvitse häpeillä itseäsi ja nähdä aivan tolkuttomasti vaivaa tämän asian takia. Voi helvetti kun oon kateellinen.

Mitenkä mä arvasin, että tänne tulee ihmisiä kertomaan, kuinka heillä ei ole tällaista ongelmaa lainkaan. No kuten totesin, ihan on lääkärin suusta tullut kommentti, ettei mun karvaisuus mahdu siihen normaaliin. Onnea sinulle, ettei sun tarvitse häpeillä itseäsi ja nähdä aivan tolkuttomasti vaivaa tämän asian takia. Voi helvetti kun oon kateellinen.

Älä mtn.. varmasti tuo karvahommeli ottaa raskaasti, mutta hei.. Täällä on yks ns. kateellinen sulle! Ite mieluummin ajelisin tai kulkisin kunnon karvoilla ylpeenä...... kuin ilman. Kyllä se vaan kiiltävän kaljun kans elo on pahempi. ;) Eipä yhtää noloo mennä esim. uimaan.
Ottasin sun karvat heti, jos vaihtaa vois. :)

[QUOTE="vieras";24258405]Tää on aika julma tää aikakausi. Joskus maailman aikaan olisit ollut muodikas.[/QUOTE]

Kiitti! Mä oon aikaani jäljessä ihan selvästi. :D

Mutta vakavasti ottaen, en oo ikinä pitäny itteäni kovinkaan turhamaisena, mutta tää on mulle jotenkin tosi iso asia. Talvisin se ei niin pajon haittaa, mutta kesällä uimarannalla se taas iskee tajuntaan, että aika harvalla on yhtä rumat jalat karvojen takia kun mulla.

Älä mtn.. varmasti tuo karvahommeli ottaa raskaasti, mutta hei.. Täällä on yks ns. kateellinen sulle! Ite mieluummin ajelisin tai kulkisin kunnon karvoilla ylpeenä...... kuin ilman. Kyllä se vaan kiiltävän kaljun kans elo on pahempi. ;) Eipä yhtää noloo mennä esim. uimaan.
Ottasin sun karvat heti, jos vaihtaa vois. :)

Tiiätkö, mä oon monesti miettiny, että voisin melkein olla kalju, kulmakarvaton ja silmäripsitön jos pääsisin samalla eroon kaikista ylimääräsistä karvoista. Ja tämä vaikka mulla onkin ihan paksu kivanvärinen tukka. No vaikea sanoa, jos saisin elää vaikka kuukauden sillain, että vaihtaisinko takasin tähän. Niin kai se on, että oli ite millainen hyvänsä, aina joku muu tila olis parempi vaihtoehto...

Mulla kans tosi paha ongelma karvojen kanssa. Inhoan niitä! On vahattava viikset ja parta, ajeltava ja epiloitava sääret ja resiä ajelen, kun epilointi sattuu niin paljon, myös mahasta ajeltava ja satunnaisia rintakarvoja nypittävä. Kuten myös kulmat nyppimätä melkein yhdistyy hiusrajaan. Olen myös haaveillut kosmetologilla vahauksessa käynnistä, mut on vaan niin tyyristä, kun vähintään pitäis sit se 2krt/kk käyä... Kyllä se on persiestä olla karvanen nainen. :(

Normaalia kovempaa karvan kasvua tääläki... Ei mitään älyttömän pahaa onneksi. Reisistä lähtee höylällä tai ladyshaverilla ihan kohtalaiseksi, eikä tarvi joka päivä ajella kuten sääristä johon tulee päivässä sänki.
Ei oo kivaa olla karvanen...Hoikkana en ollu kyllä näin karvanen, joten painolla on jotain tämän asian kans tekemistä. Häiritsee hormonitoimintaa kai.

Googlailin taas aihetta liiallinen karvankasvu ja löysin tämän vanhan ketjuni. Yhä vaan karvat ahdistavat. Puoli vuotta kävin kosmetologilla kolmen viikon välein sokeroinnissa. Eka jonka pakeilla kävin, ähräsi kolmatta tuntia mun jalkojeni parissa. Joutui perumaan jonkun menonsakin, kun "tää olikin vähän työläämpi asiakas". Joojoo, olin varoittanut olevani karvainen.

Toisessa paikassa meno oli nopeampaa, mutta yhtään ainutta kertaa ei kaikki karvat ollu lähteny. Paha mieli tulee maksaa lähemmäs satanen per kerta tuollaisesta.

Nyt olenkin kulkenut karvoineni kaikkineni. Hävettää vietävästi. Uimahallissakin olen käynyt, melkein juoksin sinne veteen, ettei kukaan näkisi. Jumpassa käydessä koitan vaihtaa vaatteet pikavauhtia. Siltikin teinitytöt ehtii keskenään nauraa ja yökkäillä. En anna miehen koskea, eikä sejsi houkuta ollenkaan tällaisena.

Tuntuu typerältä, että tällainen typerä asia kun ihokarvat vaikuttaa näin paljon...

Tässä juuri mietin, kehtaanko varata lääkäriaikaa tällaisen takia. Tuntuisi typerältä näin aikuisena naisena mennä itkemään lääkärin vastaanotolle. Toisaalta tämä asia on vaivannut teini-iästä saakka. Aika monta kertaa olen jättänyt menemättä uimarannalle tai uimahallille, koska en ole kehdannut. Tai aika monta kesää olen kulkenut pitkissä housuissa säällä kuin säällä... :(

Hei nyt hommaat ne rahat laserointiin jostain! Mä oon käynyt ja oon tosi tyytyväinen! Mulla on laseroitu lääkärissä sääret, reidet, bikininraja ja käsivarret. Ai niin, ja huulia ja leukaa. Se vaikuttaa eri kehon osiin erilailla. Sääriin oon tosi tosi tosi tyytyväinen ja reisiin ja käsivarsiin. Kasvoihin ei toiminut niin hyvin, mutta kasvoissa karvat olivatkin liian vaaleita.

Kaikkialle kyllä kasvaa edelleen karvaa, mutta hitaasti ja hennompaa. Suurin osa on kyllä hävinnyt kokonaan. Mulla käsitellyt alueet oli suuria ja piti käsitellä useita kertoja, joten rahaa meni Ä L Y T T Ö M Ä S T I, mutta onneksi mulla silloisessa elämäntilanteessa oli 'millä mällätä'. Mutta vaikka nyt jälkikäteenkin ajattelen, kuinka paljon tuolla summalla olisi lyhentänyt asuntolainaa, niin silti olen tosi tyytyväinen, että 'hassasin' rahat tuhon.

Laserointi hoitajalla on halvempi kuin lääkärillä kelakorvauksen jälkeen. Minä kävin epilaserissa, kasvot, laaja bikiniraja ja reidet, kerralla 500e ja käsittelyjä oli 5-6. Kasvoihin ei toiminut ja neulaepilaatio työn alla nyt sitten. Laserointi sattui aivan niin helvetisti, mutta kyllä se sitten oikeasti tehoaakin ja on vaivan arvoista.

Sokerointi itse on toiseksi paras menetelmä tuon jälkeen.

Yhteistyössä