Mistä lapselle pieni koira?

• Viestiketjun aloittaja "Kata"
  • Ensimmäinen viesti
"Kata"
Apulasta ja muista katellut, niin korkeita hintoja pyytää pienistä rotumixeistä (yli 500 euroa) ja rekisteröimättömistä rotukoirista (jopa 850€, yhtenä esimerkkinä)

Minulle sanottiin, ettei noin kallista kannata ostaa, kun ei kerta ole rekisteröity, kuulemma max. 200€.

Kaduilla törmää ihaniin mixeihin, mutta netissä ne ei taida ilmoitella kaikista. Ehkä ne menee jo tutuille sitten.

Jonkun verran katson, että mitä rotuja koirissa, etten ihan mitä tahansa ole ostamassa. Jotkut ilmotukset on sen verta epäillyttäviä, ettei kannata edes miettiä.

Ja ennen kuin kukaan tarttuu tuohon otsikkoon, niin oikeestihan se olisi minun koira, eikä lapsen.

"vieras"
No ei kai siinä auta muu kuin kysellä ja katsella josko sopiva ehdokas ilmaantuisi. Voittehan myös itse laittaa ilmoituksia että halutaan ostaa sekarotuinen pieni koira. Tuota miksi sen pitäisi olla sekarotuinen tai rekisteröimätön rotukoira, eikö ihan rekisteröity puhdasrotuinen käy?

miunmau
Pitkäänkö olet koiraa etsinyt?

Nelisen vuotta sitten etsimme apulasta yms. paikoista meille aikuista pientä koiraa melkein vuoden verran. Koiraa ei löytynyt, joten päädyimme lopulta rotukoiran pentuun.

"Kata"
[QUOTE="vieras";24211424]No ei kai siinä auta muu kuin kysellä ja katsella josko sopiva ehdokas ilmaantuisi. Voittehan myös itse laittaa ilmoituksia että halutaan ostaa sekarotuinen pieni koira. Tuota miksi sen pitäisi olla sekarotuinen tai rekisteröimätön rotukoira, eikö ihan rekisteröity puhdasrotuinen käy?[/QUOTE]

Ne on sitten niin kalliita ja olen muutenkin viehättynyt monirotuihin. Haluan myös, että jää sitten rahaa mahdollisiin eläinlääkärikuluihin, niihinkin pitää varautua.

[QUOTE="Kata";24211388]
Ja ennen kuin kukaan tarttuu tuohon otsikkoon, niin oikeestihan se olisi minun koira, eikä lapsen.[/QUOTE]

Mä niin olin tulossa sanomaan että lapselle ei hommata lemmikkiä, ei samakkoa, ei rottaa ei mitään. Sit ku on omillaan saa hommata.

Mutta oisko teillä jotain paikallislehteä (semmonen ilmaisjakelu tms), meillä on sellaisessa usein pentuja tyrkyllä. Mutta ne kyllä pyytää ihan käsittämättömiä hintoja juurikin noista mixeistä (esim chihu/toynterrieri usein 700€). Mä en tajuu miten kukaan maksais sekarotusesta 700€. Kuulemma usein pentutehtaitakin vielä :(

"Kata"
lapselle kelpaa varmasti pehmolelu vaikak cittarista :)

sie siis halvat seropin pentutehtailijalta? miksi puhasrotunen ei kelpaa? voit saaha puhasrotusen halvemmalla jos kelpaa vaikka värivirheellinen?
Vois ehkä kelvata, mutta ei koiraksi. On sitäpaitsi jo 11v ja halunnut koiraa jo kauan. Eipä ole noita värivirheellisiäkään tullut vastaan. Pentutehtailijoilta en koiraani hanki. Kiva olettamus.

"palma"
[QUOTE="Kata";24211468]Ne on sitten niin kalliita ja olen muutenkin viehättynyt monirotuihin. Haluan myös, että jää sitten rahaa mahdollisiin eläinlääkärikuluihin, niihinkin pitää varautua.[/QUOTE]

Joo niin pitää, jos sattuu saamaan koirakseen sisäsiittoisen rahastusmixin. Itse en enää nykyään uskaltaisi ostaa monirotuista melkeinpä mistään, saatika pienikokoisena versiona. Niillä on sellainen kysyntä nykyään, että kaikenlaisia kuspäähuijareita on ihan liian vaikea seuloa joukosta pois. Mut onnea etsintään ja osta koira vain paikasta, jossa pääset tapaamaan koko pentuetta emoineen niiden kodissa.

