Maaliskuun muruset 2012

sunni
Tuli tänään se vauvakirja postissa. Hieno on :)
huh kun alkoi saunan päälle ramasemaan. Jospa sohvailemaan sitten.

Mulla on nyt raskausaikana tullut intohimo pirkan Mustis-jäätelöpuikkoon. Ennen en voinut sietää salmiakkijäätelöä. Kaikkee sitä..

Sit tekis ihan hulluna mieli kaiken laisia smoothieita, mut ei oo teharii. Pitäs varmaan hankkia sellanen.
 
jendde`: monesko päivä sun peipi synty? Ootko siinä mein facebook ryhmässä? Sielä on vissiin 5 "aktiivista" nyt paksuna.. :)

Sati ja turvottaja, : onnea ultrakuulumisista!

Onko täällä ketään tampereen seudulta joka ois käyny tuossa varhaisraskauden ultrassa? Missä kävit ja paljon makso? Mä kävin esikoisen kanssa ava-klinikalla ja oli sillon halvin paikka, nyt ei mitään hajua.

Mulle vois päivittää iäks 26 ja toinen lapsi ois nyt tulossa.

kaamee väsy päällä, ois mun vuki nukuttaa esikoinen ja varmasti nukahan ennen sitä.. :D
 
Katseltiin taas noita rattaita ja kyllä vaan Easywalker duot menee kärkeen, vaikka eivät olekaan kapeat. Mietittiin tossa, että eniten niitä tarvitaan juuri ulkoillessa ja silloin kun meillä on koira mukana (isovanhemmilla, mökillä) ei tarvita tuplavaunuja. No joo, jos mä nyt rauhotun vaunukuumeeni keskellä ja odotan sitä hemmetin ultraa :ashamed: Eihän tässä mikään ole vielä varmaa, että löytyykö pieni ja syke sieltä.

Pelottaa, kun olen antanut itseni intoilla tulevasta vauvasta vaikka mikään ei ole varmaa vielä :(

Matkustamisesta joku oli kysellyt. Ihan hyvin uskaltaa ja voi matkustaa jos vaan vointi sallii. Me ollaan suunniteltu loppusyksylle mahdollisesti ulkomaan reissua. Portugaliin tekisi mieli...

Sipsunen & SV 6+0:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja naiset =)

mulle tuli tänään postissa ultra-ajat =) ihanaa !! np-ultra on jo 22.8 ja viikkoja silloin on kertyny 11+6 .. :) mun äiti tulee tampereelta tänne helsinkiin vahtiin poikaa jotta mieskin pääsee ultraan mukaan :) ja kun sinne kättärille ei tosiaan saa lasta ottaa mukaan,tossa lapussakin luki että " huom.emme ota lapsia tutkimushuoneeseen " :/

mä seurasin kans tota heinäkuun hurmaajat(?) ryhmää,ite en kertaakaan vaan kirjottanu sinne.. :D ja meidän poika synty siis 10.8 :) facebookissa kuulun siinä heinämasut ryhmään muistaakseni :cool:

onnea ultrakuulumisista teille jotka niitä jo saitte ! mie taidan odotella sinne np-ultraan kun en saa aikaseks varata sitä varhaisultraa,ja tää 4 viikkoa menee varmaan nopsaa :)

mullakin poika olo !! niin oli myös esikoisesta,ja poika sieltä syntyikin :heart:

hyvät perjantait kaikille,mie painun syömään pizzaa ja juomaan cokista miehen kainaloon :p

sunniee ja vilperi 7+3
 
Heipä hei!

