Minusta karppaus ei OLE ERITYISRUOKAVALIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24222323]Sä olet nyt haukkunut karppausta sen verran, että olis kiva viimein kuulla ne perustelutkin, miksi se susta on niin typerää?[/QUOTE]

Mun mielestä se ruokavalio on aika ykspuolinen. Kyllä kunnon ruokavalioon kuuluu marjat, kasvikset, vihannekset ja viljatuotteet.

• Tykkää
Reactions: narikka83
Mun mielestä se ruokavalio on aika ykspuolinen. Kyllä kunnon ruokavalioon kuuluu marjat, kasvikset, vihannekset ja viljatuotteet.
Mun mielestä se taas ei ole yksipuolinen. Ja karppaus laihduttamisen takia on pelkästään järkevää, koska karpatessa verensokeri ei heittele kuten heittelee hiilaripitoista ruokaa syödessä. Nälkä pysyy paremmin poissa eikä tule väsymystäkään, kun verensokeri pysyy koko ajan tasaisena. En silti karppaa, koska olen aivan liian perso hedelmille.

• Tykkää
Reactions: Nyynä

ihminen trvitsee rasvaa, hiilihydraattia, proteiini jne. Tarvitsee kaikkea. Jos sitä ei ruoasta saa se on jollakin muulla korvattava. Esim sitten pillereillä . Oikeaoppiseen ravitsemukseen kuuluu KOHTUUDELLA kaikkea. ei kukaan l ei olekaan sanonut että niitä hiilarerita pitäis kilokaupalla syödä JOKA päivä, mutta ei niitä vältääkään tarvitse. useimmiten niille joille hiilarit turvottaa, riittää se että vaihtaa esim rusileivän näkäriin, tai kokoviljaan. yht terveellistä kuitenkin.
Mun miehellä ruisleipä turvottaa ja pierrettä mutta näkäri ei tee smaa eikä kokoviljatuotteet, jotne hänelel ei se ruis vaan sovi

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
1. Karppaus on erityisruokavalio, se selvästikin poikkeaa normaalista ruokavaliosta, joten se on erityinen.
2. Ei ole kohteliasta narista tarjoiluista facebookissa, eikä ole kohteliasta (varsinkin kun aloittajan henkilöllisyys on erittäin helppo selvittää) narista siskon narisemisista netissä.
3. On hassua, että aloittaja puhut tyttöjen ahneudesta, ja siitä missä järjestyksessä pöydästä otetaan kun ette itse viime viikolla malttaneet odottaa synttärisankaria kakunsyöntiin. Toisaalta, koska miehesi ei edes sanojesi mukaan pidä kakusta, olisi ollut järkevintä säästää kakkuainekset odottamaan rippijuhlia (varakakuksi).

Ei olekaan. Erityisruokavalio pitää sisällään jonkin allergian tai yliherkkyyden. Joten tuo karppaus on vaan valinta, ei mitään syytä ole sille...siis allergiaa tms...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24222371:
Mun mielestä se taas ei ole yksipuolinen. Ja karppaus laihduttamisen takia on pelkästään järkevää, koska karpatessa verensokeri ei heittele kuten heittelee hiilaripitoista ruokaa syödessä. Nälkä pysyy paremmin poissa eikä tule väsymystäkään, kun verensokeri pysyy koko ajan tasaisena. En silti karppaa, koska olen aivan liian perso hedelmille.

kylä mua väsyttää enemmän sen jälkeen kun olen vetänyt sen rasvaisen pihvin. Jso syön esim makaroonilaatikon en ole läheskään niin väsynyt.

Omenassa on hiilaria 6g sadassa grammassa että miksei se kuuluisi karppaajan ruokalistaan. Terveisin Karppaaja. Ja on monia muitakin hedelmiä mitä voi vallan mainiosti syödä, ellei ole tarkoitus alle 20g päivässä pitää. Tarvittavat tiedot löytyy esim. finelli.fi

Ja hei, mä kerron vain omia mielipiteitäni.
Mutta kun mielipiteesi on väärä. Tai siis kun sanot ettei saa syödä sitä sun tätä, vaikka oikeasti saa!? Miksi olet tuota mieltä? Mistä olet tuon lukenut?

Ja karppaajia on vaikka minkälaisia, myös niitä jotka ahmivat hedelmiä. Pääasia tuossa on kai vältellä sokeria ja viljoja. Sitte jos haluaa hifistellä niin ei syö myöskään fruktoosia eikä laktoosia.
Tosi tarkat karppaajat ei varmaan söisi ap:n "salaatista" muuta kuin broilerin ja kermaviilin, ehkä myös paprikat. Sillä herneet ja maissikin on vähän niinkuin kielletyllä listalla sen riisin kanssa :D

Eli jälleen ne puhuu kovimpaa karppausta vastaan, jotka ei siitä mitään tiedä. Noloa sulle.

