Niin varmaan. Heh heh.Meille tuli ontelosyylät käytetyn ammeen mukana, että siitä vaan...
niin, minäkin ostan uutena mutta voisin hyvin ostaa käytetyn ammeen vaikka just mattojen liottamiseen! eli lapsen käyttöön uusi, muuhun käyttöön käy kirpparilta hankittu!Just tän takia minä en sitä käyttettynä ostaisi. Eräs mummo mainosti käyttäneensä ammetta vain parvekemattojen liottamiseen, joten jäi se amme ostamatta kirpparilta. Uutena olen ostanut, mutta on ollut sitten käytössä useammalla lapsella.
Niinpä =) ja sen toisen vauva on varmaan niin tosi saastainen että kaikki tarttuu siinä samalla...Joo ei tietenkään voi käyttää jonkun vanhaa, vaan ihka uutta ja putipuhdasta. Ja sitten kun ne muoviammeet on käytetty yhdellä vauvalla, se viedään kaatopaikalle niiden satojen tuhansien muiden ammeiden sekaan. Ja maailma pelastuu!
Eiköhän se riittäisi että ostaisit yhden ammeen niille lapsille ja yhden koirille, ei jokaiselle omaa. Mutta kukin tyylillään.Miksi en pesisi, pitäisikö mulla olla kaikille oma amme, kummallekin lapselle ja jokaiselle koiralle elikkä 5 ammetta
Just näin. Pojan amme meni seuraavaan kotiin ja mitähän niin kamalaa pöpöä siinä nyt sitten oli yhden vauvan jäjiltä? Meil tosin ostettiin kun halusin jalallisen ja pienemmän kun mitä kaikki kauppaavat niitä isoja vannoja.Joo ei tietenkään voi käyttää jonkun vanhaa, vaan ihka uutta ja putipuhdasta. Ja sitten kun ne muoviammeet on käytetty yhdellä vauvalla, se viedään kaatopaikalle niiden satojen tuhansien muiden ammeiden sekaan. Ja maailma pelastuu!
Eihän se ongelma olekaan se, että toisten lapset ovat siinä kylpeneet, vaan kun siinä ammeessa on saatettu käyttää ihan mitä hyvänsä. Anoppi käytti vauva-ammetta siivousämpärinä kun pesi terassilaudoitusta, kun se oli hänestä kätevä kun vettä sai riittävän paljon ja pohjan tyjennysaukon kautta sai kaadettua vedet nurmikonkasteluvedeksi. Muuttivat toiseen asuntoon ja appiukko otti ammeen käyttöön autotalliin joksikin vara-astiaksi autoakorjatessaan, jos jotain nesteitä sattuisi vuotamaan. Nyt muuttivat kerrostaloon ja myivät ammeen kirpparilla, kun oli niin siisti ja hyväkuntoinen. Kun siis tosiaan et voi tietää mitä sillä ammeella on tehty ennen kirpparille tuontia. Eli vähintäänkin katsoisin, että kirpparipöydässä on ammeen lisäksi muitakin viitteitä käytöstä, vauvanvaatteita ja tarvikkeita enemmänkin ja uudempia kuin 80- luvulta.Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24174053:Saa puhtaaksi ihan normi pesuaineilla. Ei kai muidenkaan ihmisten lapset mitään ruttoa sairasta.
Jos on ammeessa ehjä pinta eikä rumaksi kulunut niin käytetty on ihan yhtä ok kuin uusi.
Mietin, että uskallanko kirjoittaa, että mä pesen koirat ja lapset samassa ammeessa, mutta nyt uskallan, kun joku muukin niin tekeeMikä siinä käytetyssä ammeessa on niin kamalaa, meillä samaa ammetta käyttää niin koirat kuin lapsetkin ja koskaan en oile sitä desifioinnut, eikä ole edes tullut mieleen sellainen. Miksi turhaan ostaa uuden, kun käytettynäkin saa, turhaa kulutusta ostaa uusi.