"Rentouttava" mökkireissu takana. :D Saipahan miehen kanssa viettää laatuaikaa pitkästä aikaan. :heart: Siellä suunniteltiin tulevan kämpän sisustusta ja kaikkia vauva juttuja. Mies sano että hällä pyörii vauva vaan mielessä melkeenpä koko ajan. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tämä meijän suuri unelma toteutuu sitten maaliskuussa. :)

Sain neuvola ajan 5.8. ja 9.8 on sitten lääkärille aika. Onneksi pääsin sille kivalle terkkarille. Se sano että ruukaa ultrata joka neuvolakäynti ja et syksyllä sinne saahaan uus kone. Elikkäs parin viikon päästä katotaan onko tuolla mahassa elämää. Toivottavasti on.. :rolleyes:

Pikkuviikinki :hug:
 
Aikaisemmin muutamat puhuivat valkoisista nahkaisista lastenvaunuista... Jos joku tietää kertoa, että minkä merkkiset ja mistä niitä mahdollisesti löytyy?? Olisin kovin kiinnostunut... Rakastan valkoista nahkaa :D
 
Hei...
Löysin ne lastenvaunut :) Emmaljungan City Cross 21203 White Leatherette.. Aivan ihanat!!! Ja aivan ihanan kalliit :D Mieheni vieressä tuumas vaan, et klumps, ompa hintavat.. Vastasin, et sillepä sama, nuo on saatava! Ja kuulemma saan ne... mutta vielä ei ole niiden aika : /
 
Mut ultras tänään terveydenhoitaja, mutta ei perusneuvolassa vaan keskusäitiysneuvolassa, jossa tehdään vain ultria. Aiemmin sen on tehnyt kätilö tai lääkäri. Neuvolassa neuvolatäti on vain mittaillut vatsan päältä kokoa,sf-mittaa ja kuunnellut sykettä.

Ja ne valkoset nahkaset on ihanat <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sati
susanna85 meijän tyttö synty 4.7.2010. Ainakin täällä 2+:ssan heinäkuun syntyneissä näkyy myös mun nimi siinä listassa :) Ja heinäkuisten ryhmässä olin joskus fb:ssäkin, mutta näköjään en ole enää. Ei tullu kauheesti sinnekään kirjoteltua. Kirjottelin silloin enemmän yhteen pienempään pinoon täällä kun tyttöö odotin.
 
PIKKUVIIKINKI :hug: vääryys.

Nappi päivittelee täältä lomailun keskeltä.. en oo päässy koneelle moneen päivään kun puhelimella ja ei sillä jaksa kirjottaa. Yritin lukea kaikki viestit, mutta nyt en kyllä enää yhtään muista mistä kaikesta on ollu puhetta. Tätä tekstiä tulee täällä NIIN paljon. ootte kyllä ihan superaktiivisia. Toi 2v rasavilli pitää mut niin aktiivisena ja oon illalla niin poikki, etten meinaa jaksaa tulla edes koneelle. Väsymys on siis aivan kamalaa. Välillä kuvottaa mutta vaan välillä. esikoisestahan yrjösin tuolta 3+ viikolta 22 viikolle asti. Laihduinkin siinä ajassa 6kg, kun mikään ei pysyny sisällä.

Lähinnä nyt raskausoireena tosiaan toi lamauttava väsymys ja sit sellanen "itseinho", tunne olevani maailman epäseksikkäin ihminen ja ruma ja lihava ja mitälie.

Mutta siis se tärkein: Tiistaina käytiin varhaisultrassa ja siellä se syke pompotteli. Viikkoja tasan sen verran kun olin laskenutkin eli nyt 7+0 :heart:

Lisää päivittelyitä kuunhan taas kotiudutaan piäkaupunkiseudulle täältä savonmaalta :)

Nappi ja Taimi 7+0
 
Heissuli,

en edes muista, kirjoitinko jo aamulla :D ihan jotenkin hiessä koko päivä :D mutta hyvin meni silti ja viimein kotiuduttiin kuuden tietämillä tänne maalle, jossa siis oikeasti asutaan, ollaan vaan siellä pk-seudulla työn vuoksi toistaiseksi. Olipas ihanaa tulla omaan pihaan ja meninkin ekana kasvihuoneeseen, jossa mua odotteli pari isoa kurkkua ja ihania tomaatteja :p Lapsetkin oli kuumuudesta huolimatta aika iisibiisejä, pikkumies pissasi vain kerran väärään paikkaan, tosin se sattui olemaan vaatekaupan lattia... ja kakkakin tuli kummitätini terassille :D Onneksi oli huumori mukana, ei täs muuten jaksaisi :D