"Kata"
Mä niin olin tulossa sanomaan että lapselle ei hommata lemmikkiä, ei samakkoa, ei rottaa ei mitään. Sit ku on omillaan saa hommata.

Mutta oisko teillä jotain paikallislehteä (semmonen ilmaisjakelu tms), meillä on sellaisessa usein pentuja tyrkyllä. Mutta ne kyllä pyytää ihan käsittämättömiä hintoja juurikin noista mixeistä (esim chihu/toynterrieri usein 700€). Mä en tajuu miten kukaan maksais sekarotusesta 700€. Kuulemma usein pentutehtaitakin vielä :(
Ei ole ollut sellaisissa ilmotuksia. Mä en edes ostaisi chihua, mutta joo liikaa pyydetään. Aion kyllä katsoa tarkkaan, ettei ole tehtailija. Kyllä sen huomaa asioista, viimestään kun käy paikan päällä, uskoisin.

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
[QUOTE="Kata";24211504]Vois ehkä kelvata, mutta ei koiraksi. On sitäpaitsi jo 11v ja halunnut koiraa jo kauan. Eipä ole noita värivirheellisiäkään tullut vastaan. Pentutehtailijoilta en koiraani hanki. Kiva olettamus.[/QUOTE]

melkeinpä nuo pikkumixit on juuri pentutehtailijoitten koiria. oletko kuika monelle kasvattajalla soittanu? kyselly pentuja, tai kuulostellu muuten? ja 11v on lapsi, ei lapsille koiria.. vaikka ohan ne kivoja ku on pentuja mutta pentu pittää kouluttaa.

"Kata"
[QUOTE="noh";24211519]Lapsellehan sinä et ota koiraa. Toi pisti kyllä mun silmääni. Koiraa ei ikinä oteta lapselle. Koira otetaan aikuisten vastuulle. Auikuiset huolehtivat koirasta.[/QUOTE]

Voi vitsi melkein naurattaa jo. Ihanasti toruttu, olen ihan aikuinen ja tajuan asioista, ei tarvitse kertoa päivänselviä asioita :D

"Kata"
melkeinpä nuo pikkumixit on juuri pentutehtailijoitten koiria. oletko kuika monelle kasvattajalla soittanu? kyselly pentuja, tai kuulostellu muuten? ja 11v on lapsi, ei lapsille koiria.. vaikka ohan ne kivoja ku on pentuja mutta pentu pittää kouluttaa.
Ei ole ensimmäinen eikä toinenkaan koira, mikä meidän perheessä ollut. Paljon on muutenkin tietoutta koirista (koulutus esim.)

[QUOTE="Kata";24211581]Ei ole ensimmäinen eikä toinenkaan koira, mikä meidän perheessä ollut. Paljon on muutenkin tietoutta koirista (koulutus esim.)[/QUOTE]

no sehän poka hyä homma sitte. se kalskahtaa aina pahalle ku kuulee/lukkee että lapsi halvaa koiran ja ostetaan se mikä sattuu löytyyn :(

kannattaa soitella kasvattajille, jotku ei ilmottele missään pentueista. rotuyhistysten sivuilla on kasvattajat, ilmotukset koska on tulossa pentuja. myös isompien koirien myynti ilmot.

Sek.rotuinen on aina enemmän arvoitus luonteeltaan, koska ei voi tietää mitkä rodun ominaisuudet nousee hallitsevaksi jne. Jos vain kaksi rotua sekaisin niin ei välttämättä kummankaan rodun hyvät piirteet osu siihen valitsemaasi yksilöön? Itse kahden seropin jälkeen ehdottomasti ottaisin puhdasrotuisen varsinkin nyt lapsiperheeseen, ainaki isompi mahis saada näin mukava, järkevä, toimiva koirakaveri :) Koiratori.com? Ovitz.net/ilmoitukset?

Yhteistyössä