En todellakaan tahdo mitään maalaishäitä! Vanhoillisille vanhemmille ei kelpaa mikään.

• Viestiketjun aloittaja huooh
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="shihtzu";24207414]Miksi minusta tuntuu, että ap haluaa vaikka väkisin tehdä kaikki toisin kuin mitä vanhemmat haluavat, tuntuu että on joitakin traumoja lapsuudesta ja nyt sitten eletään täysin toisenlaista elämää ihan tarkoituksella.
Ap ei selvästikään osaa tehdä kompromisseja, vaan näkee vain oman näkökantansa oikeana eikä arvosta omia vanhempiaan ja heidän näkökantaansa ollenkaan.

Tällainen tunne minulle tulee tästä.[/QUOTE]

Mun mielestä hääpari saa kyllä itse päättää millaiset häät viettävät, mutta kieltämättä mullekin tuli tästä aloituksesta mieleen nyt sellainen lapsellinen murrosikäisen kiukuttelu, jossa on pakko tehdä just niinku vanhemmat ei haluais tehtävän. Koko ajan korostetaan miten ei haluta mitään perinteisiä maalaishäitä, niinkuin niissäkään mitään vikaa olisi, kuinka ei todellakaan olla yhtään maalaisia (häpeääkö ap taustaansa?) jne...

Järjestäkää vain juuri sellaiset häät kun haluatte, kutsutte vanhemmat tai olette kutsumatta. Minä en esim. välien rikkoutumisen vuoksi kutsunut omiiin häihini isääni enkä hänen sukuaan ollenkaan.

Mielestäni todella erikoista, että täällä osa vaatii kompromisseja ym. En ymmärrä lainkaan :O Häät ovat jokaisen parin oma asia eikä siinä kysellä kenenkään mielipiteitä tai vaatimuksia.

Laittakaa ap kutsut menemään ja sivuuttakaa kohteliaasti hymyillen vastaväitteet ja vanhempien syöttämät mielipiteet. Välit voi pitää kunnossa samalla kun tekee asiat niinkuin itse haluaa.

Onnea häihin!!

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24207606]Sanoisin vanhemmille, et se joka häät maksaa se myös häät suunnittelee.[/QUOTE]
Ei kai sentään? :D Meillä perinteisiin kuuluu myös, että morsiamen vanhemmat maksavat häät ja sulhasen vanhemmat maksavat kihlajaiset. Esikoinen kävi maistraatissa jo huhtikuussa, mutta varsinaiset juhlat päätettiin pitää ens syksynä. Ja mamma betalar, kuten meillä perinteisiin kuuluu. En silti aio suunnitella tytön juhlia, itse puolisoineen saa sen tehdä.

Mä en millään keksi millaiset kaupunkilaiset häät ovat... Ruokana sushi bändinä punavuorelainen bändi jolla on muovisanka lasit ja punaiset pillihousut, paikaksi vuokrattu Siltanen ja morsiammella pukuna a-linjainen vihreä puku pikku myy nutturalla? Kerro mulle millaiset ovat urbaanihäät?

mikä mättää taas?
Mä en millään keksi millaiset kaupunkilaiset häät ovat... Ruokana sushi bändinä punavuorelainen bändi jolla on muovisanka lasit ja punaiset pillihousut, paikaksi vuokrattu Siltanen ja morsiammella pukuna a-linjainen vihreä puku pikku myy nutturalla? Kerro mulle millaiset ovat urbaanihäät?
Oletko tosiaan noin yksinkertainen? Oletko kuullut käsitteestä 'maalaishäät' ihan vain tarkoittaen tiettyä tyyliä, kuten esim. 'cocktailtilaisuus'. Kukaan ei nyt ottanut kantaa ihmisiin vaan siihen maalaistyyliseen hääperinteeseen, johon sisältyy tiettyjä elementtejä liittyen esim. leikkeihin, pukuun, tarjoiluihin.

voi luoja
Mun mielestä hääpari saa kyllä itse päättää millaiset häät viettävät, mutta kieltämättä mullekin tuli tästä aloituksesta mieleen nyt sellainen lapsellinen murrosikäisen kiukuttelu, jossa on pakko tehdä just niinku vanhemmat ei haluais tehtävän. Koko ajan korostetaan miten ei haluta mitään perinteisiä maalaishäitä, niinkuin niissäkään mitään vikaa olisi, kuinka ei todellakaan olla yhtään maalaisia (häpeääkö ap taustaansa?) jne...

Järjestäkää vain juuri sellaiset häät kun haluatte, kutsutte vanhemmat tai olette kutsumatta. Minä en esim. välien rikkoutumisen vuoksi kutsunut omiiin häihini isääni enkä hänen sukuaan ollenkaan.
Onko joku nyt sanonut, että niissä maalaistyylisissä häissä olisi yhtään mitään vikaa, häh? Kyse oli nyt siitä, että morsiamen vanhemmat eivät tunnu hyväksyvän mitään muuta tapaa juhlia ja kapinoivat.

Tarkoittaako se heti, että on murrosikäisen tasolla jos ei tahdo samoja asioita kuin kaikki muut ja miten aina ennenkin on tehty ja tahdottu?