Tuplavaunuista ostin itse aikanaan vain 3kk käytössä olleet Emman twinjoggerit (olikohan tuo se merkki tarkalleen, jotain sinne päin ainakin) eli juoksurattaat. Meni tosin aika pitkä aika, ennenkuin älysin juosta niiden kanssa :D mutta se mitä aloin sanomaan on, että ne ovat ainakin sillain kaposet, että mahtuu kauppojen ovista sisälle ja niihin kuuluu vauvalle se lämpölaukkukin siihen, tietenkin sadesuoja ja hyttyshommeli olivat myös ja niissä on isot renkaat. Miinuksena, että ne on ilmatäytteiset renkaat, että sutii ehkä hangessa välillä ja tyhjenee, kun lämpötilat vaihtuu... Mutta ei siis ole kääntyvää eturengasta. Nämä ovat olleet kätevät niin kaupungilla kuin täällä hankienkin keskellä maalla. Ne oli tosi siistitkin, ostin ne silloin 2,5 vuotta sitten huuto.netistä ja maksoinkin vain 110 euroa. Että jos kierrättäminen kiinnostaa, niin sieltä ainakin löytyy varmasti, kun jaksaa käydä kärkkymässä. Valitettavasti omiani en halua myydä, kun vieläkin nuo siinä välillä istuvat, jos tehdään pitkä lenkki ja Tiuhtikin tarvitsee :D Tosin katselin jo Espoon kierrätyskeskuksestä ihania Emmaljungan vaunuja, niitä hieman vanhempia, joissa on ne isot renkaat. Niillä kyllä hangessa pääsisi myös hyvin :) ja siellä oli sellainen vauvan pärekoppa-sänkykin.. mutta en vielä... olen molemmille alkanut laittamaan juttuja vasta pari viikkoa ennen synnytystä, joten varmaan nytkin vain pesen äitiyspakkauksen vaatteet valmiiksi vain ja laitellaan sitten loput, kun kotiudutaan. Ja ostellaan hommeleita sitä mukaa, kun tuntuu tarvitsevan :D

Sunni tehosekoitin on tarpeen ostaa, sillä on hirmu hyvä tehdä just noi smoothiet ja sithän sitä tarvitsee, kun vauvakin alkaa syömään kiinteitä :) Tässäpä yksi resepti, johon jäät ihan takuuvarmasti koukkuun ;) ja lapset sitten noin parivuotiaina myös ;) 1/2 litraa tuorepuristettua omenamehua, 2 avokadoa ja 2 banaania sekaisin :p Jos haluaa oikein superraikasta, pistää banskut hetkeksi pakkaseen :p

Tässä minä vain jaarittelen kaikenlaista, vaikka tekis mieli valitella ihan urakalla. Mut en nyt viiti, yritän ajatella, että oon vain väsy ja tulee mieleen kaikenlaista. Kyllä se tästä mammat :)

Hyvät yöt, voikaa hyvin :)

Viivi+Tiuhti 7+5
 
sunni
Kuulostaa hyvälle :)
Voiko ton omenamehun korvata jollain muulla kun oon allerginen ompulle?

Kyl mie _jottain_ pystyn tekee nytkin pehmeemmistä aineksista ku mul on toi sauvasekotin,mut täytyy se tehari kyl ostaa ekana kun meen shoppailee seuraavan kerran.


