Miten poistatte karvat reisistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karva-apina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Et ole turhamainen, et valita pienestä, et todellakaan, jos jotenkin pystyt taloudellisesti järjestää sen laaseroinnin ja siitä olis apua niin tee se!

Mun mielestä tollainen julkinen kärsimys että toiset ihmiset hihittelee ja itse häpee itseään on ihan kohtuuton vaatimus itseltään, jos sille jotenkin voi tehdä jotain. Maksakoon mitä maksaa, jos vaan pystyt niin mene :)

Mä kävin kans Epilaserissa ja aina hoitajalla, jos oli mahdollista. Mulla taas ei sattunut mitenkään erityisesti, aivan kuin kumirenksulla olisi räpsäissyt ihoon. Tosin lääkärikin totesi minulle, että minulla on korkea kipukynnys. No huulissa kyllä sattui niin, että piti säpsähtää aina iskun tullessa.

Hei ”karva-apina” ja muut,

Vaikka tämä on vanha keskustelu, kirjoitan, jos joku sattuisi tätä vielä joskus lukemaan.

Minulla on samanlainen tilanne kuin sinulla. Tummaa ja pitkää karvaa kasvaa säärissä, reisissä, takapuolessa, käsivarsissa, vatsassa sekä hieman myös rinnoissa ja selässä. Lisäksi kasvoissani on pitkähköä, mutta onneksi ainakin toistaiseksi hyvin hentoa ja vaaleaa karvaa. Lääkärissä olen käynyt eikä verikokeissa sen paremmin kuin muissakaan tutkimuksissa löytynyt mitään elimellistä syytä tälle asialle.

Diane Nova-merkkiset e-pillerit ovat vähentäneet huomattavasti vatsan ja rinnan alueen karvoitustani, mutta muut alueet rehottavat entiseen malliin. Söin jossain vaiheessa myös erästä toista, Spironolactone-nimistä lääkettä, mutta lopetin sen, koska siitä ei ollut apua ainakaan syömälläni pienellä annostuksella, eikä lääkäri suositellut annoksen nostamista. Joillekin siitä kuitenkin lääkärini mukaan on ollut hyötyä ja edullistakin ko. valmiste oli, joten kokeilemisesta tuskin on mitään haittaa. ? Tiedän haluavani jossain vaiheessa lapsia ja jo nyt pelottaa tuleva karvaisuuteni, kun koittaa aika jättää e-pillerit pois.

Välillä lohduttaudun muun muassa sillä, ettei tämä ole hengenvaarallinen tila, sekä sillä, että karvaisuus ei ole ainoa saati tärkein minua määrittävä asia. Siltikään en aina voi olla masentumatta ja ajattelematta, kuinka paljon ja monella tavalla helpompaa ja vaivattomampaa elämä olisi ilman tätä vaivaa. Pahimpina hetkinä olen harkinnut itsemurhaa.

Toivotan kaikille muille karvaisille paljon voimia!

Ongelmana sisäreisikarvat täällä,pitkiä vaaleita ja tummia. Pinseteillä nyppiminen vie aikaa,mutta en kehtaa mennä niitä julkisesti poistattamaan. Joskus sveivaan. On meitä muitakin naisia,kuin viestin aloittajs joiden ongelmana on ihokarvat.

Kohtalotovereita on, täällä yksi. Olen kokeillut kaikki konstit erilaisista epilaatioista (laserepilaatio, IPL-hoito, vanhan ajan sähköepilaatio 90-luvulta kosmetologilla, postimyyntivehje kotiin - monia käyntikertoja, kalliita ja kipua tuottaneitakin hoitoja, mutta yhtä tyhjän kanssa eli hyöty nolla myös hoitojen antajien mukaan) erilaisiin vahoihin (ammattilaisella ja itse kuumavahalla) ja veeteihin. Olen sheivannut parhailla terillä, nyppinyt, syönyt lääkärin määräyksestä 15 vuotta Dianea ja Niane Novaa, jne. Mikään ei auta. Sheivaan yhä ehtiessäni, mutta olen alkanut hyväksyä kroppani tällaisena kuin se on. En ehdi käyttää vakkaista elämääni karvanpoistoon. Mustaa, paksua karvaa riittää (reidet, vatsa, rinta, leuka), ehtymätön luonnonvara...

Jo lapsena jo olin poikkeuksellisen karvainen, joten Lastenlinnassa tutkittiin vuosikaudet. Mitään vikaa ei löytynyt. Traumat kyllä jäi, kun tunsin nahoissani, että vikaa on ja vieläpä kiusallisella tavalla. Mutta enää en jaksa hävetä siinä mittakaavassa asiaa, joka ei ole minun vikaani. Ei tämä karvaisuus miehiä miellytä, mutta omaa miestäni ei onneksi haittaakaan, jos vähän sheivailen.

Ennen tätä en ollut ikinä edes kuullutkaan reisissä kasvavista ihokarvoista?!
Mulla ei ole edes huomaamattomiakaan, reidet on luonnostaan sileät kuin vauvan peppu. Vähät säärikarvatkin ovat todella ohuet ja vaaleat ja nekin loppuvat n. säären puoliväliin.
Voi voi! Kylläpä on ärsyttävää että täällä kehuskeletvtuollaisella kommenteilla naisten keskuudessa jotka kärsivät näistä karvoista!

Nooh kun olin srilankoissa. Niin siellä oli puusta tehty tökötti. Sitä siis laitettiin karvojen päälle ja sit 5 min odottelun jälkeen pyyhkäisi paperilla ni karvat lähti. Siis suostuin siihen kokeeseen ja siihennkohtaan ei enään karva kasvanut kahteen kuukauteen. Pitäisi käydä siellä hakemassa pulloi ni ei tarvis jatkuvasti ajella partaa

Yhteistyössä