Karppaaja ei syö sokeria eikä vaaleita viljahöttöjä ja -pastoja, ei perunaa ei valkeaa riisiä. Mistä siinä jää paitsi, mikä olisi tärkeää?

• Tykkää
Reactions: Nyynä
Mutta kun mielipiteesi on väärä. Tai siis kun sanot ettei saa syödä sitä sun tätä, vaikka oikeasti saa!? Miksi olet tuota mieltä? Mistä olet tuon lukenut?

Ja karppaajia on vaikka minkälaisia, myös niitä jotka ahmivat hedelmiä. Pääasia tuossa on kai vältellä sokeria ja viljoja. Sitte jos haluaa hifistellä niin ei syö myöskään fruktoosia eikä laktoosia.
Tosi tarkat karppaajat ei varmaan söisi ap:n "salaatista" muuta kuin broilerin ja kermaviilin, ehkä myös paprikat. Sillä herneet ja maissikin on vähän niinkuin kielletyllä listalla sen riisin kanssa :D

Oikeesti, mitä vittua?! Mielipiteeni on väärä? Haloo, mielipiteitä ei ole vääriä.
Mä annan tän asian olla.

• Tykkää
Reactions: narikka83
[QUOTE="vieras";24222426]No sinä et karppaakaan että sinä syöt sen rasvaisen pihvin kanssa perunaa ja varmaan vähän leipääkin yms. puhu sen jälkeen vasta kun olet edes koettanut vähentää hiilareita.[/QUOTE]

olen monsesti syömyt grillatessa niitä rasvaisiaa pihvejä, salatin kera . Silti olen olut väsyneempi. mulla ainkin se rasvainen uoka tekee väsyneemäkis kuin hiilarit. ja jos sen makaroonilaatikon kassa syö esim porkkanaraastetta niiin siinä ei tule liikaa hiilareita. ja jos ruoan kanssa ei syö leipää joutuu OIKEASTI syömään kamaat annokset hiilarit auttavat sihen että sitä rasvaista grilliruokaa ei tavii vetää niin paljon naamaan.

[QUOTE="vieras";24222426]No sinä et karppaakaan että sinä syöt sen rasvaisen pihvin kanssa perunaa ja varmaan vähän leipääkin yms. puhu sen jälkeen vasta kun olet edes koettanut vähentää hiilareita.[/QUOTE]

kun grillaan en syö leipää enkä pottua van grilliruokaa ja salaattia. Silloin kylä mene monta pihviä ja slaattia jättiannos. jso paistan pihvin kotona ja syön kaveriksi sitä pottua/ riisiä ja leipää, riittä se yksi pihvi, salaattiakin silti saan vielä mahtumaan.

Oikeesti, mitä vittua?! Mielipiteeni on väärä? Haloo, mielipiteitä ei ole vääriä.
Mä annan tän asian olla.

Sun mielipiteesi perustuu täysin väärään "tietoon", eli sä puhut karppauksesta vaikka oikeasti tuo sun kuvailemas linja ei todellakaan ole sitä.

Oikeasti hirveän noloa sulta tulla haukkumaan jotain, josta et lopulta tiedäkään yhtään mitään. Aina kannattaa ottaa vähän faktoja selville, ennen kuin alkaa huutelemaan.

olen monsesti syömyt grillatessa niitä rasvaisiaa pihvejä, salatin kera . Silti olen olut väsyneempi. mulla ainkin se rasvainen uoka tekee väsyneemäkis kuin hiilarit. ja jos sen makaroonilaatikon kassa syö esim porkkanaraastetta niiin siinä ei tule liikaa hiilareita. ja jos ruoan kanssa ei syö leipää joutuu OIKEASTI syömään kamaat annokset hiilarit auttavat sihen että sitä rasvaista grilliruokaa ei tavii vetää niin paljon naamaan.

Pihvin ei tartte olla iso, eikä rasvainen.

Sinun kannattaa se karppaaminen alottaa ensin 2 viikon alakarpilla eli hiilarit alle 20g päivässä ja sen kahden viikon jälkeen voit ruveta miettimään paljonko sulle on hyvä hiilareita saada päivässä ja sen jälkeen voit sitten vähän kommentoida karppaamisen väsyttävyydestä ja ei väsyttävyydestä, siihen saakka kannattaa pitää mölyt ihan omassa mahassasi.

Yhteistyössä