Sain eilen lahjaksi smoothiekirjan josta laitan pari reseptiä tänne,ihan vain siksi kun KUULLOSTAVAT namille :D
Testannut siis en ole :D


1dl maustamatonta jukurttia
1dl vettä
2 dl mustikoita
ja eikun wruuuumm (terveellisen kuulloista ainakin)

tropiikin auringonnousu:
1 kypsä mango
1 kuorittu appelsiini
puolikas granaattiomena

sekoita teharissa kuoritut hedelmät joista siemenet on poistettu
(paitsi granaattiomena)
kuori granaattiomena ja ota 1rkl siemeniä talseen.
kaada granaattiomena sose mango-appelsiinisoseen joukkoon ja ripottele siemenet päälle, ja nauti


banaaniaamiaispirtelö:

2 pehmeää banaania
2dl maustamatonta jukurttia
1,25dl rasvatontamaitoa
0,5 tl vaniljasokeria

teharissa kaikki soosiks ja nauti heti, eli käske mies tekee ja tarjoilee se :p Aamulla. Petiin. Kiitos :p


iltapäiväsmoothie:
3dl maitoa
2rkl jukurttia
1 rkl vaahterasiirappia
puolikas pehmeä banaani
puolikas kuorittu persikka kivi poistettuna, pilkottuna
3 mansikkaa

eikun tehariin ja tarjoile heti.


kuuman päivän virkistys:

vesimeloni kuutioita noin 350 g
jääpaloja
vesimelonin mehua

teharoi melonipalat
lisää lasiin jääkuutiot ja melonin mehu sekä tietenkin melonimuussi :)

ja vielä appelsiinicoctail
kaada korkeaan lasiin tuorepuristettua appelsiinimehua, lasi puoleen väliin

lisää hapollista maustettua vettä sekä luraus rypäletäysmehua sekä jääpaloja


Jooh, sorgen,nyt karkas mopo käsistä :D
Täytyyki lähtee hedelmiä ostaa kaupasta ja kattoo mitä tänään sais aikaseksi tolla sauvasekottimella :)

Kylläpä muuten oli huonosti nukuttu yö :I kehveli.

Muksaa päivää kaikille !!
 
Laretzki
Eilen oli tosi heikko päivä, en jaksanut oikein tehdä yhtään mitään. Toi huimaaminen on aika ikävää, se on meinaa tullut nyt kuvioihin. :/ Eikä edelleenkään tää kämpän 29 astetta ja kosteusprosentti 55 auta oloa yhtään. Hiki pukkaa otsalle ja on sellanen heikko, kipeä olo...

Eikä oikein ruokakaan meinaa mennä alas. Eilen tuli syötyä isommin vasta illalla kun mies päätti että mut on pakko saada hetkeksi ulos ja jotain ruokaa naamaan, niin käytiin sitten mäkkärissä hakeen mulle hamppari ja miehelle ateria.Vähän on tympeetä, kun ei maistu mikään makea eikä maistu mikään suolanenkaan erityisesti kun kaikki maistuu omaan suuhun liian makealta tai liian suolaiselta.

Alan jo toivoa että tulisi enemmän syksy fiilistä, vaikka sitä on jo jossain määrin ainakin omasta mielestäni aistittavissa. Tulisi hieman viileämpää, mutta olisi aurinkoista.

Lare ja Spyro 9+0. Ja miten ihmeessä tää aika menee näin nopeesti? :O
 
Heh, kaverin mies selitti mulle ton viikkojutun niin, että jos kello on 1, niin käydään toista tuntia. Nyt alan pikkuhiljaa tajumaan :cool:

Pikkumökö:llä tais olla se ongelma, että mies haluaa sinne ultraan... Meillä mies ei halua vielä varhaisultraan, koska ei siellä kuulemma vielä näy oikein mitään. Toisaalta olen asian kanssa ihan sinut, mutta toisaalta haluaisin, että mies olisi siellä kanssani kokemassa sen kaiken, mitä sieltä nyt on tullakseen. Oli sitten positiivista tai negatiivista.

Soitin tänään yhdelle miehen sukulaiselle, jolla on kumma vaisto kaikissa asioissa. Esim. mun korurasia oli vuoden hukassa ja tää vaan sano, että se löytyy ja on jossain pienessä varastossa. Lopulta se sitten löytyi anopin autotallista. Hän sanoi, että ei tarvii kuulemma ressata, raskaus menee hyvin. Uskokoon ken tahtoo, minä ainakin uskon :)

Sunni: sun reseptit pisti mut vakavasti harkitsemaan kans blenderin ostoa!
 