Ja siksi tuossa nyt on varmaan korostettu sitä että ollaan kaupungista, kun morsiamen elämä ei ole enää maalla ja morsiamen vanhemmat taas ovat ja käsitykset ja elämä eroavat jonkin verran. Sen verran, että se aiheuttaa eripuraa.

Ja se, että ei halua mitään niistä elementeistä, joita vanhemmat arvostavat ja haluavat, ei tarkoita että olisi joku kapinavaihe? Tajuatko, että ehkä pari ei vaan ihan aikuisten oikeasti pidä niistä? Haloo!

..
Alkuperäinen kirjoittaja mikä mättää taas?;24209210:
Oletko tosiaan noin yksinkertainen? Oletko kuullut käsitteestä 'maalaishäät' ihan vain tarkoittaen tiettyä tyyliä, kuten esim. 'cocktailtilaisuus'. Kukaan ei nyt ottanut kantaa ihmisiin vaan siihen maalaistyyliseen hääperinteeseen, johon sisältyy tiettyjä elementtejä liittyen esim. leikkeihin, pukuun, tarjoiluihin.
Minä luulen, että en oikein tiedä mitä tarkoittaa maalaishäät? Miten ne eroaa normihäistä (jotka voi olla yhtä hyvin kaupungissa kuin maalaiskunnassa), joissa on buffetpöytä täynnä useinmiten suomalaista juhlaruokaa (silakoista ja täytetyistä paprikoista salaattien kautta johonkin possunfileeseen ja kermaperunoihin) tai sitten jotain vähän eksoottisempa (kuten vaikka cesarsalaattia, aurinkokuivattua tomaattia, vuohenjuustolla kuorrutettua broileria ja kasvisgratiinia). Ruokajuomana useinmiten vettä, kotikaljaa, maitoa ja viiniä vapaasti otettavana. Jälkiruoaksi juodaan kakkukahvit. Morsiamella on valkoinen mekko, nuttura ja kädessä kaunis kimppu. Pöydät ja tila on koristeltu kukilla. Pöydissä on hääohjelmat ja hääkarkkeja tarjoillaan. Kaaso ja bestman juontavat juhlan ja ohjelma pitää sisällään leikkejä tai ei, ainakin jotain puheita. Loppuillasta pari tanssii valssin ja sen jälkeen bändi soittaa hääparin valitsemaa musiikkia, usein sekaisin paritanssikappaleita, kotimaisia hittibiisejä ja muita covereja. Hääparilla on koristeltu auto ja puolen yön maissa suuntaavat sillä hääyön viettoon tai jatkoille.

Olen ollut häissä niin kartanoissa, ravintoloissa, kuin maaseudun saurantaloillakin ja kotipihaan pystytetyssä teltassakin, mutta eipä ne häät tästä peruskaavasta ole juuri eronneet. Hääparien juuret ja kotipaikat ovat olleet kaikkea Helsingin ja pikkukylien väliltä, nykyinen koulutustaso useimmilla akateeminen ja asuinpaikka kaupunki.

Eli mitä niin ihmeellistä niissä maalaishäissä on tällaisiin tavishäihin verrattuna?

Onko joku nyt sanonut, että niissä maalaistyylisissä häissä olisi yhtään mitään vikaa, häh? Kyse oli nyt siitä, että morsiamen vanhemmat eivät tunnu hyväksyvän mitään muuta tapaa juhlia ja kapinoivat.

Tarkoittaako se heti, että on murrosikäisen tasolla jos ei tahdo samoja asioita kuin kaikki muut ja miten aina ennenkin on tehty ja tahdottu?

Ja siksi tuossa nyt on varmaan korostettu sitä että ollaan kaupungista, kun morsiamen elämä ei ole enää maalla ja morsiamen vanhemmat taas ovat ja käsitykset ja elämä eroavat jonkin verran. Sen verran, että se aiheuttaa eripuraa.

Ja se, että ei halua mitään niistä elementeistä, joita vanhemmat arvostavat ja haluavat, ei tarkoita että olisi joku kapinavaihe? Tajuatko, että ehkä pari ei vaan ihan aikuisten oikeasti pidä niistä? Haloo!
No jos pari ei aikuisten oikeasti niistä pidä, niin miksi ei vain järjestä sellaisia häitä kun haluavat, ilman vanhempia tai vanhempien kanssa? Mikä tässä oli se ongelma sitten?

"hankey"
Sen verran noista kompromisseista, että vielä häätilaisuudessakin suku voi vängätä esim häävalssia. Miettikää valmiiksi, mitä silloin teette. Eräissä häissä hääpari kuunteli vierekkäin seisoen tunnelmallisen kappaleen ja asia esiteltiin jotenkin "häävalssin sijasta " tms. Puhukaa keittiön väen ja muusikoiden kanssa, että eivät suostu ohjelmanmuutoksiin joita suku yrittää avuliaasti ehdötella.

"Jep jep"
Alkuperäinen kirjoittaja tööt;24213586:
Siis oikeastiko osa porukasta on sitä mieltä että häiden pitäisi olla ennemmin juhlakalujen vanhempien mieleen kuin itse hääparin? Outoa porukkaa.
tuollaiset mukahienostelevat wannabekaupunkilaiset ovat kaikkien pahimpia. Vielä muka tunnetaan joku Rosson kokki!

Yhteistyössä