Mitä pahaa siinä on jos pitää lapsen hoidossa vaikka on itse kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja milipiteitä?;24179807:
Kyllä maksamme hoidosta ja olisin alkunut pph:ksi mutta kun soitin kaupungille niin minulle sanottiin että täällä niin paljon perhepäivähoitajia etteivät uusia ota.

Kuka on sanonut että pph:n pitää toimia kunnallisena? ala yksityiseksi

Meillä lapset nyt kesälomalla, mutta syksyllä aion laittaa 1päivä/vk lapset hoitoon( ellei ole jo töitä silloin) . Saan siivottua/ ja käytyä asioilla esim. työhaastatteluissa ym. Meillä ei ole muita hoitovaihtoehtoja kuin tämä. Ja aivan normaalin hoitomaksun joudun maksamaan noista päivistä, koska miehellä hyvät tulot ja itse liiton rahalla.

[QUOTE="noh";24179836]Ala? Onko se muka vaan noin helppoa? Toivottavasti ei, kyllä siihen koulutusta tarvitaan.[/QUOTE]

Kunnallisena sijaisena voi toimia kouluttamatonkin.

Ihmettelen kyllä missä ap asuu vieraita lapsia ei löydy edes kiven alta ja kuitenkin pph:ita niin paljon ettei palkata enempää. Kun fakta on se, että hoitajista on huutava pula!

[QUOTE="vieras";24179926]Kunnallisena sijaisena voi toimia kouluttamatonkin.

Ihmettelen kyllä missä ap asuu vieraita lapsia ei löydy edes kiven alta ja kuitenkin pph:ita niin paljon ettei palkata enempää. Kun fakta on se, että hoitajista on huutava pula![/QUOTE]

Ei voi onneksi kaikkialla ja toivottavasti kohta ei missään. Millä muulla alalla pystyy olla ilman koulutusta?

[QUOTE="noh";24179938]Ei voi onneksi kaikkialla ja toivottavasti kohta ei missään. Millä muulla alalla pystyy olla ilman koulutusta?[/QUOTE]

Aika monissa siivousfirmoissa, useimmissa kaupoissa, et onhan noita..

Mutta koittakaa nyt sinne luiseviin kupoleihinne upottaa, että varsinkin kun näitä virike hoitolapsia tulee ovista ja ikkunoista niin ei kunnilla ole tarjota koulutettua väkeä. Kuten olette huomanneet, pph:n ammattia ei näemmä huoli kun hullu.. Joten ala ei ihan vedä niin kuin pitäisi.

[QUOTE="noh";24179836]Ala? Onko se muka vaan noin helppoa? Toivottavasti ei, kyllä siihen koulutusta tarvitaan.[/QUOTE]

Ei, yksityinen perhepäivähoitaja ei tarvitse mitään koulutusta. Se on perhepäivähoitoa, ei minipäiväkotihoitoa. Tarkoitus on antaa kotihoitoa mutta toisessa perheessä.

Ja epäilen kyllä ap:n kertomusta, Suomessa on kyllä joka kunnassa pula pph:sta :D Luulin hänellä olevan vauvan kotona mutta ei siis sitäkään ole?! Subjektiivista päivähoito-oikeutta on rajattava jottei tällaisia loisia pääsisi valloilleen.

On se niin helppoa kun alkaa yksityiseksi ja hommaa itselleen hoitolapset. Jos vanhemmat haluavat lapsen sinulle hoitoon niin sitten he tuovat, siinnä ei kukaan kysele mitään papereita. Kunnallisella eriasia

Kyllä mulle niin sanottiin kun soitin perhepäivähoidonohjaajalle että ei lisää perhepäivähoitajia oteta että niitä on täällä ihan tarpeeksi, ehkä en sitten vain kelvannut.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?;24180106:
Kyllä mulle niin sanottiin kun soitin perhepäivähoidonohjaajalle että ei lisää perhepäivähoitajia oteta että niitä on täällä ihan tarpeeksi, ehkä en sitten vain kelvannut.

No mitään työtäpakoilevia loisia ei kyllä tarvita. Ala kun on katsos rankka.