Sunniee Juu! Meillä äitiysneuvolan terheydenhoitaja ultraa! Ihan siis tavallisen neuvolan tavallinen terveydenhoitaja. Se saattaa johtua siittä ettei kunnassa oo ku yks lääkäri joka ultraa ja kunnassa on vissiin vaan yks röntgenhoitaja. Kannattaa asua Lapissa. :D Se tarkkari sano et se ruukaa ultrata ihan jos neuvolakäynti ellei kone sitten oo lääkärin käytössä. Asunkunnassa ei ultrata ku korkeintaa sen 3 kertaa joten oo ihan onnellinen etten vielä vaihtanu kirjoja. :D
 
Eiliset bileet meni hyvin ja hyvin onnistuin juomaan yhtä lonkeroo koko illan, mut sit meinas paljastuu ku grillattiin juustomakkaraa -mä en meinannu pystyy syömään sitä ku tuli ihan törkeen pahaolo ja pyöritin vaan suussa sitä palaa -YÖK!! Ja tänä aamuna oli kans tosi pahaolo ennen ku sai jotai suuhusa -mun uus paras ystävä on kurkku!! just sopivan raikasta muttei makeaa eikä suolasta -nam!!
et vissiin tännekin nyt rantautunu tää ällötys :/ töiden kannalta tosi huono ku pitäs koko aika olla jotai syömässä ja meillä ku ei välttis ees ruokataukoja ehdi pitää -sit ku tuol koko keittiös on +37 astetta + parisataa asteisen parilan vieressä viel kuumempi ni kiva ku alkaa viel herkemmin etoo.

JA kyllä mä nyt voin sen miehen ottaa sinne ultraan ku oon toitottanu sille tätä mun pessimististä asennetta ni se on EHKÄ ymmärtäny et siel voi tulla myös huonoja uutisia..

Reissaamisesta ollu puhetta: Mä oon tottunu menee ihan viimemetreille saakka -viime vuonna käytii 2pvää ennen laskettuuaikaa hakee muuttokuorma 500km päästä, eikä tehny tiukkaa. tosin synnytyssairaalat matkalla piti ottaa selville. sit ton 4v aikaan käytii tallinnassa pari viikkoo ennen laskettuu ja sillo alko vähä suppailee ni mietin vaan koko aika et "en haluu synnyttää tällä puolella, kuhan selviin siihen asti ku laiva liikkuu ni pääsen helsinkiin synnyttää" :D no ei syntyny sillä reissulla!! ja muutenki muksujen kaa yleensä liikkunu ihan loppuun asti et joutuu viel nostelee ja kantelee yksin ku ei oo toista aikuista.
 
sunni
uuhh.. ihan pakko kiusaata teitä vielä yhellä reseptillä, jonka äsken heitin hatusta,ihan niillä antimilla joita talosta löytyi.
yks kuorittu ja pilkottu päärynä
1 banaani
luraus maitoa, oisko 1 dl
ja päärynä-toffee jäätelöä (olikohan ingmannin)
ja eikun sauvasekottimella muusiks ja kurkusta alas... uuuu mama et oli hyvvää. Tosta sai kaks lasillista.
Kävin koirien kaa helteisessä metsässä mustikoita keräilemässä ja tulin pahoinvoivana himaan ja mietin uskaltasko koittaa jtn pirtelösotkuu pahaan oloon,kun moni sanonu että auttaa pahaan oloon että mahaan jotain kylmää saa...
No auttoi tuo :)


Mites onko täällä ketään joka välttelee säilykkeitä raskausaikana? Jostain kuulin että ei oo suositeltavaa käyttää säilöttyjä elintarvikkeita???

Entäs sit Panadol/parasetamoolihomma..? Kaveri sanoi että oli lukenut lääkärin vastaanotolla viime viikolla että panadol ei ookaan suositeltavaa raskausaikana... WTF???
Kaveri väitti et se voi vaikuttaa poikavauvan sukuelimiin........
Pitäs varmaan penkoa nettiä,onko siel mtn tietoa...

