Mitä pahaa siinä on jos pitää lapsen hoidossa vaikka on itse kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun mielestäni ne seurakunnan kerhot ei ole mitään leikkipaikkoja. Meidän 5v kieltäytyi lähtemästä sinne ollenkaan, kun siellä ei saa leikkiä toisten kanssa. Monet vanhemmat ei myöskään halua leikkivieraita/lähteä itse kylään kun ovat olleet päivän töissä ja lapset hoidossa, näin on pari tuttua äitiä ihan suoraankin sanonut. Itse en ole niin sosiaalinen, että viitsisin pysäytellä kadulla tuntemattomia ja kysyä että voiko heille tulla leikkimään. Pienellä paikkakunnalla ei ole edes ainuttakaan leikkipuistoa! Voinkin sanoa, että 5v:n ottaminen kotihoitoon äitiysloman alettua oli iso virhe. Lapsi muistelee usein, että päiväkodissa oli kivaa.

Meillä lapset leikkii pihalla aika pitkälti keskenään nyt kesällä. Talvella olen ajatellut kysäistä naapurilta, että tahtoisko hän parina iltana tuoda lapset tänne meille leikkimään, eikä hänen itse tarvitsisi siis olla paikalla, kunhan toisi lapset tänne ;) Varmasti sopisi monelle vanhemmalle tuollainen järjestely!

Otsikon nähdessäni kysyin
1. Miksi ihmeessä tuo on lapsen halunnut? Jos ei halua hänen kanssaan viettää aikaa, jota ei saa koskaan takaisin. (Jos kerran on kyse normaalista lapsesta eikä tarvitse hoitopaikkaa esim. kasvun tukemisen vuoksi)
2. Kuinka laiska voi vanhempi olla, jos ei keksi virikkeitä lapselleen/halua tehdä lapsensa kanssa jotain?

[QUOTE="mam";24180444]ei niin vaan siivojaksikaan pääse jos ei ole alan koulutusta, alalla kuin alalla vaaditaan ammattitaitoa.[/QUOTE]

Paskan marjat, pienet ja punaiset..

Hassua, että olin market siivoajana viime kesänä Lassilan&Tikanojan palkkaamana vaikkei ole siivoojan papereita, eikä alan työkokemusta.

Mikä ihmeen paikkakunta on kyseessä? Paikkakunnalta ei siis löydy virikkeitä. Ei mitään muita kerhoja kuin seurakunnan kerho. Ei ole samanikäisiä lapsia - muuta kuin päivähoidossa olevia, mutta ne taas eivät leiki iltaisin tai viikonloppuisin muiden kanssa. Perhepäivähoitajia kuitenkin on tosi paljon. Päiväkodissa on väljää. Työtä ei löydy. Oudolta paikalta kuulostaa. Löytyisikö naapurikunnasta virikkeitä? Ai, mutta bussit eivät varmaan kulje. Eikä ole teitä, mitä pitkin kulkea.

[QUOTE="mam";24180444]ei niin vaan siivojaksikaan pääse jos ei ole alan koulutusta, alalla kuin alalla vaaditaan ammattitaitoa.[/QUOTE]

Nyt kyllä puhut paskaa :D Kyllä alempien vaativuusluokkien kohteisiin pääsee oikein helposti ilman mitään koulutusta. Sairaaloihin yms tahtovat ehkä koulutettuja, tai vähintäänkin kokeneita, mutta ihan perus toimistosiivooja, marketti tms kohteisiin ja koulusiivojiiksi pääsee kyllä ihan kuka tahansa joka jaksaa töihin tulla.

Mua kiinnostaa, et miksi kyselet täältä mielipiteitä, jos kerran et meinaa edes harkita muunlaista toimintamallia, lapsi hoitoon vaan ja silläsiisti se on jo päätetty, mut miksi siis asiasta täältä kyselet. Jos mulla olisi mahkuja olla lapsen kanssa kotona yli 3v niin riemusta kiljuisin, nyt jo ahdistaa kun täytyy pienet laittaa hoitoon kun itse palaan töihin ja tähän on onneksi vielä yli 2v aikaa.

[QUOTE="vieras";24183450]no mitä rakentavaa ap tekee kotonaan sitten neljänä päivänä viikosta yksin? onko sulla joku sitova harrastus?[/QUOTE]

En tee mitään rakéntavaa, rentoudun ja nautin yksinolosta.

[QUOTE="vieras";24180664]Paskan marjat, pienet ja punaiset..

Hassua, että olin market siivoajana viime kesänä Lassilan&Tikanojan palkkaamana vaikkei ole siivoojan papereita, eikä alan työkokemusta.[/QUOTE]

mä muuten hain työttömänä ollessani töitä lassila&tikanojalta, sol:lta, palmialta, alepasta, siwasta ja mikään noista ei vaivautunut vastaamaan muuta kuin "kiitos hakemuksestasi"... se että SINÄ pääsit töihin, ei tarkoita että ne kaikki muut 60 samaa paikkaa hakenutta olisivat saaneet töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?;24187406:
En tee mitään rakéntavaa, rentoudun ja nautin yksinolosta.