[QUOTE="vieras";24180113]No mitään työtäpakoilevia loisia ei kyllä tarvita. Ala kun on katsos rankka.[/QUOTE]

En ole työtäpakoileva loinen, tekisin töitä kun niitä vain olisi.

Ei voi muuta sanoa, että kun hanki itsellesi työpaikka!

Jos lapsi on jo muutenkin hoidossa, ja sinä teet päivisin pelkkiä kotitöitä niin eikö olisi aika hankkia sinulle aikuiselle virikkeitä elämään? Kuten vaikka opiskelu tai työt. On ihan ymmärrettävää ettei lapselle virikkeiden järjestäminen 24/7 sovi kaikille ihmisille, silloin yleensä palataan töihin ja annetaan päiväkodin järjestää tuo.

Et ansaitse edes mitään kotiäiti nimikettä tuolla käytökselläsi. Tuo on säälittävintä mistä olen kuullut. Mistä teitä laiskamatoja oikein löytyy....

Sanoit tuolla ylempänä ettette elä millään tuilla? Olet kuitenkin työtön? Ettekö nosta mitään työttömyystukia?

Edit. Ette siis saa tukia, mutta ei vaan mahdu päähän miten joku voi olla tekemättä mitään, mutta ei voi edes lasta hoitaa kotonaan yli puolta ajasta. Hyväksyisin ratkaisusi jos lapsi olisi esim. kahtena päivänä viikossa 5h päiväkodissa.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?;24180235:
Kun todellakin tekisin mitä vaan työtä mutta niitä ei vaan ole. En saa mitään työttömyystukea se on puolison tuloihin sidonnainen.

Kannattaisiko opiskella joku sellainen ammatti, että töitä olisi tarjolla?

Minun mielestäni ne seurakunnan kerhot ei ole mitään leikkipaikkoja. Meidän 5v kieltäytyi lähtemästä sinne ollenkaan, kun siellä ei saa leikkiä toisten kanssa. Monet vanhemmat ei myöskään halua leikkivieraita/lähteä itse kylään kun ovat olleet päivän töissä ja lapset hoidossa, näin on pari tuttua äitiä ihan suoraankin sanonut. Itse en ole niin sosiaalinen, että viitsisin pysäytellä kadulla tuntemattomia ja kysyä että voiko heille tulla leikkimään. Pienellä paikkakunnalla ei ole edes ainuttakaan leikkipuistoa! Voinkin sanoa, että 5v:n ottaminen kotihoitoon äitiysloman alettua oli iso virhe. Lapsi muistelee usein, että päiväkodissa oli kivaa.

[QUOTE="mie";24179579]Minusta 6,5 tunnin hoitopäivä on pitkä, varsinkin jos ei se sinänsä olisi tarpeellista. MInkä ikäinen lapsesi on? Minusta isommille lapsille toi kerho 3tunti kerralla 2-3kert/vkossa on varsin riittävä. Varsinkin, kun siinä kerhossa oikeesti leikitään toi aika täyspainoisesti. Minusta päiväkodissa menee isossa ryhmässä syömisiin, lepoon ja siirtymiin niin paljon aika, että tosta 6,5 tunnin hoitopäivästä sinunkin lapsesi leikki todellisuudessa sen 2-3 tuntia, korkeintaan. Muu on vaan sitä perushoitoa, mitä voisit hoitaa itsekin kotona.[/QUOTE]

Totta!

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?;24179448:
Muuta kerhoja ei ole kuin seurakunnan kerho 2krt viikossa ja siellä lapset pienempiä.

Täällä ei ainakaan alle 3v ikäiset pääse seurakunnan kerhoon, jos nyt puhutaan niistä kerhoista missä lapset ovat ilman vanhempia. samana vuonna 4v täyttävät pääsee, mutta se 4v täytyy täyttää saman puolen vuoden sisällä kuin kerho alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24180197:
Kyllä siivoojille ym löytyy töitä...ellei tässäkin ole kyse siitä ettei juuri tietynlaiset työt KIINNOSTA!

ei niin vaan siivojaksikaan pääse jos ei ole alan koulutusta, alalla kuin alalla vaaditaan ammattitaitoa.

Uusimmat

Yhteistyössä