Tjoo-oh..
Itse jouduin hmmassärkyyn ottamaan raskausaikani ekan panadolin eilen,,, ja tänään taidan joutua ottamaan toisen :s
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Heippa! :wave:

Liittyisin tänne mukaan, jos sopii =) En ole aikaisemmin uskaltanut, kun mulla on ollut niin kamala keskenmenon pelko :ashamed: Mulla on siis takana kaksi km:ää (viime marraskuussa ja helmikuussa). Molemmat olivat "onneksi" jo viikolla kuusi, joten nyt kun mulla alkoi seitsemäs raskausviikko (tänään 6+2), niin pääsin huokaisemaan helpotuksesta. Kävin jo eilen varhaisultrassa, koska pää ei olisi kestänyt odotella enää päivääkään pidemmälle. Eilen oli siis rv 6+1 menkoista laskettuna, mutta oviksesta vasta 6+0 ja kyllä siellä ultrassa silti näkyi jo alkio ja syke :heart: Kyyneleet vaan valui kun näin ruudulla sen sykkeen :heart: Lääkäri sanoi, että tilanne vaikuttaa tosi hyvälle, mutta voisin halutessani käydä kahden viikon päästä kontrollissa, kun on ollut noita keskenmenoja. Meinaan kyllä mennä, vaikka kallista touhua onkin, koska en osaa ajatella tämmöistä mitenkään rahan tuhlaamisena :rolleyes: Säästän sitten mielummin jostain muusta vähemmän tärkeästä.

Tietoja itsestäni... Olen ihan kohta 33-vuotias ja mies 36v. Meillä on yksi ihana ja erittäin vilkas poika (vuosimallia -08) ja nyt siis odotetaan pikkukakkosta =)

SiSa78.............NKL..........2.lapsi ja LA 15.3.2012


Tosta varhaisultrasta yleensäottaen... Itse en pystysi mitenkään olla menemättä. Tähän vaikuttaa mun oman hysteerisyyden lisäksi myös yhen kaverin kohtalo. Hän odotti toista lastaan, eikä ollut suunnitellut menevänsä varhaisultraan, kun ei mennyt esikoisestakaan. No sitten kävi niin, että noin viikko ennen np-ultraa alkoi ihan yhtäkkiä ja ilman mitään ennakkovaroituksia todella raju verenvuoto ja suunnattomat kivut. No siitä sitten ambulanssilla sairaalaan, jossa todettiin kohdunulkoinen raskaus. Munatorvi oli siis revennyt, koska sikiö oli kerennyt kasvaa siellä jo niin suureksi :( Väkisinkin tulee mieleen, että varhaisultra olisi pelastanut kaverini munatorven, kun kohdunulkoinen raskaus olisi keskeytetty ajoissa : / No nyt on sit raskautumisen kanssa ollut ongelmia, kun tuo toinen munatorvi puuttuu... Harvinaistahan tämmöinen on, mutta itse olen niin hysteerinen, että en uskaltaisi ottaa riskiä. Mun mielestä kaikissa neuvoloissa pitäisi EHDOTTOMASTI olla ilmainen varhaisultra kaikille! Olen tosi kade niille, joilla sellainen on :whistle:

Paracetamolista... Mulle sanoi eilen varhaisultrassa lääkäri, että nimenomaan paracetamolia on turvallista syödä raskauden aikana, jos tarvetta tulee. Ja tää oli siis ihan naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri, että kyllä mä siihen luottaisin :) Mutta onpa tosi outoa, että jossain sanotaan paracetamolin olevan epäsuositeltavaa raskauden aikana, kun aina on ainakin mulle toitotettu, että se on se turvallisin lääke raskauden aikana :confused: Tiiätkö sunni tarkemmin, että missä siitä oli juttua? Olis mielenkiintosta tietää...