Eli uudestaan, miksi lapsi on sitten useamman päivän viikossa hoidossa kuin kotona?
Luulisi lapsen haluavan olla enemmän vanhempiensa kuin "kavereidensa" kanssa, varsinkin noin nuoren.

[QUOTE="Sari";24187456]Eli uudestaan, miksi lapsi on sitten useamman päivän viikossa hoidossa kuin kotona?
Luulisi lapsen haluavan olla enemmän vanhempiensa kuin "kavereidensa" kanssa, varsinkin noin nuoren.[/QUOTE]

Lapsi kaipaa seuraa siksi on hoidossa.

[QUOTE="vieras";24187437]mä muuten hain työttömänä ollessani töitä lassila&tikanojalta, sol:lta, palmialta, alepasta, siwasta ja mikään noista ei vaivautunut vastaamaan muuta kuin "kiitos hakemuksestasi"... se että SINÄ pääsit töihin, ei tarkoita että ne kaikki muut 60 samaa paikkaa hakenutta olisivat saaneet töitä.[/QUOTE]

Halloo...

Pointtini olikin se, että ilman siivojan papereita voi silti saada siivoajan töitä!

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?;24187491:
Lapsi kaipaa seuraa siksi on hoidossa.

Olisi varmaan ihan hirveetä olla äiti joka ei pysty itse pitämään lapselleen seuraa, tai keksimään tekemistä.
Laiska? Tyhmä? Saamaton? Kaikkea näitä.

Riippuu firmasta ja kohteesta. Ei joka paikassa tarvitse koulutusta.

Mutta tuo on skeidaa että KUKA VAAN pääsee siivoojaks. Joo, ei sinne kauheasti vaadita, mutta jos on laiska, epäluotettava ja oikein huokuu asennetta 'mua mitkään työt kiinnosta mut joku paikka pakko olla että saa rahaa' niin ei varmasti pääse EDES siivoojaksi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?;24188080:
Kyllä jaksan lapsesta huolehtia mutta minusta on hyvä että hänellä on kavereita.

Taputapu, et jaksat ihan 3 kokonaista päivää olla lapsen kanssa, ei kun annas mä arvaan. Ne 3 päivää lapsi on mummulassa, koska täytyyhän lapsen isovanhempiensakkin kanssa aikaa viettää..

[QUOTE="vieras";24188090]Taputapu, et jaksat ihan 3 kokonaista päivää olla lapsen kanssa, ei kun annas mä arvaan. Ne 3 päivää lapsi on mummulassa, koska täytyyhän lapsen isovanhempiensakkin kanssa aikaa viettää..[/QUOTE]

Ei ole mummolassa vaan ihan kotona on ja yhtenä päivänä meillä on muskari.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?;24179577:
Meillä ei aamut ole kiireisä, koska lapsi herää vapaaehtoisesti jo klo 6. On aina heräänyt aikaisin. Ja lapsemme ei ole missään päiväkodissa vaan perhepäivähoitajalla jolla on muutama lapsi, että se siittä metelistä ja suuresta ryhmästä.

Ihmettelen todella paljon mielikuvituksettomuutta tuossa kaveriasiassa. Jos siedettävän välimatkan päässä on pph, jolla on "oikean" ikäisiä leikkikavereita lapsellesi, mikä on estänyt olemassa tekemisissä heidän kanssaan siten, että näkisitte ulkona? Pph ulkoilee aivan varmasti lähettyvillä hoitolasten kanssa. Ei varmasti olisi ylivoimaista järjestää itsensäkin ulos säännöllisesti ja lapsi saisi leikkiä pph:lla olevien hoitolasten kanssa.

Ongelmaksi nämä virikelapset muodostuvat silloin kun päiväkotipaikkoja ei ole tarpeeksi. Eli en katso hyvällä jos virikelapsi vie hoitopaikan lapselta jonka vanhemmat EIVÄT ole päivisin kotona.
Mä en sulata sitä kun kotiäidit vievät lapsensa hoitoon.

Ei siinä ole mitään pahaa. Teet kuten uskot olevan parhaaksi omalle lapsellesi, sinähän hänet parhaiten tunnet. Ei kannata lukea tai syyllistyä kotona netin ääressä kirjoittelevien mammojen purkauksia, eivät hekään sillä hetkellä sitä laatuaikaa lapsensa kanssa vietä. Eikä siinä mitään, hullujahan lapsista tulisi jos vanhemmat olisivat ympärillä 24/7..

Muista kuitenkin itsekin suhtautua suvaitsevaisesti muiden ihmisten valintoihin. Jotkut voivat olla stressaamatta rahasta tai töistä ja kykenevät olemaan pullantuoksuisia, virikkeellisiä ja rakentavia vanhempia kaikesta huolimatta. Mitä tulee verovaroihin, niin niitä maksamme me kaikki, niin työtuloista kuin tuista, epäsuorien verojen ja suorien maksujen muodossa. Jos halutaan säästää jostain, niin sitten vaikka tuista laivavarustamoille tai yrityksille, jotka menevät suoraan osakkeenomistajien taskuihin tai vaikka Walhroosin maataloustuesta, joka sekin maksetaan verovaroista jotta rikkaimpien miesten bisnekset eivät vaan kaatuisi.

Uusimmat

Yhteistyössä