Vaunuista... Mä olen kanssa ihaillu niitä valkosia nahkaisia Emmaljungia :rolleyes: Mä haluisin ne Nitro Cityt valkoisella nahalla :p Mä oon niin city-ihminen, että vaunut pitää olla kapeat, ketterät ja ehdottomasti kääntyvillä etupyörillä. Esikoisen vaunut oli ihan liian leveät (Brio Sing) ja mä inhosin sitä, kun en mahtunut pienissä kaupoissa hyllyjen välistä menemään. Piti jättää esim. kirjakaupassa poika vaunuineen hyllyn päähän odottamaan, kun itse kävin katsomassa kirjoja hyllystä. Ei kiva : / Esikoinen on onneksi jo 3,5 vuotias kun/jos tämä pikkukakkonen maailmaan saadaan, niin riittää kun hommaa sitten seisomalaudan vaunuihin :)


IHANAA LAUANTAITA KAIKILLE!!! =)


SiSa & Pikkupulla 6+2 :heart:
 
sunni
Moikka ja tervetuloa sisa78!
Ei se mun kaveri muistanut ollenkaan mikä lehti se oli.
googlaamalla löytyi ainakin tuollainen viite, mut toi on viime syksyltä,se lehti oli ollu ihan tän kevään/kesän lehtiä
Tutkimus: Parasetamoli haitallista odotusaikana | Raskaus ja lapset | Iltalehti.fi

Parasetamoli raskauden aikana

S

tollasia nyt löytyi, mut ei mitään uudempaa tai varmempaa.
Mullekin neuvolassa sanoivat että panadolia sitten ,jos tarvis.
Toki koitan mahdollisimman pitkälle selvitä ilman mitään lääkkeitä.
 
Sunnin reseptillä (eli siis kaikkea mitä talosta löytyi), valmistui äsken äärettömän nam ja yllättävän täyttävä pirtelö: 1 banaani, 1 omena, maitoa ja hasselpähkinöjädeä <3.
Marssin pirtelöni kanssa yläkertaan ja totesin, että pakko saada blenderi! Mies vaan toppuutteli, että hyvin se näytti sauvasekoittimellakin sujuvan :p
Mutta ens viikolla siis blenderin ostoon, vetoan siihen, että tulee syötyä enemmän hedelmiä!
 
Kohdunulkoisesta raskaudesta mä kävin lääkärillä joka teki sisätutkimuksen kun mulla noita vatsakipujaoli,ja totes että normaali kohdunsisäinen raskaus on kyseessä. senkin perusteella uskallan olla käymättä varhaisultrassa..ja sitten taas keskenmeno ,kun ei sitä ultralla voi ehkäistä :/ vaikka siellä näkyisi täydellinen alkio niin mikään ei takaa että raskaus menisi loppuun asti..

ihan kakka ilma täällä,vettä satelee vähän väliä. kerettiin onneks käydä pojan kanssa ullkona pari tuntia kunnes toi sade ja myrsky alko.. ! =)


tänään aion vaan löhötä ja tehdä daimia :) ja illemmalla jos jonkun elokuvan katsois miehen kanssa,ja viettelis sen vällyjen sekaan.. alkaa seksihalut nostaa päätään :ashamed:

SMOOTHIET ON IHANIA,mäki haluan blenderin.. tolla sauvasekottimella oon tähän asti tehny,mut blenderi ois helpompi !

ihanaa lauantaina kaikille ! ja tervetuloa Sisa !! :)

sunniee ja vilperi 7+4
 
Pikkuviikingille kovasti voimia! :hug:

SiSa, tervetuloa!

Onnittelut kaikille, jotka saaneet hyviä ultrakuulumisia! :heart: Meidänkin neuvolassa tosiaan ihan th ultraa, mutta laite on melko vanha ja viime raskaudessa kun olin ekassa neuvolassa rv 7+6 varoitteli ettei välttämättä näy mitään. Eikä näkynytkään. Nyt jännittää miten käy tällä kertaa, ekaan neuvolaan enää 12 päivää. :)

Pitäisi lähteä puutarhabileisiin, vettä sataa taivaan täydeltä. :D Ja joku syy pitäisi keksiä miksi menen sinne autolla.

Imoen & Mantti 6+3
 

Yhteistyössä